Zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w logistyce to tylko jeden z wielu powodów, dla których spółka Groclin zajęła się produkcją rowerów napędzanych wodorem. W związku z tym, że nasz kraj jest liderem w produkcji rowerów w Europie, to producent zapowiada przeniesienie produkcji właśnie do Polski. Jakie skutki przyniesie za sobą ta decyzja?
Celem przeniesienia produkcji rowerów wodorowych Groclin na polski rynek jest przede wszystkim skrócenie łańcucha dostaw, zwiększenie efektywności operacyjnej oraz wykorzystanie pozycji Polski jako lidera w produkcji rowerów w Europie. Lokalna produkcja umożliwi firmie większe skupienie się na serwisie i obsłudze po sprzedażowej, co przełoży się na pozytywny odbiór marki i wyższą jakość obsługi klienta.
Polska strategicznym miejscem produkcji rowerów wodorowych
Polska jako strategicznie położony kraj z rozwijającym się rynkiem staje się kluczowym miejscem do inwestowania w tę dynamicznie rosnącą branżę.
Decyzja o przeniesieniu produkcji do Polski jest częścią naszej strategii rozwoju i odpowiedzią na rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi. Polska, jako jedno z kluczowych ogniw europejskiego rynku rowerowego, stwarza ogromne możliwości zarówno dla naszej produkcji, jak i dla inwestorów, którzy będą mogli liczyć na szereg korzyści związanych z naszymi planami inwestycyjnymi – mówi Michał Seidel, CEO Groclin.
Przewaga konkurencyjna rowerów Groclin nad klasycznymi elektrykami sprawia, że przedstawiciele marki, choć nie podają opinii publicznej konkretnych wyników sprzedażowych, obserwują wzrost zainteresowania rowerami wodorowymi. Technologia ta pozwala łączyć odpowiedzialność z nowoczesnością.
W miarę wzrostu świadomości ekologicznej społeczeństwa i powstawaniu miast zorientowanych na rozwiązania przyjazne środowisku rowery wodorowe stają się alternatywą, która wyróżnia się na tle tradycyjnych rozwiązań transportowych - podaje firma Groclin.
Więcej wiadomości o biznesie można przeczytać poniżej:
Rowery wodorowe są bardziej ekonomiczne od tradycyjnych źródeł energii
Groclin informuje, że w przyszłości chce skupić się na produkcji rowerów cargo oraz pojazdów dostosowanych do potrzeb firm kurierskich, wpływając tym samym na rynek transportu miejskiego i logistyki.
Wśród planów spółki pojawia się także wprowadzenie na rynek nowych modeli rowerów wodorowych oraz ciągłe ulepszanie dotychczasowych rozwiązań, przede wszystkim pod kątem wydajności i funkcjonalności - zapewnia producent.
A jak wygląda korzystanie z rowerów wodorowych w praktyce?
Zasięg do 60 km, większa żywotność niż w przypadku baterii litowych i wysoka odporność na skrajne temperatury pozytywnie wpływają na wygodę ich użytkowania. Atutem rowerów wodorowych Groclin jest także łatwość wymiany butli wodorowej, pozwalająca na szybkie uzupełnienie paliwa bez konieczności długotrwałego ładowania - wskazuje Michał Seidel.
I dodaje, że koszty eksploatacji wodoru są niższe niż w przypadku tradycyjnych źródeł energii, co w szerokiej perspektywie niesie za sobą korzyści ekonomiczne.