REKLAMA

Nowy gracz na rynku płatności w Polsce. Nie boi się konkurencji

Obecny rynek płatności mobilnych w naszym kraju podzielony jest między Google, Apple i rodzimego Blika. Ale musi się szybko znaleźć miejsce dla czwartego gracza. Do Polski właśnie wkracza Samsung Pay.

płatności mobilne samsung
REKLAMA

Polacy na tyle już przyzwyczaili się do sterowania wszelkimi działaniami bankowymi z pozycji smartfona, że płatności mobilne za pomocą telefonu stały się oczywistą oczywistością. Ten tort podzielony jest przede wszystkim na Google i Apple, ale w ostatnim czasie karty przy tym stoliku coraz śmielej rozdaje Blik. Od stycznia do czerwca 2025 r. użytkownicy Blika zrealizowali łącznie blisko 1,4 mld transakcji. To wynik o 24 proc. wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. 

Obecnie najbardziej dynamicznie rosną płatności Blikiem w sklepach stacjonarnych, w których płatności zbliżeniowe stanowią już niemal połowę wszystkich transakcji wykonanych Blikiem w tym kanale - przekonuje Blik.

REKLAMA

Ale na polskim rynku płatności mobilnych właśnie zrobiło się bardziej tłoczno. Do Polski wkroczył Samsung Pay. Usługa jest dostępna od 28 października, o czym informuje „Rzeczpospolita”. 

Płatności mobilne. Samsung nie boi się konkurencji

Koreański gigant nie boi się jednak konkurencji w Polsce. Samsung stawia sobie jasny cel: co najmniej milion użytkowników płatności mobilnych w ciągu pierwszego roku działania Samsung Pay. Już teraz, na samym starcie nowej usługi, Samsung zapewnia pokrycie 65 proc. kart wydanych w naszym kraju.

Współpracujemy w tej chwili ze wszystkimi wiodącymi bankami i muszę podkreślić, że żaden z cyfrowych portfeli płatniczych oferowanych na urządzeniach mobilnych w naszym kraju nie miał już na początku takich zasięgów - przekonuje Marcin Garbarczyk, VP Head of Mobile Experience w Samsung Electronics Polska, w rozmowie z „Rzeczpospolitą”.

Więcej o płatnościach mobilnych przeczytasz w Spider’s Web:

Czy to jednak wystarczy, żeby na rynku płatności mobilnych w naszym kraju skutecznie rozpychać się łokciami? Samsung jak najbardziej widzi potencjał, którego fundamentem jest 14 mln aktywnych urządzeń w Polsce.

Tymczasem cyfrowego portfela używa obecnie zdecydowana mniejszość tych smartfonów. Mówimy tu o stosunku 80 do 20. Zatem widać znaczną przestrzeń do wzrostu - nie ma wątpliwości Garbarczyk.

Kuszenie cashbackiem i bezpieczeństwem na najwyższym poziomie

Samsung Pay współpracuje z Visa i Mastercard. Do tego dochodzą partnerstwa związane z biletami i kartami lojalnościowymi, jak w przypadku Polskich Linii Lotniczych LOT.

Wkrótce ogłosimy też kolejne partnerstw - zapowiada Marcin Garbarczyk.

REKLAMA

Samsung twierdzi, że w przypadku płatności mobilnych zaoferuje kilka rozwiązań, których brakuje u konkurencji. Mowa jest m.in. o szybkim dostępie do swojej karty płatniczej za pomocą jednego gestu na telefonie, o zabezpieczeniu przez platformę Samsung Knox, jak też o akcjach promocyjnych „cashback”.

Wierzymy, że będziemy w stanie w krótkim czasie bardzo wielu naszych użytkowników przekonać do cyfrowego portfela i wywołać u nich nawyk płacenia przy pomocy usługi Samsung Pay - twierdzi Garbarczyk.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-28T14:11:44+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:04:42+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T06:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T19:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T17:42:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:58:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:20:21+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:39:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T11:43:36+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T10:25:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-26T19:56:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-26T13:15:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-26T10:33:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-26T06:56:53+01:00
Aktualizacja: 2025-10-26T06:24:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA