REKLAMA

Santander nie oddał pieniędzy? Sprawdź, co musisz zrobić

Santander Bank Polska poinformował, że po weekendowym ataku na bankomaty środki klientów są już bezpieczne, a utracone pieniądze wróciły na konta. Gdyby się jednak okazało, zwrot do ciebie nie dotarł, warto jak najszybciej skontaktować się z bankiem.

bankomat-santander-swimming
REKLAMA

Santander zapewnia, że wszystkie zidentyfikowane przypadki nieautoryzowanych transakcji zostały już rozliczone.

Środki skradzione z kont klientów zostały już zwrócone. Zwrot nastąpił automatycznie, bez konieczności składania reklamacji – zapewnił bank.

REKLAMA

W tym miejscu trzeba podkreślić, że Santander zachował wzorowo. Już opisywaliśmy przypadki, gdy inne instytucje, zrzucały odpowiedzialność na klientów i do końca zwlekały z rozliczeniem nieautoryzowanych transakcji. Santander maksymalnie ułatwił sprawę, nie trzeba było nawet składać formalnej reklamacji.

Gdyby jednak w twoim przypadku pieniądze nie wróciły (niekoniecznie z winy SBP), w pierwszej kolejności skontaktuj się z bankiem. Najszybciej zrobisz to przez infolinię pod numerem 1 999 999 lub poprzez bankowość internetową. Przygotuj dane rachunku,  datę i czas zdarzenia, kwotę utraty i – jeśli masz – numer wcześniejszego zgłoszenia.

Jeżeli konsultant potwierdzi, że zwrot został już zlecony, ale środków nadal nie widać, poproś o pisemne potwierdzenie statusu sprawy – e-mail, SMS lub wiadomość w bankowości elektronicznej. To przyda się w razie konieczności dalszych działań.

Czytaj więcej w Bizblogu o Santanderze

Jak złożyć reklamację w Santanderze

Jeśli po kilku dniach środki nadal nie wróciły, złóż reklamację. Możesz to zrobić:

  • przez bankowość internetową lub aplikację mobilną,
  • osobiście w dowolnym oddziale,
  • telefonicznie – z późniejszym potwierdzeniem pisemnym.

W treści reklamacji opisz krótko sytuację: kiedy doszło do utraty środków, jaką kwotę utracono i dlaczego uważasz, że zwrot nie nastąpił. Warto też dodać:

Proszę o niezwłoczne zaksięgowanie zwrotu lub pisemne wyjaśnienie przyczyn opóźnienia.

Zgodnie z prawem, bank ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Może ten termin wydłużyć, ale tylko po wcześniejszym powiadomieniu klienta i wskazaniu przyczyn.

Jeśli instytucja finansowa nie rozpatrzy reklamacji w terminie lub zrobi to w sposób niezgodny z prawem, konsument może wystąpić do nas o pomoc. W ramach interwencji analizujemy sprawę i zwracamy się do instytucji o stanowisko – przypomina Rzecznik Finansowy.

Co dalej, jeśli bank nadal milczy

Jeżeli po złożeniu reklamacji wciąż nie ma efektu, możesz podjąć kolejne kroki:

  • wystąpić do Rzecznika Finansowego o interwencję,
  • zgłosić sprawę do UOKiK, jeśli podejrzewasz naruszenie praw konsumenta,
  • lub w ostateczności skierować sprawę do sądu.
REKLAMA

Lepiej zapobiegać

Nawet jeśli pieniądze już wróciły, warto potraktować to zdarzenie jako lekcję ostrożności. Sprawdzaj wygląd bankomatów, osłaniaj klawiaturę przy wpisywaniu PIN-u, nie przekazuj kodów autoryzacyjnych ani danych logowania przez telefon.

Atak na Santandera pokazał, że przestępcy potrafią działać błyskawicznie i wykorzystać rutynę klientów. Ale znajomość procedur i szybka reakcja to najlepsza gwarancja, że twoje pieniądze naprawdę będą bezpieczne.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-28T08:04:42+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T06:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T19:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T17:42:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:58:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:20:21+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:39:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T11:43:36+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T10:25:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-26T19:56:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-26T13:15:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-26T10:33:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-26T06:56:53+01:00
Aktualizacja: 2025-10-26T06:24:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-25T20:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-25T18:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-25T16:22:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA