REKLAMA

To był dobry rok dla Biedronki. Sieć przebiła symboliczny pułap 100 mld zł

Obroty sklepów Biedronka przebiły w 2024 r. poziom 100 mld zł, dzięki czemu sieć jeszcze bardziej umocniła się na pozycji lidera handlu detalicznego w Polsce. Należąca do portugalskiej spółki Jeronimo Martins sieć podała wstępne wyniki finansowe za zeszły rok, z których wynika, że jej obroty wzrosły o niemal 10 proc. w stosunku do 2023 r., a takim wynikiem nie może się pochwalić żaden z konkurentów Biedronki.

To był dobry rok dla Biedronki. Sieć przebiła symboliczny pułap 100 mld zł
REKLAMA

Portugalska spółka Jeronimo Martins opublikowała wstępne wyniki finansowe za 2024 rok. Kluczowe znaczenie dla niej mają wyniki działającej w Polsce sieci Biedronka, która odpowiada za ponad 70 proc. przychodów całej grupy, do której należą trzy sieci handlowe działające w Portugalii oraz jedna w Kolumbii. W 2024 ten udział wzrósł nawet z 70,2 do 70,4 proc.

REKLAMA

Wyniki Biedronki w 2024 r.

Portugalczycy nie mają większych powodów do zmartwień, ponieważ Biedronka pomimo trudnych warunków rynkowych i zaostrzającej się konkurencji może zaliczyć zeszły rok do bardzo udanych. Obroty sklepów tej sieci osiągnęły poziom 23,6 mld euro, co oznacza, że przebity został symboliczny pułap 100 mld zł. Sprzedaż w stosunku do 2023 r. wzrosła o bardzo solidne 9,6 proc., choć częściowo odpowiada za to wzrost liczby sklepów.

W 2024 r. zostało otwartych 187 nowych sklepów tej sieci, ale niektóre placówki zostały zamknięte, dlatego sieć powiększyła się o 161 sklepów. 280 sklepów zostało zmodernizowanych. Na koniec roku sieć Biedronka liczyła 3730 sklepów.

Biedronka nieustannie dążyła do oferowania polskim rodzinom najlepszych możliwości cenowych. Dzięki silnej dynamice handlowej i utrzymaniu pozycji lidera cenowego nasza główna marka ponownie zasłużyła na preferencje konsumentów – czytamy w komunikacie Jeronimo Martins.

Więcej o społeczeństwie przeczytacie w tych tekstach:

Spółka podaje, że wzrost sprzedaży w wyrażonej w złotych w ciągu roku wyniósł 4,1 proc. przy spadku wskaźnika LFL (like-for-like) o 0,3 proc. Chodzi o porównanie sprzedaży z braniem pod uwagę poprawki na wzrost liczby sklepów. Dla Portugalczyków istotne są jednak wyniki wyrażone w euro, a te dzięki korzystnym zmianom kursowym okazały się lepsze aż o 9,6 proc. niż w 2023 r.

Jeronimo Martins podkreśla, że przed okresem świątecznym Biedronka mocno inwestowała w swoją dynamikę handlową, co pozwoliło jej osiągnąć solidny wzrost wolumenu sprzedaży w trudnym porównaniu do 2023 roku. W czwartym kwartale sprzedaż w złotych wzrosła o 4,8 proc., z LFL na poziomie 1,1 proc. W euro sprzedaż osiągnęła wartość 6,1 miliarda, co oznacza wzrost o 7,4 proc. w porównaniu do czwartego kwartału 2023 roku.

Marka realizowała swój program ekspansji zgodnie z planem. Operacje związane z handlem szybkim (q-commerce), prowadzone pod marką Biek, również nadal się rozwijały, kończąc rok z 23 mikrocentrami realizacyjnymi, z czego pięć otwarto w 2024 roku – czytamy w raporcie.

Hebe na dużym plusie

REKLAMA

A jak poradziła sobie w zeszłym roku sieć drogerii Hebe? Jeronimo Martins informuje, że sprzedaż w złotych wzrosła o 18,1 proc., z LFL na poziomie 8,5 proc., osiągając wartość 583 milionów euro, co stanowi wzrost o 24,3 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Sprzedaż online stanowiła prawie 20 proc. całkowitej sprzedaży w ciągu roku. Hebe otworzyło 36 sklepów w Polsce (zamykając trzy), a także dwa sklepy na Słowacji oraz jeden w Czechach.

Wchodząc w rok 2025, który pozostanie burzliwy i niepewny przynajmniej w pierwszej połowie, spodziewamy się, że zachowania konsumentów nadal będą kształtowane przez ostrożność, a konkurencja na rynku pozostanie bardzo silna. Dlatego jesteśmy przygotowani, aby nadal działać z dyscypliną i efektywnością, zapewniając konkurencyjność cenową, która wzmacnia nasze pozycje na rynku, oraz nigdy nie zawodzić konsumentów wybierających nasze sklepy – podsumował prezes Jeronimo Martins Pedro Soares Dos Santos.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA