Nie zjesz lepiej i nie poserfujesz szybciej. PKP Intercity bez oferty na przekąski i Wi-Fi
Nie smakują przekąski w PKP Intercity a Wi-Fi w pociągu działa tak, że człowiek chce wyskoczyć w biegu? Niestety, nie mamy dobrych wiadomości. W najbliższym czasie pod tym względem na polskich torach nic się nie zmieni.
Podróż polskimi pociągami przypomina serial „Santa Barbara”. Niby kilkanaście sezonów od debiutu, a akcja jakby stoi w miejscu i opiera się cały czas na tych samych sztuczkach. I tak jak 30 lat temu powszechne było narzekania na polskie pociągi, tak dzisiaj jest bardzo podobnie. Zmienił się jedynie obiekt krytyki. Dawniej o pomstę do nieba wołał przede wszystkim brud w pociągowych toaletach i w przedziałach zresztą też. Na brak światła już nikt nie zwracał uwagi.
Teraz jest zdecydowanie czyściej i nawet pachnie niekiedy. Podróżni klną na czym świat stoi za to z innych powodów. Głównie nie podoba im się brak dostępności do internetu w trakcie podróży i to jakie przekąski w tym czasie – w cenie biletu – są im proponowane. Co gorsza, wychodzi na to, że ich niezadowolenie z tego tytułu potrwa jeszcze dłużej. Wszystko przez odwołane przetargi przez PKP Intercity.
PKP Intercity: przetargi bez oferty
O sprawie donosi serwis rynek-kolejowy.pl. Chodzi o przetarg na postawienie w wagonach automatów z przekąskami oraz na „świadczenie usługi przedsiębiorcy telekomunikacyjnego w pociągach”, czyli o Wi-Fi. Niestety, ani w jednym, ani w drugim przypadku nikt nie złożył żadnej oferty. Czy postępowanie będzie w takim razie w całości powtórzone? A może PKP Intercity zdecyduje się na jakieś inne rozwiązanie? Na razie trzeba czekać.
O decyzjach związanych z tym projektem będziemy informować na bieżąco – obiecuje Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.
Modernizacja wagonów i lokomotyw
Na szczęście polski operator kolejowy na tych postępowaniach swoich inwestycyjnych planów wcale nie kończy. Spółka do końca roku ma otrzymać przyznane już w 2018 r. dofinansowanie unijne w kwocie 653,73 mln zł na dwa projekty. Jeden dotyczy unowocześnienia wagonów i lokomotyw a drugi zakupu lokomotyw na potrzeby PKP Intercity. Łączna ich wartość to przeszło 2,5 mld zł.
Do końca roku firma zakończy wszystkie zadania taborowe obejmujące modernizację wagonów. Chodzi w sumie o 335 wagonów. Jeżeli zaś chodzi o lokomotywy, to spółka jest w trakcie podpisywania umów na modernizację kolejnych 33 maszyn: 20 lokomotyw elektrycznych dostosowanych do poruszania się z maksymalną prędkością 160 km/h oraz 13 manewrowych lokomotyw spalinowych. W sumie, w ramach strategii taborowej „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji”, spółka do 2030 r. zainwestuje 19 mld zł.