Sieć dyskontów Kaufland uruchomiła w środę swój sklep online, a także dedykowaną aplikację. W przeciwieństwie do swojego brata Lidla (bo obie sieci mają wspólnego właściciela - Grupę Schwarz), dyskont nie będzie sprzedawać w sieci wyłącznie swojego towaru, ale chce stać się marketplacem, który przyciągnie również z zewnętrznych sprzedawców detalicznych.
W nowym marketpalce'ie można nabyć produkty z oferty sklepów stacjonarnych, ale także ponad 2 mln artykułów, których nie znajdziecie w żadnym z 246 tradycyjnych sklepów pod szyldem Kauflanda w Polsce.
Do tej pory nasza sieć bazowała na handlu stacjonarnym, opartym na bezpośrednim kontakcie z kupującym. Dzięki debiutowi w przestrzeni e-commerce od dziś marka Kaufland oferuje swoim klientom nie tylko wszystko, czego potrzebują w trakcie swoich codziennych zakupów w stacjonarnych placówkach, ale również o wiele więcej na platformie online – mówi Michał Łagunionek, prezes zarządu Kaufland Polska.
I przekonuje, że oferta będzie wzbogacana w nadchodzących miesiącach.
Naszą ambicją jest zyskanie pozycji jednej z najpopularniejszych platform e-commerce w kraju, w czym pomoże rozpoznawalność i wartości naszej marki - dodaje Łagunionek.
Robi się tłoczno w polskim e-commerce
Na polskim rynku e-commerce robi się powoli tłoczno i cały czas przybywa nowych platform zakupowych. Polacy mogą przebierać w ofertach m.in. na Allegro, OLX, Shopee, Amazonie, Erli czy Empiku, a odsetek klientów online stale rośnie. Z raportu IAB „E-commerce w Polsce 2023” wynika, że w ubiegłym roku 79 proc. polskich internautów zrobiło zakupy w sieci (75 proc. z nich zadeklarowało, że kupowało na polskich stronach, a 30 proc. na stronach zagranicznych).
Rośnie również wartość rynku e-commerce w Polsce. PwC w raporcie „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” wyliczył, że w 2021 r. wartość rynku e-commerce w Polsce wyniosła 92 mld zł. I prognozował, że do 2027 r. wzrośnie ponad dwukrotnie o 94 mld zł do 187 mld zł. Autorzy raportu spodziewają się także wzrostu udziału w handlu online dużych platform takich jak Allegro czy Amazon z 45 proc. w 2021 r. do ponad 55 proc. w 2027 r.
Więcej o zakupach online przeczytasz na Bizblog.pl:
Kaufland z własnym bazarem online
Nic dziwnego, że i Kaufland chce uszczknąć trochę z tego tortu. Otwarty w środę sklep internetowy działa w oparciu o model marketplace. Co to oznacza? Zewnętrzni sprzedawcy oferują na platformie swoje produkty we własnym imieniu. Każdy produkt zawiera cenę i szczegółowy opis oferty oraz przejrzyste informacje na temat sprzedawcy.
Jak wyglądają płatności? Kupujący mogą skorzystać z wielu metod, jak BLIK, zakup na fakturę VAT oraz na raty, przelew bankowy online i zapłata kartą płatniczą. Artykuły kupione za pośrednictwem platformy klienci otrzymują bezpośrednio od sprzedawcy.
W razie jakichkolwiek pytań ze strony kupujących dotyczących przedmiotu lub zamówienia wsparcie zapewnia obsługa klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego - zaznacza sieć.
W internetowym sklepie będzie można również podpiąć kartę lojalnościową Kaufland Card, aby zbierać punkty i wymieniać je podczas zakupów on-line oraz w sklepach stacjonarnych. Do tego sieć informuje, że w aplikacji Kaufland znaleźć można również kupony do wykorzystania na platformie marketplace.
Nowa platforma do sprzedaży dla polskich detalistów
Prócz zakupów na platformie można również wystawiać produkty. To kolejna okazja dla polskich sprzedawców, aby zaprezentować swój towar. Wcześnie mieli ku temu okazję nasi sąsiedzi, bo Kaufland Marketpalce działa także w Niemczech, Czechach, na Słowacji, a wkrótce również w Austrii. I asortyment polskich sprzedawców również dostępny jest w tych krajach.
Korzystają oni z kompleksowego rozwiązania Kaufland Global Marketplace, które zapewnia wiele dodatkowych usług, jak np. wielokanałowe rozwiązania marketingowe dla ofert wystawianych online, przetwarzanie płatności w lokalnej walucie oraz bezpłatne tłumaczenie informacji o produktach - podaje sieć.
Obecnie sieć ma dla nowych sprzedawców specjalną ofertę - przez trzy miesiące nie będzie pobierana opłata abonamentowa za korzystanie z serwisu. Dodatkowo w ciągu pierwszych trzech miesięcy od uruchomienia platformy Kaufland Marketplace w Polsce sprzedawcy będą mogli sprzedawać swoje produkty bez prowizji.