REKLAMA

Nowy wirtualny bazar wkracza do Polski. Brat Lidla chce konkurować z Allegro

Już za kilka miesięcy na polskim rynku zagości nowy marketplace. Tym razem platformę e-commerce zamierza uruchomić nad Wisłą sieć dyskontów Kaufland, która wraz z Lidlem należy do tego samego właściciela, czyli niemieckiej Grupy Schwarz. Tylko w przeciwieństwie do Lidla, Kaufland nie zamierza poprzestać na własnym sklepie internetowym wyłącznie ze swoim towarem, ale udostępnić wirtualny bazar dla sprzedawców detalicznych.  

Nowy wirtualny bazar wkracza do Polski. Brat Lidla chce konkurować z Allegro
REKLAMA

Na polskim rynku e-commerce robi się powoli tłoczno i cały czas przybywa nowych platform zakupowych. Polacy mogą przebierać w ofertach m.in. na Allegro, OLX, Shopee, Amazonie, Erli czy Empiku, a odsetek klientów online stale rośnie. Z raportu IAB „E-commerce w Polsce 2023” wynika, że w ubiegłym roku 79 proc. polskich internautów zrobiło zakupy w sieci (75 proc. z nich zadeklarowało, że kupowało na polskich stronach, a 30 proc. na stronach zagranicznych). Rośnie również wartość rynku e-commerce w Polsce. PwC w raporcie „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” wyliczył, że w 2021 r. wartość rynku e-commerce w Polsce wyniosła 92 mld zł. I prognozował, że do 2027 r. wzrośnie ponad dwukrotnie o 94 mld zł do 187 mld zł. Autorzy raportu spodziewają się także wzrostu udziału w handlu online dużych platform takich jak Allegro czy Amazon z 45 proc. w 2021 r. do ponad 55 proc. w 2027 r.

REKLAMA

Nic dziwnego, że chętnych do uszczknięcia choćby paru miliardów z tego tortu jest coraz więcej.

Kaufland uruchomi marketplace w Polsce

Właściciel sieci niemieckich dyskontów zapowiada, że idzie za ciosem i po udanym debiucie w ubiegłym roku w Czechach i na Słowacji, późnym latem uruchomi platformę Kaufland Marketplace w Polsce, a także w Austrii. Łącznie z rynkiem niemieckim sprzedawcy za pośrednictwem Kaufland Global Marketplace zyskają dostęp do pięciu rynków oraz do 81 mln klientów online.

Kaufland Global Marketplace zapewnia międzynarodowym i lokalnym sprzedawcom detalicznym sprawdzone narzędzie do szybkiej i prostej sprzedaży online produktów w kilku krajach jednocześnie. W Niemczech, Czechach i na Słowacji jesteśmy jedną z największych platform handlowych. To samo chcemy osiągnąć teraz w Polsce i w Austrii – mówi Gerald Schönbucher, szef E-Commerce w Kaufland.

Więcej o zakupach online przeczytasz na Bizblog.pl:

Nowe miejscu handlu w sieci

Sprzedawcy detaliczni już mogą rejestrować się na nowych platformach handlowych. A w ramach zachęty sieć oferuje bezpłatne usługi.

Warto działać szybko, ponieważ przez pierwsze trzy miesiące od uruchomienia marketplace’u sprzedający nie zapłacą prowizji. Ponadto przez trzy miesiące nie będzie pobierana podstawowa opłata za korzystanie z możliwości Kaufland Global Marketplace. Dodatkowo sprzedawcy otrzymają rabat w wysokości 1200 euro na sponsorowane reklamy produktów, dzięki czemu jeszcze lepiej zaprezentują swoje oferty - informuje Kaufland.

 class="wp-image-2450143"
fot. materiały prasowe/Kaufland

Jak to ma działać? Wystarczy jedna rejestracja, aby znaleźć się w infrastrukturze dla sprzedawców detalicznych. Oferty, zamówienia oraz dane produktowe są zarządzane za pośrednictwem centralnego portalu sprzedawcy, który może być obsługiwany ręcznie lub automatycznie.

Ponad 110 partnerów - firm software'owych oferuje już zautomatyzowane rozwiązania interfejsowe do przetwarzania operacji na platformach Kaufland Marketplace. Ponadto Kaufland zapewnia wiele usług dodatkowych, takich jak bezpłatne tłumaczenie informacji o produktach i kuponów dla klientów - podaje sieć. 

Kaufland zapewnia również takie usługi, jak przetwarzanie płatności w lokalnej walucie lub wielokanałowe rozwiązania marketingowe w poszczególnych krajach. A także usługę Fulfilment by Kaufland, za pomocą której Kaufland przejmuje kompletację, pakowanie i wysyłkę zamówień bezpośrednio do klienta, a także oferuje odpowiednią obsługę posprzedażową dla tych produktów. Usługa jest dostępna międzynarodowo dla przesyłek we wszystkich krajach, w których działa Kaufland Marketplace.

Kaufland posiada w Polsce 245 sklepów stacjonarnych i liczy, że otwierając tu marketplace osiągnie sukces jak w Czechach i na Słowacji.

REKLAMA

Na Słowacji liczba produktów wzrosła dziesięciokrotnie od momentu uruchomienia platformy przed rokiem. Dziś 4200 zarejestrowanych sprzedawców oferuje ponad 6,5 mln artykułów pogrupowanych w ponad 6400 kategoriach. W Czechach pod adresem Kaufland.cz można znaleźć ponad 5,9 mln artykułów od około 4700 zarejestrowanych oferentów, przy czym ok. jedna czwarta z nich to krajowi sprzedawcy. Kaufland Marketplace odnotowuje w Czechach 5 mln odwiedzin miesięcznie - wskazuje sieć.

Najlepiej wiedzie się jej jednak w rodzimych Niemczech, gdzie każdego miesiąca stronę Kaufland.de odwiedza do 32 mln użytkowników. Można tam znaleźć ponad 45 mln produktów z ponad 6400 kategorii.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA