REKLAMA

Z jakich platform zakupowych korzystają Polacy? Lider jest tylko jeden

Polacy chętnie korzystają z platform zakupowych, a do wirtualnego koszyka najchętniej wrzucają produkty, których cena wydaje im się atrakcyjna. Wśród wielu dostępnych w naszym kraju platform typu marketplace zdecydowanie jedna odstawiła konkurencję daleko w tyle.

erli.pl allegro.pl
REKLAMA

Z internetowych platform zakupowych korzysta już niemal trzy czwarte Polaków. Dokładnie internetowych zakupowiczów mamy w Polsce 72 proc. - wynika z badania „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce” Santander Consumer Banku. Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) zapytał w styczniu tysiąc Polaków, z której platformy najchętniej korzystają oraz kto najczęściej robi zakupy w sieci.

REKLAMA

Kto kupuje na platformach marketpalce?

Najwięcej osób korzystających z tego typu platform ma dochód miesięczny w wysokości od 4000 do 4999 zł netto (aż 90 proc.), a także pochodzi z małych miejscowości do 50 tys. mieszkańców (81 proc. respondentów).

Z kolei mniej niż 30 proc. Polaków przyznało w badaniu, że w ogóle nie robi zakupów na takich platformach.

Lider marketplace jest tylko jeden

Z przeprowadzonego badania możemy się dowiedzieć również, z jakich platform najchętniej korzystają Polacy. Okazuje, że numer jeden odstawił konkurencję daleko w tyle. Ulubione markatplace Polaków to:

  • Allegro - aż 89 proc. badanych korzysta z tej platformy zakupowej,
  • Olx - 41 proc.
  • Empik - 40 proc.
  • Aliexpress - 26 proc.
  • Zalando - 25 proc.
  • E-obuwie - 19 proc.
  • Amazon - 18 proc.

Warto też dodać, że zanim w połowie stycznia Shopee ogłosiło wycofanie się z Polski, to korzystało z niego 27 proc. respondentów.

Wybór platformy dyktują ceny

Co sprawia, że Polacy kupują na konkretnej platformie zakupowej? Oczywiście najczęściej chodzi o atrakcyjną cenę. Zwróciło na to uwagę 51 proc. badanych, z czego przeważającą grupą były osoby w wieku 50-59 lat (60 proc.) oraz osób zarabiających między 5000 a 6999 zł na rękę (63 proc.).

Kolejnym czynnikiem okazało się dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną platformą (27 proc.). Na tę opcję głównie wskazywały kobiety biorące udział w badaniu (31 proc.).

Na korzystne promocje oraz rabaty zwróciło uwagę 24 proc respondentów. Głownie byli to 30-39-latkowie (33 proc.).

REKLAMA

Z kolei dla 23 proc. ważnym aspektem przy wyborze platformy zakupowej jest szeroki asortyment produktów i usług, Co ciekawe, mimo ułatwionego dostępu do towarów, tę odpowiedź wskazywały najczęściej osoby mieszkające w metropoliach (31 proc.).

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-04T16:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T14:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T12:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T11:11:24+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T10:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T05:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T15:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T12:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T09:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T07:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T06:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T21:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T19:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T17:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T09:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T07:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T06:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T21:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T16:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T15:10:14+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T13:14:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T11:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T10:58:19+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA