REKLAMA

Z jakich platform zakupowych korzystają Polacy? Lider jest tylko jeden

Polacy chętnie korzystają z platform zakupowych, a do wirtualnego koszyka najchętniej wrzucają produkty, których cena wydaje im się atrakcyjna. Wśród wielu dostępnych w naszym kraju platform typu marketplace zdecydowanie jedna odstawiła konkurencję daleko w tyle.

erli.pl allegro.pl
REKLAMA

Z internetowych platform zakupowych korzysta już niemal trzy czwarte Polaków. Dokładnie internetowych zakupowiczów mamy w Polsce 72 proc. - wynika z badania „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce” Santander Consumer Banku. Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) zapytał w styczniu tysiąc Polaków, z której platformy najchętniej korzystają oraz kto najczęściej robi zakupy w sieci.

Kto kupuje na platformach marketpalce?

REKLAMA

Najwięcej osób korzystających z tego typu platform ma dochód miesięczny w wysokości od 4000 do 4999 zł netto (aż 90 proc.), a także pochodzi z małych miejscowości do 50 tys. mieszkańców (81 proc. respondentów).

Z kolei mniej niż 30 proc. Polaków przyznało w badaniu, że w ogóle nie robi zakupów na takich platformach.

Lider marketplace jest tylko jeden

Z przeprowadzonego badania możemy się dowiedzieć również, z jakich platform najchętniej korzystają Polacy. Okazuje, że numer jeden odstawił konkurencję daleko w tyle. Ulubione markatplace Polaków to:

  • Allegro - aż 89 proc. badanych korzysta z tej platformy zakupowej,
  • Olx - 41 proc.
  • Empik - 40 proc.
  • Aliexpress - 26 proc.
  • Zalando - 25 proc.
  • E-obuwie - 19 proc.
  • Amazon - 18 proc.

Warto też dodać, że zanim w połowie stycznia Shopee ogłosiło wycofanie się z Polski, to korzystało z niego 27 proc. respondentów.

Wybór platformy dyktują ceny

Co sprawia, że Polacy kupują na konkretnej platformie zakupowej? Oczywiście najczęściej chodzi o atrakcyjną cenę. Zwróciło na to uwagę 51 proc. badanych, z czego przeważającą grupą były osoby w wieku 50-59 lat (60 proc.) oraz osób zarabiających między 5000 a 6999 zł na rękę (63 proc.).

Kolejnym czynnikiem okazało się dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną platformą (27 proc.). Na tę opcję głównie wskazywały kobiety biorące udział w badaniu (31 proc.).

Na korzystne promocje oraz rabaty zwróciło uwagę 24 proc respondentów. Głownie byli to 30-39-latkowie (33 proc.).

Z kolei dla 23 proc. ważnym aspektem przy wyborze platformy zakupowej jest szeroki asortyment produktów i usług, Co ciekawe, mimo ułatwionego dostępu do towarów, tę odpowiedź wskazywały najczęściej osoby mieszkające w metropoliach (31 proc.).

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-30T10:03:33+02:00
Aktualizacja: 2025-04-30T05:03:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T20:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T18:18:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T17:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T14:42:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T14:14:27+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T13:50:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T11:37:45+02:00
Aktualizacja: 2025-04-28T17:46:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-28T06:25:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T16:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T10:03:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA