REKLAMA

Zbudują autostradę do samej granicy. Obok ekrany, chodniki i ścieżki rowerowe

„Białoruski” odcinek autostrady A2 właśnie dostał ostatnie potrzebne pozwolenia, dzięki czemu budowa fragmentu między Białą Podlaską a naszą wschodnią granicą może wreszcie ruszyć z miejsca. Wojewoda Lubelski zatwierdził decyzję, na którą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czekała od miesięcy. Budowa tego odcinka to jednak mocno kontrowersyjny pomysł.

budowa autostrady A2 do granicy z Białorusią
REKLAMA

Wojewoda Lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na budowę autostrady A2 na wschód od węzła Biała Podlaska. Jest to kolejny fragment autostrady biegnącej w kierunku przejścia granicznego z Białorusią w Kukurykach. Po uzyskaniu zgody GDDKiA może dokończyć trwający od maja przetarg.

REKLAMA

Oświetlenie trasy A2

GDDKiA informuje, że nowy fragment A2 ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy, z rezerwą miejsca pod trzeci. Powstaną mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt oraz drogi serwisowe. Warto zwrócić uwagę, że trasa będzie oświetlona, zabezpieczona ekranami i ogrodzona, a przy niej pojawią się chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Między Siedlcami a Białą Podlaską prace są na ukończeniu. Odcinek Swory – Biała Podlaska ma już pozwolenie na użytkowanie, choć musi zaczekać na wcześniejsze części trasy. Pozostałe fragmenty mają od ponad 80 proc. do blisko 90 proc. zaawansowania. GDDKiA zapowiada, że jeszcze w tym roku chce puścić ruch z Siedlec do Białej Podlaskiej.

Więcej wiadomości w Bizblogu o budowie dróg

Zmiany dotyczą także zachodniej części A2. Między Łodzią Północ a Konotopą trwa poszerzanie drogi nawet do czterech pasów. To ma rozładować korki i poprawić płynność ruchu na jednym z najbardziej obciążonych fragmentów autostrady. Zaznaczmy, że jest to jeden z najbardziej chaotycznych odcinków autostrad w Polsce, który aż prosi się o pomiar odcinkowy.

REKLAMA

Autostrada A2 i Tarcza Wschód

Budowa A2 to szansa na wyraźną poprawę komfortu kierowców, zwłaszcza tirów. Autostrada pozwoli odciążyć ruch na lokalnych drogach, skrócić czas podróży i zwiększyć bezpieczeństwo. Jak podkreśla GDDKiA, to przedostatni krok do pełnego domknięcia trasy aż do przejścia granicznego. W ciągu kilku lat około dwustukilometrowa A2 od Warszawy do granicy z Białorusią ma być gotowa.

Trudno jednak nie zauważyć pewnego paradoksu. Państwo rozwija program „Tarcza Wschód” mający wzmacniać granicę i odstraszać zagrożenia ze wschodu – i nie chodzi o jakieś abstrakcyjne zagrożenie, lecz ze strony Rosji i zwasalizowanej przez nią Białorusi. Równocześnie buduje autostradę prowadzącą wprost do granicy z wrogo nastawionym do nas reżimem. To zestawienie budzi co najmniej zaskoczenie.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-25T15:54:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T14:11:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T10:43:52+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T09:10:37+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T04:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T21:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T19:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T17:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T11:00:12+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T10:23:13+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T09:11:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T08:25:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T22:36:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T20:41:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T15:57:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T14:14:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T10:16:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T07:26:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T06:09:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA