REKLAMA

Rewolucja w Biedronce. Koniec z metrowymi paragonami

Biedronka wprowadziła cyfrowe paragony fiskalne, które spełniają ustawowe wymogi dotyczące paragonu fiskalnego. Sieć chwali się, że to kolejny etap cyfryzacji Biedronki po uruchomieniu nowej aplikacji mobilnej, ofercie sklepów internetowych i ogłoszeniu instalacji elektronicznych etykiet cenowych. Cyfryzacja Biedronki robi wrażenie, zwłaszcza gdy uświadomimy sobie, że jeszcze dziesięć lat temu sieć przyjmowała płatności tylko w gotówce.

Rewolucja w Biedronce. Koniec z metrowymi paragonami
REKLAMA

Biedronka ogłosiła wprowadzenie nowej funkcji polegającej na możliwości uzyskania cyfrowego paragonu fiskalnego po płatności za zakupy. Z nowej funkcji skorzystają posiadacze karty Moja Biedronka oraz użytkownicy aplikacji mobilnej. Sieć podkreśla, że e-paragon w Biedronce spełnia wymogi paragonu fiskalnego.

REKLAMA

Cyfrowe paragony w Biedronce

Nowa funkcja została udostępniona użytkownikom programu lojalnościowego Biedronki we wtorek 23 lipca. Po wybraniu e-paragonu podatkowo wiążące potwierdzenie zakupów trafi na konto użytkownika na stronie moja.biedronka.pl i do aplikacji, zamiast na wydruk przy kasie. Sieć podkreśla, że gdyby wszyscy użytkownicy programu Moja Biedronka przestawili się na nową funkcję, jej kasy fiskalne drukowałyby o 75 tys. km paragonów mniej.

Cyfrowe paragony nie są jeszcze dostępne we wszystkich sklepach sieci należącej do Jeronimo Martins Polska. W pierwszym etapie wdrożenia zasięg działania usługi obejmie ponad 1,7 tys. placówek w całej Polsce, kolejne sklepy będą dodawane w ramach procesu modernizacji urządzeń drukujących paragony. Spółka wyjaśnia, że kasy muszą mieć dostęp do internetu, by przekazać dane do odpowiednich systemów.

Premierę poprzedziliśmy szeregiem testów, tak aby mieć pewność, że wszystkie systemy ze sobą współpracują – zapewnia Ewa Piechota, starsza menedżerka projektu odpowiedzialna za wdrożenie funkcjonalności e-paragonów od strony aplikacji mobilnej Biedronka.

Kto może skorzystać z nowej funkcji? Najpierw trzeba sprawdzić, czy mamy najnowszą wersję (2.8.0) apki Moja Biedronka, a następnie aktywować w niej usługę e-paragon w aplikacji. Jeśli nie używamy aplikacji, tylko plastikowej karty Moja Biedronka, to trzeba wejść na stronę moja.biedronka.pl i włączyć tę funkcję. Skorzystanie z e-paragonu będzie możliwe po zeskanowaniu kodu programu lojalnościowego lub podaniu numeru telefonu, na który karta jest zarejestrowana.

Więcej o Biedronce przeczytacie w tych tekstach:

Jeśli włączymy w aplikacji e-paragon, ale natrafimy na drukarkę starszej generacji, to wydrukuje ona tradycyjny paragon. Sieć zapewnia, że nowy sprzęt, który obsługuje cyfrowe paragony, jest instalowany w trakcie prac modernizacyjnych w kolejnych sklepach.

Każdy cyfrowy paragon fiskalny będzie przechowywany na koncie użytkownika przez trzy lata, z możliwością pobrania jako pliku w formacie .pdf lub .json.

Nowinki technologiczne w Biedronce

Cyfrowe paragony fiskalne to kolejna nowoczesna technologia wprowadzana w sieci Biedronka. Siec ogłosiła w maju, że zapadła już decyzja o wprowadzeniu elektronicznych cenówek i technologia ta zostanie wdrożona w co najmniej tysiącu sklepów do końca tego roku. Cenówkowa rewolucja w całej sieci ma się dokonać w ciągu dwóch lat.

REKLAMA

W Biedronce nie są całkowitą nowością, ponieważ w jednym ze sklepów pojawiły się one już w listopadzie 2023 r. Choć Biedronka wprowadzi elektroniczne cenówki z dużym opóźnieniem względem Lidla, to mają być one dużo atrakcyjniejsze. Wyświetlacze nie będą czarno-białe, lecz kolorowe, co nie tylko uczyni je atrakcyjniejszymi wizualnie, ale także ułatwi komunikowanie promocji.

Warto zwrócić uwagę na nowinki technologiczne w Biedronce, ponieważ jeszcze całkiem niedawno sieć była znana z wierności tradycyjnym rozwiązaniom. Dziś wydaje się to nieprawdopodobne, ale aż do połowy 2014 roku w sklepach tej sieci można było płacić tylko gotówką.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA