Wysyp ładowarek e-aut przy galeriach handlowych. Powerdot nie zwalnia tempa
Powerdot nie zwalnia tempa, bo po zainstalowaniu ładowarek w centrach i parkach handlowych przyszła pora na inwestycje w Galerii Krakowskiej mieszczącej się nieopodal Rynku, oraz dworca Kraków Główny oraz Galerii Kazimierz. To kolejne duże obiekty handlowe, w których można naładować auto elektryczne. Powerdot informuje też, że planuje do końca roku mieć 190 punktów ładowania.
Dwie największe galerie handlowe znajdujące się w stolicy Małopolski, tj. Galeria Krakowska i Galeria Kazimierz, mogą pochwalić się posiadaniem stacji ładowania aut elektrycznych, w tym urządzeń o dużej mocy, zbudowanych i obsługiwanych przez Powerdot.
Jesteśmy dumni, że w tak ważnych punktach na mapie turystycznej i handlowej Krakowa, uruchomiliśmy infrastrukturę o zróżnicowanej mocy, dając kierowcom aut elektrycznych możliwość ich naładowania zarówno w bardzo krótkim, jak i dłuższym czasie, adekwatnie do planów, które przywiodą ich do tych dwóch największych galerii – mówi Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
I przypomina, że Galeria Krakowska, w której przewidziano aż 8 stanowisk do ładowania elektryków, jest nie tylko ogromnym obiektem handlowym, z 270 sklepami oraz kilkudziesięcioma punktami gastronomicznymi, ale dodatkowo sąsiaduje z dworcem Kraków Główny, a także znajduje się w pobliżu Rynku i zabytkowej części Krakowa, przyciągających rzesze turystów.
W obu galeriach handlowych stanęły ładowarki o zróżnicowanej mocy
Z informacji Powerdot dowiadujemy się, że w Galerii Krakowskiej uruchomiono właśnie trzy złącza CCS o łącznej mocy 160 kW (maksymalna moc jednej wtyczki to 100 kW), jedno złącze CHAdeMO o mocy 50 kW i dwa złącza Type 2 o mocy 11 kW. Kolejne cztery wtyczki CCS, o łącznej mocy 200 kW oraz dwie wtyczki Type 2 są w trakcie procedur związanych z oddaniem do użytkowania. Stacje znajdują się w trzech różnych miejscach, w tym jedna na dachu parkingu Galerii Krakowskiej.
W Galerii Kazimierz jest natomiast dostępnych sześć stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych, z trzema złączami CCS o łącznej mocy 150 kW (maksymalna moc jednej wtyczki to 100 kW), jednym CHAdeMO o mocy 50 kW i czterema Type 2 (11 kW). Takie zróżnicowanie typów i mocy złączy sprawia, że mogą się nimi posługiwać właściciele większości elektryków oraz hybryd plug-in, zarówno ci, którzy odwiedzili galerię na chwilę, jak i osoby planujące pozostawić auto na parkingu na dłużej.
Przy załażeniu ciągłości wykorzystania infrastruktury znajdującej się w dwóch wymienianych galeriach, w ciągu dnia mogą one obsłużyć nawet do 230 pojazdów. W Krakowie Powerdot dysponuje też stacją o mocy 120 kW przy Biedronce (ul. Balicka) oraz przy showroomie Kler (ul. Tetmajera; m.in. złącze CCS 100 kW) - podaje Powerdot.
Więcej wiadomości na temat elektromobilności można przeczytać poniżej:
Będą ładowarki w kolejnych lokalizacjach
Powerdot twierdzi, że ładowarki w Galerii Krakowskiej i Galerii Kazimierz to jak dotąd największe inwestycje Powerdot zrealizowane w tego typu obiektach handlowych. W sumie operator już posiada lub jest w trakcie budowy stacji zlokalizowanych w galeriach m.in. w Opolu, Przemyślu, Jędrzejowie, Bydgoszczy, Ostródzie, Otwocku, Kościerzynie czy Kwidzyniu.
Będziemy zabiegać o kolejne lokalizacje, śledząc plany budowy galerii handlowych, gdyż są one atrakcyjnym miejscem do tworzenia stacji ładowania z uwagi na relatywnie krótki okres potrzebny do osiągnięcia rentowności. Segment ten, zwłaszcza gdy mówimy o większych obiektach, jest już dość mocno nasycony – informuje szef Powerdot.
I dodaje, że w istniejących galeriach potrzebne są jednak inwestycje mające na celu zwiększenie liczby stanowisk do ładowania, a także zwiększania dostępnej mocy.
Powerdot inwestuje również w obiektach innego typu tj. parkach handlowych lub tzw. centrach convenience. Formaty te zdominowały podaż nowej powierzchni handlowej w ostatnich latach. Inwestycje w parkach handlowych Powerdot realizuje w tj.: Szczecin, Piotrków Trybunalski, Opole, Gniezno, Pszczyna, Olkusz, Biłgoraj, Grudziądz, Żagań, Miechów, Sochaczew, Kępno, Golub-Dobrzyń, Bolesławiec, Jarocin, Miejsce Piastowe czy Grodzisk Wielkopolski.
Do końca 2024 r. Powerdot planuje mieć ok. 190 punktów ładowania w galeriach i parkach handlowych. Operator współpracuje też sieciami detalicznymi (np. Biedronka, Decathlon) czy też franczyzobiorcami znanych marek (np. Intermarche E.Leclerc, Auchan, SPAR). Obecnie na stacjach Powerdot w całej Polsce udostępniono już prawie 900 złączy - podsumowuje szef Powerdot.