REKLAMA

Wysyp ładowarek e-aut przy galeriach handlowych. Powerdot nie zwalnia tempa

Powerdot nie zwalnia tempa, bo po zainstalowaniu ładowarek w centrach i parkach handlowych przyszła pora na inwestycje w Galerii Krakowskiej mieszczącej się nieopodal Rynku, oraz dworca Kraków Główny oraz Galerii Kazimierz. To kolejne duże obiekty handlowe, w których można naładować auto elektryczne. Powerdot informuje też, że planuje do końca roku mieć 190 punktów ładowania.

Wysyp ładowarek elektryków przy galeriach handlowych. Powerdot nie zwalnia tempa
REKLAMA

Dwie największe galerie handlowe znajdujące się w stolicy Małopolski, tj. Galeria Krakowska i Galeria Kazimierz, mogą pochwalić się posiadaniem stacji ładowania aut elektrycznych, w tym urządzeń o dużej mocy, zbudowanych i obsługiwanych przez Powerdot.

REKLAMA

Jesteśmy dumni, że w tak ważnych punktach na mapie turystycznej i handlowej Krakowa, uruchomiliśmy infrastrukturę o zróżnicowanej mocy, dając kierowcom aut elektrycznych możliwość ich naładowania zarówno w bardzo krótkim, jak i dłuższym czasie, adekwatnie do planów, które przywiodą ich do tych dwóch największych galerii  – mówi Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.

I przypomina, że Galeria Krakowska, w której przewidziano aż 8 stanowisk do ładowania elektryków, jest nie tylko ogromnym obiektem handlowym, z 270 sklepami oraz kilkudziesięcioma punktami gastronomicznymi, ale dodatkowo sąsiaduje z dworcem Kraków Główny, a także znajduje się w pobliżu Rynku i zabytkowej części Krakowa, przyciągających rzesze turystów.

W obu galeriach handlowych stanęły ładowarki o zróżnicowanej mocy

Z informacji Powerdot dowiadujemy się, że w Galerii Krakowskiej uruchomiono właśnie trzy złącza CCS o łącznej mocy 160 kW (maksymalna moc jednej wtyczki to 100 kW), jedno złącze CHAdeMO o mocy 50 kW i dwa złącza Type 2 o mocy 11 kW. Kolejne cztery wtyczki CCS, o łącznej mocy 200 kW oraz dwie wtyczki Type 2 są w trakcie procedur związanych z oddaniem do użytkowania. Stacje znajdują się w trzech różnych miejscach, w tym jedna na dachu parkingu Galerii Krakowskiej.

 class="wp-image-2560282"
Fot: Galeria Krakowska

W Galerii Kazimierz jest natomiast dostępnych sześć  stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych, z trzema złączami CCS o łącznej mocy 150 kW (maksymalna moc jednej wtyczki to 100 kW), jednym CHAdeMO o mocy 50 kW i czterema Type 2 (11 kW). Takie zróżnicowanie typów i mocy złączy sprawia, że mogą się nimi posługiwać właściciele większości elektryków oraz hybryd plug-in, zarówno ci, którzy odwiedzili galerię na chwilę, jak i osoby planujące pozostawić auto na parkingu na dłużej.

Przy załażeniu ciągłości wykorzystania infrastruktury znajdującej się w dwóch wymienianych galeriach, w ciągu dnia mogą one obsłużyć nawet do 230 pojazdów. W Krakowie Powerdot dysponuje też stacją o mocy 120 kW przy Biedronce (ul. Balicka) oraz przy showroomie Kler (ul. Tetmajera; m.in. złącze CCS 100 kW) - podaje Powerdot.

 class="wp-image-2560285"
Fot: Galeria Krakowska

Więcej wiadomości na temat elektromobilności można przeczytać poniżej:

Będą ładowarki w kolejnych lokalizacjach

Powerdot twierdzi, że ładowarki w Galerii Krakowskiej i Galerii Kazimierz to jak dotąd największe inwestycje Powerdot zrealizowane w tego typu obiektach handlowych. W sumie operator już posiada lub jest w trakcie budowy stacji zlokalizowanych w galeriach m.in. w Opolu, Przemyślu, Jędrzejowie, Bydgoszczy, Ostródzie, Otwocku, Kościerzynie czy Kwidzyniu.

Będziemy zabiegać o kolejne lokalizacje, śledząc plany budowy galerii handlowych, gdyż są one atrakcyjnym miejscem do tworzenia stacji ładowania z uwagi na relatywnie krótki okres potrzebny do osiągnięcia rentowności. Segment ten, zwłaszcza gdy mówimy o większych obiektach, jest już dość mocno nasycony – informuje szef Powerdot.

I dodaje, że w istniejących galeriach potrzebne są jednak inwestycje mające na celu zwiększenie liczby stanowisk do ładowania, a także zwiększania dostępnej mocy.

REKLAMA

Powerdot inwestuje również w obiektach innego typu tj. parkach handlowych lub tzw. centrach convenience. Formaty te zdominowały podaż nowej powierzchni handlowej w ostatnich latach. Inwestycje w parkach handlowych Powerdot realizuje w tj.: Szczecin, Piotrków Trybunalski, Opole, Gniezno, Pszczyna, Olkusz, Biłgoraj, Grudziądz, Żagań, Miechów, Sochaczew, Kępno, Golub-Dobrzyń, Bolesławiec, Jarocin, Miejsce Piastowe czy Grodzisk Wielkopolski.

Do końca 2024 r. Powerdot planuje mieć ok. 190 punktów ładowania w galeriach i parkach handlowych. Operator współpracuje też sieciami detalicznymi (np. Biedronka, Decathlon) czy też franczyzobiorcami znanych marek (np. Intermarche E.Leclerc, Auchan, SPAR). Obecnie na stacjach Powerdot w całej Polsce udostępniono już prawie 900 złączy - podsumowuje szef Powerdot.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA