REKLAMA

Stacje ładowania elektryków powstają w najmniejszych gminach w Polsce

Powerdot bierze się za budowę infrastruktury ładowarek elektrycznych w gminach wiejskich, do których nie dotarła jeszcze elektromobilność, czyli albo nikt jeszcze nie zarejestrował aut elektrycznych, albo są to dopiero pierwsze egzemplarze. A wszystko to aby zachęcić kierowców do zakupu aut elektrycznych w ramach wspierania rozwoju zrównoważonego transportu.

Stacje ładowania elektryków powstają w najmniejszych gminach w Polsce
REKLAMA

Wobec chęci budowy przez Powerdot stacji elektrycznych w gminach, gdzie nie występują jeszcze elektryki, Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce zadaje sobie pytanie czy najpierw należy zbudować stacje ładowania, aby przekonać mieszkańców do zakupu aut elektrycznych, czy też odwrotnie: najpierw powinny pojawić się elektryki, aby tworzenie infrastruktury miało sens dla inwestorów.

REKLAMA

Lista wybranych stacji ładowania w poszczególnych gminach

Powerdot opublikował właśnie listę wybranych stacji ładowania, które zostały postawione w gminach, do których elektromobilność albo w ogóle jeszcze nie dotarła, albo stawia ona dopiero pierwsze kroki. Na liście znalazły się takie gminy, jak: Natalin, Bochotnica, Lututów czy Drawski Młyn, w których według danych IBRM Samar obejmujących okres do końca lutego br., nie było zarejestrowanych żadnych aut elektrycznych.

Jesteśmy liderem rynku spożywczego w Polsce, a razem z Powerdot jesteśmy w awangardzie rozwoju elektromobilności. Wspólnie uruchamiamy kolejne stacje ładowania pojazdów elektrycznych w przy sklepach Biedronki – mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu w sieci Biedronka.

Stolecki przyznaje, że to rzeczywiście czasem oznacza, że najpierw jest stacja, a dopiero później pojawiają się w danej gminie samochody elektryczne.

To powoduje, że poniekąd Biedronka jest motorem postępu - uważa członek zarządu w sieci Biedronka.

W zestawieniu wskazano też gminy, w których pojawiły się dopiero pierwsze egzemplarze samochodów elektrycznych. Są to: Obrzycko, Łobez, Lubsko, Chojna, Skaryszewy, Jasień, Wschowa czy Dobrodzień. Listę tego typu miejscowości, wraz z danymi odnośnie do parku elektryków i nowych rejestracji pojazdów elektrycznych przedstawia poniższa mapa.

 class="wp-image-2460172"

Stacje ładowania Powerdot w wymienionych gminach powstały przy supermarketach sieci Biedronka. Dzięki współpracy obu firm elektromobilność dociera nawet do słabo zurbanizowanych zakątków Polski.

Sklepy Biedronki w małych miejscowościach pełnią rolę lokalnego centrum życia, są miejscem, gdzie gromadzi się lokalna społeczność. Stawiając stacje ładowania w takich punktach, udostępniamy mieszkańcom nowoczesne usługi, a tym samym zachęcamy ich, aby spróbowali jazdy autem elektrycznym – informuje Grigoriy Grigoriev.

I dodaje, że jako Powerdot wspierają w ten sposób rozwój zrównoważonego transportu, co jest misją ich firmy realizowaną w całej Europie.

Więcej wiadomości na temat elektromobilności można przeczytać poniżej:

Klienci Biedronki sprzątają z możliwości ładowania na parkingach

Powerdot zapewnia, że ich stacje usytuowane na parkingach Biedronki są dobrze widoczne, co może być zachętą do skorzystania z nich także dla osób przebywających w danej okolicy przejazdem.

Dzięki naszej wspólnej inwestycji Polska stopniowo i równomiernie pokrywa się siecią stacji ładowania o bardzo dużej mocy – mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu sieci Biedronka.

Dyrektor zauważa, że w niedalekiej przyszłości możliwe będzie podróżowanie po kraju autem elektrycznym z przerwami na ładowanie wyłącznie na parkingach Biedronki. Łącząc skorzystanie z usługi z zakupami w ich sklepach, klienci nie tracą cennego czasu, gdy auto się ładuje.

Stacje usytuowane na parkingach Biedronki, których docelowa liczba to 600, mają moc po 120 kW. Każde urządzenie wyposażone jest w trzy złącza: CCS, ChaDemo oraz Type 2.

Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy naładują nie tylko niemal każdego elektryka, ale również hybrydę typu plug-in. Aby skorzystać ze stacji, nie potrzeba posiadać żadnej aplikacji, ponieważ każda z nich jest wyposażona w terminal płatniczy. Współpraca Powerdot i Biedronki to największe tego typu przedsięwzięcie w Europie, stworzone przez sieć handlową i operatora stacji ładowania - podaje Powerdot.

Powerdot działa w modelu destination charging, czyli buduje stacje w miejscach, w których kierowca auta elektrycznego może załatwić bieżące sprawy, gdy samochód się ładuje, czyli w sąsiedztwie obiektów handlowych, urzędów, kin i restauracji czy obiektów sportowych

Eksperci wskazują, że do tej pory firma uruchomiła w Polsce 500 punktów ładowania i jest w trakcie budowy kolejnych 1500. Ciekawym przykładem miasta, w którym aktywnie inwestuje Powerdot, jest Gorzów Wielkopolski. Firma uruchomiła tam już 28 punktów ładowania, przy liczbie pojazdów elektrycznych zarejestrowanych w tym mieście wynoszącej ok. 70 na koniec lutego br.

Budujemy nasze stacje zarówno w małych gminach, jak i w dużych miastach. W małych miejscowościach co prawda udaje nam się czasem skorzystać z tego, że konkurencja o dostęp do infrastruktury energetycznej mniejsza, z reguły jednak napotykamy na deficyt mocy, co wydłuża procedury lub też musimy prowadzić okablowanie na dużych dystansach, przez co rośnie koszt inwestycji – przyznaje szef Powerdot.

Zwraca też uwagę, że inwestując w tego typu lokalizacjach, trzeba uzbroić się cierpliwość.

REKLAMA

Zwrot z kapitału może nastąpić dopiero po kilkunastu latach. Nie każdy inwestor jest gotowy, aby tyle poczekać, my jednak wierzymy, że elektromobilność w Polsce się rozpędza  –  podsumowuje Grigoriy Grigoriev.

Powerdot realizuje projekty inwestycyjne także w parkach i galeriach handlowych, tworzy również stacje w ramach współpracy z samorządami czy też sieciami franczyzowymi.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA