Ładowarki eksplodują. Masz elektryka? Nie pękaj, dla ciebie to dobrze
Powerdot otrzymało kolejną rundę finansowania, w ramach której otrzyma 100 mln euro na rozwój infrastruktury do ładowania aut elektrycznych w Europie. Z informacji spółki można wnioskować, że większość z tej kwoty trafi do Polski, gdzie łączna wartość przewidzianych inwestycji ma wynieść 200 mln zł. Kapitał zostanie przeznaczony przede wszystkim na rozbudowę sieci stacji Powerdot o dużej mocy w całej Polsce, ale także rozwój technologii korzystania z usługi ładowania oraz nowoczesnych płatności.
Użytkownicy aut elektrycznych mają powody do radości. Firma Powerdot, która buduje potężną sieć stacji szybkiego ładowania, ogłosiła właśnie, że otrzymała nowy zastrzyku kapitału, dzięki któremu będzie mogła nadal rozwijać infrastrukturę dla aut elektrycznych w Polsce.
Kolejne dofinansowanie na nowe ładowarki
Spółka Powrdot informuje, że w ramach zamkniętej właśnie nowej rundy finansowania, otrzyma 100 mln euro na pokrycie wydatków związanych z budową stacji ładowania w Europie. Kapitał pochodzi od francuskiego funduszu infrastrukturalnego Antin, notowanego na giełdzie w Paryżu, który już wcześniej dokapitalizował ich kwotą 150 mln euro, a także od portugalskiej grupy Arie.
Dzięki kolejnym rundom finansowania będą mogli zwiększać swoje inwestycje w Europie, których sumaryczna wartość na koniec przyszłego roku wyniesie 260 mln euro. Znaczącą część tej kwoty wzmocni polski rynek, gdzie Powerdot jest w trakcie budowy potężnej sieci stacji szybkiego ładowania.
Uwzględniając już realizowane i rozpoczęte inwestycje, Powerdot przeznaczy na rozwój infrastruktury w Polsce łącznie 200 mln zł do końca 2025 r. – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
Grigoriev wskazuje też, że kapitał jest wykorzystywany do budowy sieci stacji ładowania o dużej mocy, rozlokowanych w całym kraju, a także na rozwój technologii rewolucjonizujących korzystanie z usługi ładowania, w tym nowoczesnych płatności.
Więcej wiadomości na temat elektromobilności można przeczytać poniżej:
Współpraca z największymi sieciami handlowymi
Powerdot podaje, że jest w trakcie budowy 600 stacji ładowania przy sklepach Biedronka w całym kraju, o mocy 120 kW każda. Inwestycja spowoduje potrojenie dostępnej w Polsce liczby złączy DC o mocy powyżej 100 kW. Tworzy też infrastrukturę dla licznych parków i galerii handlowych usytuowanych w różnych częściach Polski. Realizuje również inwestycje dla franczyzobiorców takich marek detalicznych jak Inter Marche, SPAR, Auchan czy E.Leclerc.
Firma może też pochwalić się partnerstwem z Gorzowem Wielkopolskim, w ramach którego tworzy miejską sieć stacji ładowania. Powerdot pokrywa wszystkie koszty związane z budowanymi stacjami ładowania, a następnie pełni funkcję ich operatora - komentuje ekspert.
Powerdot rozwija ideę destination charging zakładającą budowę stacji ładowania w miejscach, które użytkownicy aut elektrycznych odwiedzają w ramach swoich codziennych aktywności, takich jak: wizyta w sklepie, w urzędzie, czy w restauracji. Dzięki dostępności infrastruktury w takich lokalizacjach nie tracą oni czasu, gdy auto się ładuje. W Polsce Powerdot uruchomił już ponad 250 punktów i jest w trakcie realizacji 1500 kolejnych.
Polska jest dla Powerdot jednym z najważniejszych rynków, ze względu na jej wielkość, potencjał ekonomiczny, a także stosunkowo wczesny etap rozwoju elektromobilności – mówi Grigoriy Grigoriev.
Wartość realizowanych w Polsce projektów jest większa od inwestycji Powerdot w Hiszpanii, Portugalii czy w Belgii, ustępując pod względem wielkości jedynie rynkowi francuskiemu. W całej Europie Powerdot uruchomił już 5 tysięcy punktów ładowania i jest w trakcie realizacji kolejnych 10 tysięcy.