Twisto integruje się z systemem płatności elektronicznych i ułatwia zaciąganie kredytów. Daje darmową kartę wielowalutową i 45 dni na spłatę limitu kredytowego.
„Kup teraz, zapłać później” stało się bardzo chwytliwym hasłem. Jeszcze w lutym usługa chwaliła się 50 tysiącami klientów. Teraz wrzuca piąty bieg. 250 tysięcy wniosków w zaledwie sześć miesięcy, to świetny wynik. Warto jednak wspomnieć, że nie wszyscy, to użytkownicy aktywni. Tych jest 70 tys., a 90 proc. z nich korzysta z karty Twisto.
Stale pozyskujemy nowych klientów i rozwijamy ofertę. Od momentu debiutu niemal co miesiąc dodawaliśmy do aplikacji nową funkcjonalność
- mówi Michal Smida, CEO i założyciel Twisto.
45-dniowy limit kredytowy i możliwości przesunięcia płatności na kolejny okres rozliczeniowy, to nie jedyne ciekawostki w Twisto. Aplikacja nie pobiera prowizji za płatności i oferuje międzybankowy kurs wymiany waluty. Użytkownicy mogą szybko dzielić rachunek i korzystać z cashbacku w 850 sklepach.
Zakupy na raty w Twisto
Startup pracuje nad dodaniem tej funkcji w najbliższych miesiącach. Wówczas klienci będą mogli rozłożyć zakupy na raty w dowolnym momencie po dokonaniu zakupu. W ten sposób lepiej zapanują nad fluktuacjami w przychodach w czasach kryzysu.
Czesi pracują również nad wdrożeniem płatności Apple Pay. Google Pay jest już dostępny w aplikacji od jakiegoś czasu.
Koniec plastikowych kart płatniczych?
Coraz częściej płacimy telefonem, bez wyciągania plastiku z portfela. Widzą to również fintechy, dla których aplikacja jest centrum zarządzania finansami. W Twisto już teraz można ruszać na zakupy od razu po zakończeniu rejestracji i przyznaniu limitu kredytowego (obecnie zajmuje to kilka minut). Umożliwia to wirtualna karta, która natychmiastowo przypisywana jest do konta.
Co więcej, Twisto zobowiązało się do całkowitej rezygnacji z wydawania kart plastikowych do końca 2024 r.
Kto korzysta z Twisto w Polsce?
Covid-19 zmienił nieco profil klienta. W okresie od stycznia do kwietnia średni przyznawany limit kredytowy wzrósł o 33 proc. Od początku roku udział kobiet w portfelu klientów wzrósł zaś z 43 do 66 proc.
Nasze doświadczenie z Czech pokazuje, że kobiety po 30 roku życia z wysoką zdolnością kredytową, a co za tym idzie z wyższym miesięcznym limitem, to najbardziej aktywny klient, który chętnie sięga po przesunięcie płatności i reguluje swoje zobowiązania na czas
- dodaje Michał Smida.
Klient Twisto w Polsce ma średnio 33 lata i 820 euro miesięcznego przychodu. Dokonuje z Twisto około 11 transakcji w miesiącu. Ponad 70 proc. użytkowników aplikacji ma wykształcenie wyższe lub średnie.