REKLAMA

Pracownicy w Polsce za mało się ruszają. Po co im karta sportowa?

Polacy, którzy poszukują pracy, coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na wynagrodzenie, ale i na pozostałe bonusy, jakie firmy zatrudniające mogą im zaoferować. Benefity pracownicze związane ze zdrowiem i sportem należą do najpopularniejszych, ale niektóre firmy oferują też parkingi dla rowerów, karty lunchowe, świeże owoce czy nawet basen. Jednak bonusy proponowane przez pracodawców nie mają dużego znaczenia, bo pracownicy nie są wystarczająco aktywni fizycznie i liczba zwolnień lekarskich z powodu bólu pleców wciąż rośnie.

Pracownicy w Polsce za mało się ruszają. Po co im karta sportowa?
REKLAMA

Niemal 70 proc. polskich pracowników rusza się zbyt mało - alarmuje No Fluff Jobs, portal z ogłoszeniami o pracy w IT. W tym celu uruchamia nową kampanię Zdrowy Kod.

REKLAMA

Najpopularniejsze benefity w ogłoszeniach o pracę

Według danych No Fluff Jobs najpopularniejszymi benefitami w ofertach pracy w pierwszym półroczu 2023 r. od lat niezmiennie pozostają:

  • prywatna opieka medyczna (pojawiła się w 78 proc. ofert pracy),
  • subskrypcja sportowa, jak np. Multisport (77 proc. ofert),
  • parking dla rowerów (ponad 48 proc.),
  • prysznic w biurze (33,5 proc. ogłoszeń),
  • karta lunchowa (8 proc. ofert),
  • dostęp do świeżych owoców (4 proc. ogłoszeń).

W ogłoszeniach o pracy zdarzają się nawet takie udogodnienia jak sauna, basen, zajęcia jogi, masaże, kort do squasha, dostęp do aplikacji do treningu zdrowia psychicznego, a nawet sesje well-beingowe ze specjalistą - mówi Paulina Król, chief people and operations officer w No Fluff Jobs.

Paulina Król twierdzi, że ogółem liczba benefitów oferowanych przez firmy w ogłoszeniach o pracy w ostatnim czasie spada, zapewne częściowo ze względu na oszczędności, ale też z powodu wciąż dużej popularności pracy zdalnej, która sprawia, że pracownicy i pracowniczki rzadziej odwiedzają biura.

Tym bardziej warto samodzielnie pamiętać o dbaniu o swoje zdrowie i samopoczucie. Dlatego zainicjowaliśmy naszą kampanię Zdrowy Kod - wyjaśnia.

Wzrost zwolnień lekarskich

Jak podaje No Fluff Jobs, Zdrowy Kod jest akcją skierowaną do pracowników i pracowniczek oraz kandydatów i kandydatek do pracy w IT. Na stronie internetowej, TikToku, Instagramie i w innych mediach społecznościowych oraz na kanale YouTube No Fluff Jobs można zapoznać się z poradami dietetyka Marcina Jackowiaka oraz fizjoterapeutki Dominiki Rosińskiej na temat m.in. zdrowego odżywiania, odpowiedniego nawadniania organizmu, prawidłowej postawy ciała, ergonomii stanowiska pracy oraz ćwiczeń, które można wykonywać nawet bez wstawania z krzesła.

Praca specjalistów i specjalistek IT jest pracą siedzącą, często wiąże się z dużym stresem, co prowadzi do przykrych konsekwencji zdrowotnych - dodaje Michał Rogoziński, art lead w No Fluff Jobs, pomysłodawca kampanii.

I dodaje, że chcą dostarczyć kandydatom i kandydatkom informacje, które pomogą im uporać się m.in. z bólem pleców, sztywnością karku i zorganizować ergonomiczne stanowisko pracy, a także poprawić nawyki żywieniowe i wzbogacić dietę w elementy wspomagające efektywną pracę.

REKLAMA

W ostatnich latach gwałtownie rośnie liczba zwolnień lekarskich spowodowanych chorobami układu ruchu, najczęściej bólem pleców. Ponad 67 proc. polskich pracowników nie wykonuje aktywności fizycznej w zakresie zalecanym przez WHO jako niezbędny do zachowania zdrowia. Wzrasta też liczba osób chorujących na choroby cywilizacyjne takie jak nadwaga i otyłość, nadciśnienie, czy nieprawidłowy poziom cholesterolu oraz glukozy. Jednocześnie niemal 60 proc. Polaków uważa zachowanie dobrego zdrowia za jedną z najważniejszych wartości codziennego życia.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA