Polacy stanęli na wysokości zadania. Uratowali już tony jedzenia od wyrzucenia
Od początku działalności To Good To go Polacy uratowali ponad 5,7 miliona posiłków, które w innym wypadku trafiłyby do kosza. Aplikacja łączy lokale z użytkownikami, którzy kupują niesprzedane jedzenie za jedną trzecią ceny wyjściowej. Trzeba przyznać, że wyczyn jest godny pochwały, a inicjatywa zacna. Natomiast na tak dobre dane nie bez znaczenia miał wysoka inflacja.
Niemarnowanie jedzenia to jeden z najbardziej efektywnych sposobów przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Właśnie dlatego powstają nowe inicjatywy związane z zachowaniem balansu między konsumpcjonizmem a ekologią. Takim przykładem jest też aplikacja To Good To Go, która notorycznie przypomina o negatywnych skutkach, jakie przynosi środowisku zjawisko marnowania żywności.
Ekologia to sama oszczędność
2022 r. dla wielu Polaków był wyzwaniem, bo zarówno klienci, jak i producenci, liczyli każdy grosz. To przełożyło się również na wyniki aplikacji - w porównaniu do 2021 r. o 42 proc. wzrosła liczba partnerów, którzy rozpoczęli sprzedaż nadwyżek jedzenia, a jeszcze więcej przybyło użytkowników, bo aż o 62 proc., którzy poszukiwali tańszych zakupów.
Z analiz Too Good To Go wynika, że w zachowaniu użytkowników oraz biznesów gastronomicznych zachodzą zmiany, a także większa świadomość z zagrożeń wynikających z marnowania jedzenia. Nie bez znaczenia jest także wysoka inflacja, bo w wielu przypadkach miało to kluczowy wpływ na oszczędności w przeciętnym gospodarstwie domowym.
Polacy korzystają z Too Good To Go, aby uzyskać dostęp do przystępnej cenowo żywności nie tylko z restauracji, kawiarni czy cukierni, ale także z piekarni czy sklepów wielkopowierzchniowych. Przykładowo, kupując w tygodniu jedną paczkę niespodziankę z warzywami za 9,99 zł zamiast 29,99 zł, w skali roku mogą zaoszczędzić nawet 1040 zł.
Same korzyści dla środowiska
Wyższe koszty od energii po przechowywanie i transport zmuszają firmy i sklepy do szukania oszczędności poprzez lepsze zarządzanie stratami. Obecnie w Polsce swoje nadwyżki żywności udostępnia w aplikacji ponad 4700 lokali - w tym dobrze znane sieci, jak Carrefour, Auchan, Starbucks, Costa Coffee, Green Caffe Nero, Pizza Hut, North Fish, a nawet sieci hoteli Arche, Accor i Radisson Blu, oraz producenci żywności, jak m.in. Danone.
Niestety wciąż wiele osób nie zdaje sobie jeszcze sprawy jak dużym obciążeniem dla środowiska jest marnowanie jedzenia. Wyrzucanie produktów spożywczych powoduje zwiększenie gazów CO2 w atmosferze. Jednak widać, że Polacy są coraz bardziej świadomi, a dowodem na to jest zmniejszenie ilości wyrzucanego jedzenia aż o 1/3 dzięki dzieleniu się w aplikacji Too Good To Go.