REKLAMA

Too Good To Go rozwija skrzydła. Pierwsze urodziny, nowi partnerzy, nowy szef…

Too Good To Go ma nowego menadżera w Polsce. Została nim Anna Kurnatowska, pracująca wcześniej dla Carrefoura i Eurocash. W tym samym miesiącu aplikacja w naszym kraju obchodzi pierwszą rocznicę swojej działalności. W czasie tych miesięcy zdobyli ponad 200 tys. użytkowników, uratowali od zmarnowania 161 tys. posiłków i nawiązali współpracę m.in. ze Starbucksem, Green Caffe Nero, Pizza Hut, A. Blikle, North Fish czy Lindt.

Too Good To Go rozwija skrzydła. Pierwsze urodziny, nowi partnerzy, nowy szef…
REKLAMA

Aplikacja Too Good To Go zawitała do Polski w lipcu 2019 roku. Od tamtej pory minął rok, i firma podsumowuje swoje dotychczasowe osiągnięcia. Oprócz pozyskania potężnych partnerów, m.in. Starbucksa, Green Caffe Nero, Pizzy Hut, A. Blikle, North Fisha czy cukierni Lindt, udało im się również zdobyć niemałą popularność w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Szczecinie i Poznaniu.

REKLAMA

Największym sukcesem jest jednak uratowanie przed trafieniem do koszy setek tysięcy kilogramów żywności - bo to właśnie jest celem istnienia całej marki.

W najbliższych tygodniach do akcji w przedsięwzięciu mają dołączyć inne polskie miasta, o co zadba nowa Country Manager - Anna Kurnatowska.

Rok sukcesów

Jeszcze kilkanaście godzin temu polski oddział Too Good To Go - duńskiej aplikacji walczącej z marnowaniem jedzenia - ogłosił mijający w Polsce rok swojej działalności. Przyszedł czas podsumowań i przygotowań do dalszego rozwoju marki.

Lipiec to czas świętowania w Too Good To Go. Aplikacja do walki z marnowaniem żywności, która skradła serca ponad 208 tys. Pogromców Marnowania Jedzenia, świętuje rok obecności w Polsce! W tym czasie użytkownicy uratowali ponad 161 tys. posiłków, nie marnując tym samym 402,5 tys. kg CO2. W kolejny etap działalności Too Good To Go wprowadzi nowa Country Managerka – Anna Kurnatowska, do tej pory związana z sieciami Carrefour i Eurocash

– poinformowało TGTG na swojej stronie internetowej.

Wraz z urodzinami, celebrują także pozyskanie nowej pani menadżer. Anna Kurnatowska rozpoczęła pracę w sieci Carrefour jeszcze w 2011 r. w Tajwanie. W kwietniu 2014. przeniosła się do Polski, gdzie pracowała przez kolejne 5 lat, kończąc na szczeblu dyrektora handlowego działu produktów świeżych.

Bardzo się cieszę, że moje początki w Too Goo To Go zbiegają się z pierwszymi urodzinami firmy w Polsce. Dołączam do fantastycznego, zgranego zespołu, który przez rok osiągnął imponujące wyniki. Mamy przed sobą ambitne zadanie dotarcia wszędzie tam, gdzie marnuje się jedzenie, ale mocno wierzę, że wspólnymi siłami dokonamy w Polsce rewolucji w niemarnowaniu

– powiedziała Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.

Partnerów przybywa

Platforma nawiązuje współpracę z lokalami gastronomicznymi, które nie chcą marnować żywności, gdy ta nie chce się sprzedawać. Wówczas sprzedawcy przygotowują paczki wypełnione różnymi produktami i po cenie zmniejszonej niejednokrotnie nawet o 50-70 proc. wystawiają je w internecie, aby nie trafiły one do kosza.

Nasze paczki - niespodzianki w aplikacji Too Good To Go są już dostępne we wszystkich kawiarniach Green Caffè Nero

– poinformowało niecały miesiąc temu Green Caffe Nero na swoim profilu LinkedIn.

Too Good To Go wiąże się zarówno z sieciówkami, jak i lokalnymi przedsiębiorcami. Znane restauracje i kawiarnie wystawiają swoje pakunki razem z firmami cateringów dietetycznych, małymi bistrami, piekarniami, a nawet osiedlowymi warzywniakami.

Wśród największych partnerów marki, znalazły się już: Starbucks, Costa Coffee, Pizza Hut, A. Blikle, North Fish, sieć hoteli Arche, Accor i Radisson Blu.

Początek czerwca obfituje w dobre wieści. Do walki z marnowaniem żywności dołączyły kawiarnie Green Caffè Nero, Costa Coffe, Columbus, cukiernie Lindt oraz pierogarnie Ciasto i Farsz, Deli Farsz, Grani Coffee, Rollo Kebab Wejherowo, Concordia Taste, jak również wszystkie pozostałe punkty Pizza Hut w Polsce

– chwaliło się TGTG.

Aplikacja powstrzymała od zmarnowania mnóstwo zasobów zarówno w produkcji oraz transporcie, jak i całej energii potrzebnej, aby żywność trafiła z pola do stołów. Jest to porównywane przez autorów strony do emisji CO2 koniecznej, aby podgrzać w bojlerze elektrycznym wodę na prysznic trwający 24 lata.

Foodsi a Too Good To Go

Foodsi to konkurencyjna aplikacja stworzona przez trzech przyjaciół - Mateusza Kowalczyka, Kubę Fryszczyna i Mikołaja Mikuckiego - którzy tak samo jak TGTG chcieli ograniczyć ilość wyrzucanego jedzenia.

Tak samo oferuje paczki-niespodzianki w obniżonych cenach od sieci swoich partnerów.

Porównując obie aplikacje jednak nietrudno zwrócić uwagę na to, że liczba lokali dostępnych w Foodsi jest znacznie mniejsza. Platforma posiada więcej punktów z sushi i piekarni, ale na jej liście brakuje dużych sieci takich jak Pizza Hut lub Green Caffe Nero, które w tym momencie razem z innymi popularnymi markami stanowią większość pozycji w Too Good To Go.

Foodsi rozwija się zauważalnie wolniej, jednak nie ma się czemu dziwić - Too Good To Go jest już firmą międzynarodową, znaną za granicą od 4 lat, Aplikacja trójki Polaków ruszyła 1 kwietnia ubiegłego roku, zaczynając kompletnie od zera. Biorąc to pod uwagę, można z czystym sumieniem stwierdzić, że polski odpowiednik też radzi sobie dobrze.

Pytanie brzmi, czy bierze się to z powodu skutecznego marketingu, czy może z narodowego problemu masowego marnotrawstwa jedzenia?

REKLAMA

Europejczyk rocznie wyrzuca więcej żywności, niż sam waży - ponad 90 kg. Według danych Greenpeace, w naszym kraju jest jednak gorzej i - głównie z uwagi na obfite w pokarmy święta religijne - do koszy trafia 240 kg jedzenia. To plasuje nas na 5. miejscu rankingu państw marnujących najwięcej żywności.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA