Skrytki w automatach paczkowych Orlenu będą dostępne także dla innych firm kurierskich. Spółka przekonuje, że właśnie uruchomiła największą w Europie współdzieloną sieć automatów paczkowych. Pierwszą firmą kurierską, która skorzysta z urządzeń Orlenu będzie General Logistics Systems Poland działająca pod szyldem GLS. Nieco wcześniej Orlen nawiązał współpracę z Allegro, dołączając do usługi Allegro Delivery, która umożliwia dostarczanie przesyłek do automatów One Box i Orlen Paczka.
W wydanym w środę komunikacie Orlen wyjaśnia, że postanowił udostępnić skrytki w swoich automatach paczkowych innym podmiotom „w odpowiedzi na zapotrzebowanie podmiotów na rynku kurierskim”. Nie wiemy, czy oznacza to, że automaty paczkowe należące do spółki paliwowej nie były wystarczająco wykorzystywane, ale firma zapewnia, że chodzi o... troskę o środowisko.
Przesyłki GLS w automatach Orlen Paczka
Działania te wpisują się w realizowaną przez Orlen strategię zrównoważonego rozwoju. Dzięki współdzieleniu automatów będziemy efektywniej je wykorzystywać i tym samym redukować oddziaływanie na środowisko – mówi Maciej Chłodziński, kierownik działu sieci automatów paczkowych w Orlenie.
Pierwszym partnerem korzystającym z automatów paczkowych Orlenu będzie General Logistics Systems Poland, czyli GLS. Firmy zawarły umowę o współpracy, dzięki której skrytki w automatach paczkowych Orlen Paczka będą dostępne dla przesyłek klientów GLS-a. Spółka wyjaśnia, że umowa umożliwia długoterminową współpracę oraz pozwala na elastyczne dostosowanie jej zakresu do potrzeb w przyszłości.
Więcej wiadomości na temat Allegro można przeczytać poniżej:
Współpraca z Orlenem oznacza dla GLS-a znacznie powiększenie sieci punktów odbioru przesyłek. Dzięki możliwości korzystania przez tę firmę kurierską z ponad 6 tysięcy automatów Orlen Paczka będzie ona miała możliwość dostaw do ponad 11 tys. punktów w całej Polsce. Dotychczas GLS korzystał z punktów pod szyldem Szybkiej Paczki w lokalnych sklepach, marketach i na stacjach paliw.
Mniej automatów paczkowych
Orlen i GLS wyjaśniają, że celem podejmowanej współpracy jest efektywne zagospodarowanie przestrzeni miejskiej na punkty odbioru przesyłek. Tłumaczą, że zamiast budować dwie niezależne sieci automatów, postanowiły współdzielić istniejącą sieć. Firmy informują, że obecnie są na etapie integracji systemów, zmian technologicznych i operacyjnych, a dopiero po ich zakończeniu przedstawią szczegóły działania nowego rozwiązania i sposobu korzystania z niego przez klientów biznesowych i indywidualnych.
Warto przypomnieć, że w czerwcu Allegro we współpracy z Orlenem uruchomiło usługę Allegro Delivery, która ma dać większy komfort zakupów i ułatwić rozwiązywanie ewentualnych problemów, z kolei ze sprzedawców zdejmuje odpowiedzialność za obsługę klienta. Choć gigant e-commerce o tym nie wspomina w komunikatach prasowych, nowa usługa wygląda też na sposób Allegro na uniezależnienie się od InPostu, którego paczkomaty obecnie są dominującą formą dostarczania przesyłek e-commerce w Polsce.