REKLAMA

Nowość od Allegro. Skorzystają i sprzedający, i kupujący

Allegro będzie odpowiadać za całą realizację dostawy zakupionego towaru niezależnie od wybranego operatora automatów paczkowych czy firmy kurierskiej. Gigant polskiego rynku e-commerce w środę uruchomił usługę Allegro Delivery, która nabywcom ma dać większy komfort zakupów i ułatwić rozwiązywanie ewentualnych problemów, a ze sprzedawców zdejmuje odpowiedzialność za obsługę klienta.

Allegro bierze na siebie odpowiedzialność za dostawę przesyłek. Rusza usługa Allegro Delivery
REKLAMA

Allegro poinformowało w środę o wprowadzeniu programu Allegro Delivery, który polega na włączeniu do jednej usługi oferty dostaw od różnych partnerów logistycznych. Na razie do programu zostały włączone dostawy za pośrednictwem One by Allegro oraz Orlen Paczka, ale mają dołączyć kolejne. Od 26 czerwca program Allegro Delivery będzie włączany kolejnym grupom sprzedających, ale jeśli ktoś nie chce czekać, to może to zrobić samodzielnie.

REKLAMA

Nowa usługa Allegro

W ramach nowego programu wszystkie istotne kwestie związane nie tylko z procesem zakupów, ale także dostawą, klient i sprzedający załatwią w jednym miejscu i z jednym partnerem – zachwala nową usługę Allegro.

Serwis e-commerce postanowił wprowadzić nową usługę, by rozwiązać dość kłopotliwy paradoks. Z jednej strony wymaga od sprzedających, którzy chcą oferować usługę Smart, by oferowali różnorodne metody dostaw od różnych operatorów logistycznych, a z drugiej strony każda firma ma własny regulamin i warunki, co komplikuje obsługę dostaw przez sprzedawców, a nabywcom utrudnia reklamacje w przypadku problemów z otrzymaniem przesyłki.

Więcej wiadomości na temat Allegro można przeczytać poniżej:

W ramach Allegro Delivery wszystkie ważne informacje związane z dostawą – takie jak śledzenie przesyłki, powiadomienia o statusie czy zdalne otwieranie skrytki automatu paczkowego Allegro i Orlenu – będą dostępne w aplikacji Allegro. Firma podkreśla, że niezależnie od tego, który partner logistyczny transportuje przesyłkę, to Allegro jest w pełni odpowiedzialnym za proces punktem wsparcia zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców. Allegro Delivery docelowo ma być dostępne we wszystkich ofertach Smart.

Zadaliśmy sobie pytanie, co możemy jeszcze zrobić, by dostawy z Allegro, były wygodniejsze dla klientów i jak pomóc naszym sprzedającym. Rozwiązaniem jest program Allegro Delivery, który gwarantuje w podczas transportu i doręczenia pełną opiekę Allegro nad przesyłką – mówi dyrektor operacyjny Allegro Jakub Kłoczewiak.

Łatwiejsza reklamacja zagubionej przesyłki

Szef serwisu e-commerce podkreśla, że każda z metod dostawy oferowanych w programie to dla klienta gwarancja jednakowych warunków usługi, wsparcia obsługi klienta Allegro oraz szybkich dostaw. Zapewnia, że gdy coś pójdzie nie tak, Allegro do 7 dni rozpatrzy reklamację. Dzięki Allegro Delivery zwiększyć się ma też liczba dostępnych automatów paczkowych. Klienci w ramach programu skorzystają z niemal 18 tys. automatów i punktów odbioru.

REKLAMA

Nowa usługa ma oznaczać także duże ułatwienie dla sprzedawców, którym wystarczy umowa z jednym podmiotem, który skoordynuje i zintegruje usługi logistyczne wszystkich dostawców. Firma przekonuje, że dzięki Allegro Delivery klient otrzyma rosnącą liczbę wygodnych metod dostaw, a sprzedający jeden cennik, warunki, oraz partnera do rozmów.

Nowa usługa wygląda też na sposób Allegro na uniezależnienie się do InPostu, którego paczkomaty obecnie są dominującą formą dostarczania przesyłek e-commerce w Polsce.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA