REKLAMA

Autostrada rowerowa połączy Katowice z Sosnowcem

Czy korzystasz z roweru? Jak często i przy jakich okazjach? Jakich innych form transportu używasz? Na tego typu pytanie muszą odpowiadać uczestnicy ankiety, w ramach konsultacji społecznych, dotyczących projektu koncepcji technicznej dla budowy drogi rowerowej z centrum Katowic do centrum Sosnowca. To jedna z ośmiu zaplanowanych velostrad w ramach Sieci Tras Rowerowych Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), która stawia na rowery i czysty transport.

rowery-metopolia-konsultacje-spoleczne
REKLAMA

To badanie ankietowe, przeprowadzane w ramach konsultacji społecznych, realizowane jest na specjalnej platformie internetowej otwartej dla wszystkich. Od teraz do 30 czerwca każdy zainteresowany w ten sposób będzie mógł wyrazić swoją opinię na temat velostrady i tego, w jaki sposób rowery mogą wpłynąć na mobilność mieszkańców GZM. Przypomnijmy: te konsultacje społeczne dotyczą jednej z ośmiu zaplanowanych velostrad w ramach Sieci Tras Rowerowych GZM. Ta konkretna - nr 1 - ma przebiegać z Katowic do Sosnowca: od katowickich Bulwa­rów Rawy, w okolicy ul. Bankowej, przez tereny na wschód od drogi ekspresowej S86, aż po centrum Sosnowca. Koniec tej trasy przewidziano przy parku Dietla, nieopodal ul. Żeromskiego.

REKLAMA

Ankieta zawiera pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, a także pytania otwarte. Tego typu narzędzia w procesie konsultacji społecznych odgrywają istotną rolę w poznaniu opinii mieszkańców zainteresowanych tematem, ale mniej zaangażowanych i niekoniecznie skłonnych do udziału w spotkaniach na żywo - tłumaczą służby prasowe GZM.

Pierwsza velostrada połączy Katowice z Sosnowcem

Wiadomo, że velostrada nr 1 ma mieć długość 9,7 km. Na tę inwestycję składać ma się m.in. budowa drogi rowerowej o długości 6 km, budowa przepustu pod istniejącą linią kolejowa, budowa przejazdów rowerowych, a także budowa miejsc obsługi rowerzystów (MOR). Przewidziano na całej trasie dwa takie miejsca, gdzie będzie można sprawdzić swoje rowery. 

Miejsca obsługi rowerzystów należy wyposażyć w zadaszoną wiatę wraz ze ścianami bocznymi, stół z ławkami, kosze na śmieci, tablicę informacyjną wraz z mapą, stojaki rowerowe. Ich poszczególne ilości zostaną określone na etapie projektu budowlanego - czytamy w opracowanie koncepcji technicznej dla budowy neostrady nr 1.

Więcej o rowerach przeczytasz na Spider’s Web:

Veostrada nr 1 ma biec nieopodal drogi ekspresowej S86 i później wykorzystywać ślad nieczynnej linii kolei piaskowej. Autorzy projektu: firma DMK Inżynieria z Rybnika zaproponowała dwa alternatywne połączenia i zakończenie neostrady w Sosnowcu. Całościowy koszt budowy oszacowano na blisko 46 mln zł.

REKLAMA

Rowery mają połączyć miasta Metropolii

W sumie Metropolia GZM chce mieć osiem takich veostrad o łącznej długości 120 km. Ale to dopiero początek. Katalog przebiegów jest otwarty i w kolejnych latach mają tam dochodzić nowe trasy rowerowe, łączące miasta śląsko-zagłębiowskiej Metropolii. Najdłuższa neostrada ma liczyć 17 km i prowadzić z Sosnowca przez Czeladź i Będzin do Dąbrowy Górniczej. Inna neostrada (nr 6) ma połączyć Katowice z Mysłowicami - w połączeniu z węzłem Giszowiec. Planowane są też inne trasy, jak np. miedzy Katowicami, Siemianowicami Śląskimi, Chorzowem, Bytomiem i Piekarami Śląskimi albo taka łącząca Tarnowskie Góry z Bytomiem.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA