Debiut polskiej odsłony amerykańskiej platformy e-commerce miał nastąpić już w listopadzie zeszłego roku. Ale nie udało się wszystkiego zapiąć na ostatni guzik przed świąteczno-noworocznym szaleństwem. Teraz już nie ma żadnych wątpliwości, bo serwis oficjalnie poinformował o uruchomieniu platformy Amazon.pl.
Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie
– ogłosił Amazon.
Polscy przedsiębiorcy, którzy chcieliby na nowej platformie e-commerce zaistnieć mogą już rejestrować konta na sell.amazon.pl. W tym celu trzeba podać adres mailowy lub numer telefonu komórkowego oraz hasło.
Wybieraj spośród elastycznych planów sprzedaży, kategorii produktów i opcji realizacji, które odpowiadają Twoim potrzebom biznesowym
– takie powitanie czeka tam na Polaków.
Amazon po polsku uczy krok po kroku
Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE w Amazon twierdzi, że właśnie nadszedł czas na wprowadzenie pełnej oferty detalicznej w Polsce.
Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie – z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce
– przekonuje.
Amazon z okazji debiutu przygotował nawet specjalny poradnik w języku polskim. Znajdziemy tam m.in. informacje o wymaganiach dotyczących podatku VAT (te zmieniają się zgodnie z unijną dyrektywa od 1 lipca), instruktaż krok po kroku, jak zamieścić pierwszą ofertę na Amazon, czy wyjaśnienie, co to jest Seller Central (centrum sprzedawcy do prowadzenia sprzedaży w serwisie Amazon).
Polski e-commerce coraz silniejszy
Pojawienie się Amazon.pl z pewnością sporo namiesza na rodzimym rynku e-commerce. I bardzo możliwe, że - przy wydłużającej się pandemii COVID-19 – walnie przyczyni się do pobicia kolejnych rekordów. E-handel systematycznie rośnie od dekady, ale w 2020 r. dokonał historycznego skoku. Jak wykazują wyniki badań „E-commerce w Polsce 2020” już 73 proc. polskich internautów (28,2 mln ludzi) dokonało zakupów online. Zakupy w serwisach zagranicznych robi 3 na 10 internautów (30 proc.).
Niewątpliwy wpływ na wzrost liczby e-konsumentów oraz ich preferencji zakupowych ma bieżąca sytuacja pandemiczna
– uważa Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.