Aldi otwiera nowe sklepy. Niemiecki dyskont coraz bardziej rozpycha się na polskim rynku
Aldi kontynuuje zapowiedzianą przez siebie ekspansję na polskim rynku. Niemiecka sieć dyskontów planuje otworzyć do końca roku około 30 nowych sklepów. W których miejscowościach?
W tym tygodniu Aldi otwiera dwa sklepy, do końca września kolejne dwa. Obecnie sieć ma nad Wisłą 269 sklepów i ma ambitne plany. Na początku 2023 r. dyskonter informował, że w tym roku ma zamiar powiększyć swoją sieć o połowę, natomiast do 2027 r. Aldi chce mieć 600 placówek w Polsce.
Aldi otwiera nowe sklepy
Od początku roku sieć otwierała nowe placówki głównie na terenie województwa śląskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego i dolnośląskiego.
Z zapowiedzi dyskontera wynika, że w październiku również nie zwolni tempa. I planuje około 10 nowych sklepów w różnych regionach.
Aldi rośnie w siłę i z ogromnym zaangażowaniem dążymy do tego, abyśmy byli dostępni dla jeszcze większej liczby Polaków - mówi Tomasz Gawlik, dyrektor obszaru nieruchomości i ekspansji Aldi w Polsce.
I dodaje, że Aldi jest jest już obecny w każdym województwie w Polsce.
Jak się wiedzie Aldiemu w Polsce?
Przychody sieci sklepów Aldi w 2022 r. zlokalizowanych w Polsce wyniosły 2,96 mld zł wobec 2,18 mld zł rok wcześniej. Przy kosztach w wysokości 3,13 mld zł, strata netto spółki wyniosła 240,8 mln zł. Rok wcześniej Aldi też był na minusie - strata wyniosła wtedy 194,1 mln zł.
Więcej na temat dyskontów przeczytasz na Spider's Web:
Aktualnie Aldi Polska ma 269 sklepów w całym kraju, a liczba ta stale rośnie. Jednak jeśli chodzi o niemieckie dyskonty nad Wisłą, Aldi ze swoją liczbą sklepów pozostaje na drugim miejscu. Na pierwszym miejscu jest Lidl z 850 dyskontami. Z kolei inna niemiecka sieć Kaufland prowadzi na terenie Polski obecnie 239 marketów.
Ale to nie niemieckie sieci handlowe wiodą prym nad Wisłą. Niedoścignionym numerem jeden pod względem ilości dyskontów jest Biedronka. Portugalska sieć należąca do Jeronimo Martins ma nad Wisłą aż 3283 sklepy zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach. Na drugim miejscu jest polska sieć marketów Dino, należąca do tajemnicza miliardera Tomasza Biernackiego (nr 1. w rankingu najbogatszych Polaków wg magazynu "Wprost" z majątkiem wycenianym na 24 mld zł) ma obecnie 2272 sklepów.
Choć trochę gorzej niż Lidl, ale wciąż lepiej niż pozostałe dwie niemieckie sieci handlowe, radzi sobie duńska sieć sklepów Netto, która posiada w Polsce ok. 660 dyskontów.