Spółka Żabka Polska to mistrzyni mnożenia formatów sklepów i wprowadzenia nowych sposobów robienia zakupów, ale dotąd nie było placówki umożliwiającej zrobienia zakupów bez wychodzenia z samochodu, jak w popularnych sieciach fastfoodowych. Informacja o tym, że Żabka szykuje format typu drive-thru, pojawiła się już w zeszłym roku, ale sama sieć milczała w tej sprawie. Dziś już wiemy, że lokale dla zmotoryzowanych mają ruszyć w drugiej połowie tego roku.
Żabka Drive – o takiej mało zaskakującej nazwie nowego formatu sklepów informowały Wiadomości Handlowe w połowie zeszłego roku. Branżowy portal opublikował nawet rendery lokali, w których będzie można zrobić zakupy przez okno swojego samochodu. Od tamtego czasu w sprawie Żabki Drive było cicho, ale przedstawiciel franczyzowej sieci właśnie potwierdził, że takie sklepy ruszą w drugiej połowie roku.
Jak zobaczyliśmy miejsce dla konceptu Drive, to zaczęliśmy nad nim prace. Planujemy otworzyć pierwsze sklepy w drugiej połowie tego roku powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Manikowski, wiceprezes i dyrektor generalny spółki Żabka Polska.
Lek na kłopoty z parkowaniem
Najwyraźniej obecna różnorodność formatów Żabki nie odpowiada na wszystkie potrzeby polskich konsumentów. Biorąc pod uwagę kłopoty z parkowaniem w większości miast, taki pomysł może trafić w gusta całkiem sporej liczby obecnych i potencjalnych klientów Żabki. Nie da się ukryć, że widok samochodu zaparkowanego nieprawidłowo, ale na światłach awaryjnych – które według niektórych chwilowo legalizują patoparkowanie – nie jest czymś niezwykłym.
Dziś w Żabce można zrobić zakupy w sposób tradycyjny, odwiedzając sklep i płacąc u kasjera, w wielu placówkach można skorzystać z kasy samoobsługowej, zakupy można zamówić do domu w ramach usługi Jush, a nie można zapomnieć o automatycznych sklepach Żappka Nano i Żappka Store. Funkcjonują też Żabki na stacjach paliw, ale są to tradycyjne sklepy, bez opcji drive-thru, co mogłoby się wydawać w takiej lokalizacji naturalne.
Lokalizacje sklepów to jeden z kluczowych aspektów wpływających na decyzje zakupowe klientów, dlatego nieustannie pracujemy nad tym, by były one jak najefektywniejsze i spełniały ich oczekiwania – mówił Waldemar Lisiewicz, dyrektor ekspansji Żabka Polska.
Szybka obsługa z okienka dla zmotoryzowanych istnieje od około 75 lat. Przyzwyczailiśmy się do tego formatu głównie za sprawą amerykańskich sieci fast foodów. Jednak w czasie pandemii koronawirusa to właśnie ta możliwość zamówień ratowała również i polskie biznesy. Przykładem może być krajowa sieć burgerowni Bobby Burger. Ale nie tylko fast foody wykorzystały okazję do zwiększenia liczby klientów dzięki sprzedaży z okienka. W podobny sposób działa również fit-restauracja DIETdrive, w której można zjeść posiłek na miejscu lub wziąć na wynos i odebrać z samochodu.