Co tam gniewne pomruki Trumpa. Tesla otwiera fabrykę w Chinach, a Elon Musk przechodzi do historii
Ekscentryczny miliarder dopiął swego. Mimo wojny handlowej, jaką toczą z Chinami Stany Zjednoczone, udało mu się dokonać niemożliwego i wkrótce przejdzie do historii jako właściciel pierwszej fabryki w Państwie Środka całkowicie kontrolowanej przez niechińskiego właściciela.
17 października to dzień wielkiego sukcesu Tesli. Firma Elona Muska została wpisana przez Chiny na listę producentów aut, co oznacza, że niebawem Amerykanie otworzą w Państwie Środka swoją Gigafactory.
Tesla dostała zielone światło na start produkcji w Chińskiej Republice Ludowej
— ujawnił Yale Zhang, analityk firmy Automotive Foresight.
Amerykański producent w Chinach?
Tesla już wcześniej spoglądała w stronę Chin i została ciepło przyjęta przez tamtejszą władzę, a w szczególności przez ministra transportu Li Xiaopenga. Teraz otrzymała prezent od Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych, który dał Muskowi wolną rękę do pełnego wachlarzu działań.
Tesla została wpisana na listę zatwierdzonych producentów motoryzacyjnych w Chinach. Rządowy certyfikat jest ostatnim z dokumentów wymaganych przed rozpoczęciem produkcji, którą firma może podjąć w każdej chwili
— podał Reuters.
Teraz w dowolnym momencie producent samochodów elektrycznych może rozpocząć tam produkcję. Planowo ma mieć to miejsce jeszcze w tym miesiącu, jednakże ze względu na niepewność co do dostępności siły roboczej, liczby zamówień oraz dostawców może się to opóźnić.
Celem Tesli do końca tego roku jest osiągnięcie w szanghajskiej fabryce systematycznej produkcji na poziomie co najmniej 1000 sztuk Modelu 3 tygodniowo.
Historyczna fabryka
Gigafactory w Szanghaju, w której ma być rozpoczęta produkcja, została w pół roku podłączona do państwowej sieci energetycznej State Grid. Jej poziom mocy ma zostać w najbliższym czasie ośmiokrotnie zwiększony, mimo że aktualnie i tak jest on wystarczający do rozpoczęcia produkcji.
Chiński zakład Tesli kosztował 2 mld dolarów i będzie nie tylko pierwszą fabryką samochodów na terytorium Chin kontrolowaną w pełni przez zagraniczną firmę, ale i pierwszą fabryką przedsiębiorstwa Muska poza granicami USA.
Wraz z rozwojem Gigafactory liczba produkowanych tam rocznie aut ma osiągać nawet 1 mln.