Zima to ciężki okres dla rowerzystów zwłaszcza tych, którzy korzystają z rowerów elektrycznych. Ich baterie litowo-jonowe są bardzo podatne na niskie temperatury, co w efekcie może powodować zmniejszenie zasięgu pojazdu. W odpowiedzi na te problemy firma Groclin ma rozwiązanie w postaci rowerów napędzanych ogniwami paliwowymi, wykorzystującymi wodór.
Rowery elektryczne cieszą się popularnością nie tylko wśród miłośników kolarstwa, ale także osób, które ze względu na ograniczenia kondycyjne lub spory dystans do pokonania nie poradzą sobie z klasycznym jednośladem. Choć są one praktyczne i ekologiczne, zimowa aura może utrudniać ich codzienne użytkowanie. Istnieje jednak rozwiązanie, które pozwala cieszyć się jazdą także w chłodniejszych miesiącach, nie rezygnując z komfortu i wydajności.
Rowery wodorowe nie wykazują strat wydajności w niskich temperaturach
Firma Groclin, producent rowerów elektrycznych opartych na szwajcarskiej technologii wodorowej zauważa, że rowery wodorowe nie wykazują strat wydajności w temperaturach sięgających do -10°C, co czyni je niezawodnymi w zimowych warunkach.
Działanie ogniw paliwowych nie jest uzależnione od ciepła, jak w przypadku baterii litowych, które tracą efektywność w niskich temperaturach, a ich ładowanie wymaga więcej energii. To kluczowa zaleta w codziennym użytkowaniu, zarówno w mieście, jak i na terenach turystycznych - podaje Groclin.
W przeciwieństwie do baterii litowych, ogniwa wodorowe nie wymagają specjalnych warunków przechowywania, takich jak kontrolowana temperatura. To sprawia, że rowery wodorowe mogą być użytkowane zarówno przez osoby regularnie korzystające z rowerów, jak i tych, które wybierają jednoślady sezonowo.
Więcej wiadomości na temat biznesu można przeczytać poniżej:
Zastosowanie rowerów wodorowych w miejskim transporcie i turystyce zimowej
Michał Seidel, prezes spółki Groclin twierdzi, że rowery wodorowe mogą znaleźć zastosowanie w miejskim transporcie i turystyce zimowej. Są szczególnie przydatne na terenach kurortów, gdzie pozwalają na wygodne przemieszczanie się w trudnych warunkach atmosferycznych.
Według niego dzięki niezawodności w niskich temperaturach mogą stanowić praktyczną alternatywę dla innych form transportu.
Rowery wodorowe to przyszłość, zwłaszcza w krajach o mroźnym klimacie. Widzimy w nich potencjał, który nie tylko ułatwia poruszanie się zimą, ale także otwiera nowe możliwości dla ekologicznego transportu w najtrudniejszych warunkach - podsumowuje Michał Seidel, prezes spółki Groclin, producenta rowerów elektrycznych opartych na szwajcarskiej technologii wodorowej.