Rewolucja w płatnościach B2B. PayU przedstawia nowy program do płatności odroczonych
PayU wprowadza nowość dla sektora B2B. PragmaPay. To płatności odroczone dla firm stworzone przez PragmaGO. Przedsiębiorcy mogą teraz odroczyć płatność za zakupy na kwotę od 100 zł do 50 tys. zł, a decyzja o przyznaniu finansowania zapada w zaledwie 90 sekund.

Globalny rynek płatności odroczonych B2B dynamicznie się rozwija. Sprzedawcy, którzy oferują ten model płatności obserwują wzrost wartości zamówień nawet o 60 proc., a współczynnik konwersji w ich sklepach wzrasta o 20-40 proc.
PragmaPay, czyli polska usługa BNPL dla firm (z ang. buy now, pay later; kup teraz, zapłać później), umożliwia przedsiębiorcom odroczenie płatności lub rozłożenie jej na raty a rozwiązanie to udostępnia PayU.
PragmaPay daje możliwość firmom natychmiastowego finansowania zakupów online
Tomasz Żołnierz, Head of Credit Business Development, PayU GPO wskazuje, że dzięki PragmaPay w bramce płatności PayU, mikro i małe firmy mogą natychmiastowo finansować zakupy online, co znacząco wpływa na poprawę ich płynności finansowej.
Na przykład, firma z branży budowlanej może szybko zakupić materiały niezbędne do wykonania uzgodnionego zlecenia, a właściciel salonu kosmetycznego zaopatrzyć się w pilnie potrzebne produkty. Jest to także ogromna szansa dla firm działających w segmencie e-commerce B2B – mówi o nowym rozwiązaniu Tomasz Żołnierz, PayU GPO.
W jego ocenie sprzedawcy B2B zyskują bowiem szybsze transakcje i większą elastyczność w obsłudze swoich klientów biznesowych, a to przekłada się na więcej zakupów i wyższe przychody.
Przedsiębiorstwa działające w sektorze usług profesjonalnych, hurtownie, firmy produkcyjne czy technologiczne, które mają włączoną bramkę płatności PayU, mogą bardzo łatwo zaoferować swoim kontrahentom zakupy z odroczoną płatnością lub na raty i nie jest do tego potrzebna żadna dodatkowa integracja.
Płatność PragmaPay będzie idealnym rozwiązaniem dla firm B2B kupujących online i poszukujących elastycznego finansowania na wsparcie bieżącej działalności lub rozwój. PragmaPay to odpowiedź na potrzeby rynku. Umożliwiamy firmom elastyczne zarządzanie budżetem, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym – twierdzi Danuta Czepeczko, Wiceprezes Zarządu PragmaGO.
I dodaje, że jako twórca PragmaPay i dostawca finansowania, przejmują pełną odpowiedzialność za ewentualny brak spłaty oraz wszelkie koszty windykacji.
Dzięki technologii rozwijanej przez naszą spółkę technologiczną PragmaGO.tech i zaawansowanej integracji ze środowiskiem PayU możemy stosować autorskie modele scoringowe, które pozwalają na wydawanie automatycznych i bezpiecznych decyzji o finansowaniu – zapewnia Danuta Czepeczko.
Więcej wiadomości na temat pieniędzy można przeczytac poniżej:
Decyzja o przyznaniu finansowania w 90 sekund
Z PragmaPay przedsiębiorca może odroczyć płatność za zakupy na kwotę od 100 zł do 50 tys. zł. Do wyboru jest 7 możliwości spłaty zobowiązania: raty 3, 6, 9 i 12 miesięcy, a także odroczenie płatności na 14, 30 i 60 dni. Firma, która chce skorzystać z płatności PragmaPay, otrzymuje decyzję o przyznaniu finansowania w 90 sekund, a sprzedający – natychmiastową zapłatę.
Oto co trzeba zrobić, aby skorzystać z opcji PragmaPay:
- podczas składania zamówienia, klient sklepu wybiera płatność PragmaPay na stronie płatności PayU i decyduje o odroczeniu płatności lub rozłożeniu jej na raty,
- klient wprowadza dane firmy i podpisuje umowę SMS-em oraz potwierdza numer rachunku bankowego,
- po uzyskaniu pozytywnej decyzji finansowej środki natychmiast trafiają na konto sprzedawcy,
- przy pierwszym zakupie klient otrzymuje od PragmaGO limit na kolejne transakcje, który może wykorzystać w przyszłości. Limit jest niezobowiązujący, a jego utrzymanie jest bezpłatne.
W 2024 roku z płatności odroczonych PragmaGO skorzystało ponad 16 035 firm, finansując w ten sposób zakupy o łącznej wartości 249 mln zł (wzrost o 37 proc. rok do roku). Więcej informacji o płatnościach PragmaPay w PayU można znaleźć na stronie: https://poland.payu.com.