REKLAMA

Polacy kochają psy i konie. Dane ClickMeeting to potwierdziły

Rok 2024 okazał się przełomowy dla twórców internetowych, a organizacja wydarzeń online stała się kluczowym elementem ich modelu biznesowego. Według raportu „State of Online Events” opublikowanego przez ClickMeeting, lidera polskiego rynku webinarów i spotkań online, niemal 30 proc. przychodów aktywnych twórców pochodziło właśnie z takich działań.

Polacy kochają psy i konie. Dane ClickMeeting to potwierdziły
REKLAMA

Największe przychody w 2024 roku osiągnął cykl webinarów, na który sprzedano bilety o łącznej wartości ponad 760 tys. zł. Rekordzistą wśród pojedynczych wydarzeń była konferencja dotycząca coachingu – sprzedano na nią 951 biletów, co przyniosło organizatorowi aż 96,6 tys. zł. Pod względem liczby sprzedanych biletów liderem było szkolenie z zasad korespondencji biznesowej – udział w nim wykupiło 1008 osób.

REKLAMA

Edukacja na pierwszym planie

Aż 55 proc. webinarów organizowanych w ubiegłym roku miało charakter edukacyjny. Największym zainteresowaniem cieszyły się szkolenia z coachingu, medycyny oraz jeździectwa. Seria trzech hippicznych webinarów zgromadziła ponad 1200 uczestników, generując przychody przekraczające 120 tys. zł. Wysokie wyniki osiągnęły także spotkania dotyczące szkolenia psów, na które bilety za 70,8 tys. zł kupiły 444 osoby.

Według danych międzynarodowych liczba osób identyfikujących się jako twórcy internetowi wzrosła w ciągu dwóch lat o 300 proc., przekraczając obecnie 207 milionów. Jak podkreśla Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting, zmiany te rewolucjonizują sposoby monetyzowania treści.

Średnio 30 proc. przychodów twórców pochodzi z organizacji wydarzeń online, co wyprzedza zyski z reklam czy współprac sponsorowanych. Nowym trendem są tzw. donejty – dobrowolne wpłaty od uczestników. Ponad 45 proc. internautów deklaruje gotowość finansowego wspierania twórców, a 40 proc. przekazuje regularne napiwki – zauważa Grzegorczyk.

Więcej wiadomości na temat webinarów

Kiedy i jak Polacy organizują webinary

Środa pozostaje najpopularniejszym dniem na organizację webinarów, a godzina 16.00 – najczęściej wybieraną porą. Podobne preferencje mają twórcy w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, podczas gdy w Niemczech najwięcej wydarzeń odbywa się wcześnie rano.

REKLAMA

Średnia długość wydarzenia online w 2024 roku wyniosła 106 minut, a w spotkaniu brało udział przeciętnie 75 osób. Odbiorcy byli obecni na webinarach przez 70 proc. czasu ich trwania – to wzrost o 3 punkty procentowe w porównaniu do 2023 roku.

ClickMeeting podkreśla, że webinary stają się nie tylko narzędziem do zarabiania, ale również sposobem budowania zaangażowania społeczności. Organizatorzy wydarzeń online, wykorzystując rosnącą popularność tej formy kontaktu, mogą liczyć na stabilne i rozwijające się źródło dochodów. W obliczu rosnącej liczby twórców internetowych oraz zainteresowania wydarzeniami edukacyjnymi, 2025 rok zapowiada się równie intensywnie.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA