REKLAMA

Zorganizowali webinar, zarobili krocie. Temat spotkania? Nie zgadniesz

Wydarzenia online w 2023 r. okazały się doskonałym źródłem przychodu. Najnowszy raport: State of online events od ClickMeeting podaje, że rekordzista zarobił na webinarach niemal 740 tys. zł w skali roku, o 7 proc. więcej niż w 2022. A jakie webinary były najpopularniejsze? Te organizowane przez branżę medyczną, choć nie uwierzycie, co było przedmiotem spotkania online, które przyniosło organizatorom najwięcej kasy.

Zorganizowali webinar, zarobili krocie. Temat spotkania? Nie zgadniesz
REKLAMA

W ostatnim roku wydarzenia online coraz częściej służyły nie tylko do dzielenia się ekspercką wiedzą, ale stawały się również narzędziami marketingowymi pozwalającymi na skuteczny kontakt z klientami oraz prowadzenie efektywnych działań sprzedażowych. W najnowszym raporcie: State of online events ClickMeeting podsumował 2023 r. Z przedstawionych danych wynika, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy najwięcej zarobiła firma, której cykl webinarów wygenerował przychód w wysokości ponad 739 tys. zł. To progres w porównaniu do ubiegłego roku, w którym najlepszym finansowym wynikiem było 687 tys. zł. Rekordowy okazał się również przychód z pojedynczego wydarzenia online, który wyniósł ponad 161 tys. zł, w 2022 r. było to znacznie mniej, bo ponad 95 tys. zł. Rynek spotkań online profesjonalizuje się, co przekłada się również na coraz lepsze wyniki finansowe, przychody i co najważniejsze zysk.

REKLAMA

Najbardziej dochodowe webinary w 2023 r.

Jak wynika z danych przedstawionych w raporcie: State of online events, najbardziej dochodowe wydarzenia na platformie ClickMeeting generuje branża medyczna. Jeden z webinarów poświęcony samodzielnemu usypianiu dzieci sprzedał 1007 biletów, przynosząc 161 tys. zł przychodu. Firma, która go zorganizowała, stworzyła również drugie najbardziej dochodowe wydarzenie online. Ich webinar dotyczący dobrych praktyk w kwestii zasypiania dzieci sprzedał 984 bilety, przynosząc ponad 157 tys. zł przychodu. W sumie te dwa wydarzenia pozwoliły zebrać organizatorom ponad 300 tys. zł.

Na jeszcze większe zyski pozwala tworzenie dłuższych serii o podobnej tematyce. Najlepiej świadczy o tym przykład użytkownika, który specjalizuje się w kształceniu medyków. W jego przypadku 31 wydarzeń sprzedało łącznie 6 825 biletów, co przełożyło się na 679 tys. zł przychodu.

Rosnąca popularność webinarów wynika z tego, jak cenna we współczesnym świecie jest eksperckość i dostęp do łatwo dostępnej wiedzy w przystępnej cenie. Większość z nas chce rozwijać się i zdobywać nowe kompetencje. Coraz więcej ekspertów chce także dzielić się nabytą już wiedzą i dzięki temu zarabiać. W obu przypadkach znakomicie sprawdzają się webinary. Generowanie przychodu jest możliwe, chociażby dzięki integracjom z systemami płatności - mówi Dominika Paciorkowska Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting.

Jak dodaje, poza wydarzeniami online w czasie rzeczywistym coraz większą popularnością cieszą się również te w zautomatyzowanej formie. Webinar odbywa się o określonym czasie, ale bez konieczności bezpośredniego angażowania się prowadzącego.

State of online events pokazuje, że rynek wydarzeń notuje coraz lepsze wyniki finansowe, a same webinary realizowane są w profesjonalny sposób.

W tym roku w naszym zestawieniu postanowiliśmy wyodrębnić nową kategorię tzw. poweruserów, którzy wykorzystują naszą platformę do kilku działań jednocześnie. Taki poweruser może więc przede wszystkim skupiać się na tworzeniu szkoleń online, ale równocześnie organizuje webinary marketingowe, spotkania swojego zespołu, prezentacje sprzedażowe i konsultacje z klientami. Ta różnorodność pomaga mu w optymalizacji pracy i osiąganiu wyższych zysków - komentuje Dominika Paciorkowska.

Więcej o webinarach można przeczytać poniżej:

Inne branże też mogą pochwalić się osiągnięciami

REKLAMA

Wysokie przychody ze spotkań online możliwe są w wielu branżach. Pewien webinar dotyczący metodyki pracy nauczycieli sprzedał 406 biletów, które dały organizatorowi przychód w wysokości ponad 67 tys. zł. Z kolei szkolenie dotyczące projektowania instalacji ze sprzedaży 52 bilety - 26 tys. zł. Natomiast szkolenie z obsługi oprogramowania CAD - 75 biletów i 19 tys. zł.

W trakcie ostatnich 12 miesięcy przeciętny użytkownik platformy ClickMeeting zorganizował średnio 47 wydarzeń, w ramach których gromadził przeciętnie niemal 14 uczestników, czyli 650 osób w skali roku. Najchętniej wybieranym dniem na organizację webinaru był czwartek, natomiast na szczycie zestawienia godzin uplasowała się 16:00.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA