Z najnowszego raportu State of online events wynika, że coraz więcej osób korzysta z platform, a co za tym idzie rynek webinarów i spotkań online staje się coraz bardziej profesjonalny. ClickMeeting podał, że rekord w ubiegłym roku pobiła szkoła specjalizująca się w nauce języków orientalnych, która zorganizowała w ciągu roku aż 6 619 wydarzeń.
Szkoła języków zorganizowała o 13 983 proc. więcej niż przeciętny użytkownik platformy. Przekłada się to również na olbrzymią łączną liczbę uczestników – było ich łącznie 23 831.
Spotkania online z każdego zakątka kuli ziemskiej
Wideokonferencje umożliwiają nam komunikację z każdego miejsca na świecie. Pozwalają na poszerzanie zakresu kompetencji oraz promowanie marek, w tym również osobistych. Ich niesłabnąca renoma przełożyła się na wiele spotkań online odbytych w 2023 r.
W trakcie ostatnich 12 miesięcy użytkownik na platformie zorganizował średnio 47 wydarzeń, w ramach których gromadził przeciętnie niemal 14 uczestników, czyli 650 osób w skali roku. Spotkanie online trwało średnio 106 minut, a odbiorcy uczestniczyli w nich aktywnie przez 68 proc. czasu. Uśredniona sesja użytkownika wynosiła 71 minut – podaje ClickMeeting.
Platforma wylicza, że najwięcej wydarzeń organizowano w czwartek, a na kolejnych pozycjach uplasowały się wtorek oraz środa. Z kolei najchętniej wybieraną godziną na przeprowadzenie webinaru na polskim ClickMeeting była 16.00. Podczas wydarzeń użytkownicy mogą korzystać z szeregu funkcji, a najczęściej wykorzystywaną z nich okazała się:
- prezentacja, która używana była nawet w 54,4 proc. przypadków,
- opcja dzielenia się ekranem - 17,7 proc.,
- interaktywna tablica - 8,1 proc.
Więcej wiadomości na temat webinarów można przeczytać poniżej:
Webinary to narzędzie do pogłębiania wiedzy i promowania marki
Jak wynika z raportu State of online events, poweruserzy odpowiadali za 26 proc. wydarzeń zorganizowanych na platformie ClickMeeting w 2023 r. Przykładem takiego użytkownika może być psycholog oferujący spotkania online z pacjentami. Podstawą jego działań są prowadzone terapie, ale równolegle tworzy on szkolenia dla innych oraz webinary promocyjne. Takie połączenie pozwala mu dotrzeć zarówno do osób zainteresowanych leczeniem, jak i do tych, chcących podnieść swoje kwalifikacje.
Coraz większa liczba takich użytkowników świadczy o rosnącej profesjonalizacji w branży webinarów i spotkań online. Średnio poweruser zorganizował na platformie ClickMeeting nawet 85 wydarzeń rocznie, czyli o 81 proc. więcej niż statystyczny użytkownik. Zgromadziły średnio 933 uczestników w skali roku. Sesja trwała średnio 72 minuty, a przeciętnie wydarzenie organizowane przez powerusera trwało 112 minut.
Webinary to ważne narzędzia wykorzystywane przez ekspertów zarówno w celu dzielenia się wiedzą, jak i promowania marki, w tym tej osobistej. Odrębną kategorią wydarzeń pozostają rzecz jasna spotkania on-line, które ułatwiają nam współpracę i zapewniają kontakt niezależnie od miejsca, w którym znajdują się ich uczestnicy. Eksperci korzystają z różnych formatów wydarzeń i narzędzi, aby osiągać jak największe zyski - komentuje Dominika Paciorkowska Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting
Paciorkowska uważa też, że taki superużytkownik może przede wszystkim skupiać się na tworzeniu szkoleń online, ale równocześnie organizuje również webinary marketingowe, spotkania swojego zespołu, prezentacje sprzedażowe i konsultacje z klientami.