Pandemia wymusiła na nas korzystanie z różnego rodzaju komunikatorów. I choć po izolacji nie ma już śladu to ta forma prowadzonych szkoleń i webinarów pozostała. ClickMeeting podaje, że ich platforma notuje teraz rekordy popularności, bo liczba realnych użytkowników zwiększyła się o ponad 40 proc., osiągając 850 tys., co przełożyło się na 2,86 proc. zasięgu.
Jak wynika z badania Gemius/PBI, ClickMeeting polska platforma do organizacji spotkań online, po raz kolejny znalazł się w czołówce komunikatorów nad Wisłą. W ciągu jednego miesiąca czas spędzany na nim przez użytkowników wzrósł o 85,7 proc., z prawie 13 minut w sierpniu do niemal 24 minut we wrześniu tego roku. W ubiegłym roku ponad połowa spotkań online na rodzimym narzędziu dotyczyła szkoleń, konsultingu, marketingu i sprzedaży.
Użytkownicy często korzystają z narzędzi do webinarów i szkoleń
ClickMeeting, narzędzie do spotkań, szkoleń oraz webinarów online odnotował duży wzrost czasu spędzonego przez każdego użytkownika na platformie. Wyniósł on 85,7 proc. W sierpniu bieżącego roku średnia sesja trwała 12 minut i 50 sekund, natomiast we wrześniu 23 minut i 50 sekund.
Warto zauważyć, że w badaniu Gemius/PBI, polska platforma znalazła się również w gronie liderów pod względem procentowego wzrostu liczby osób korzystających z danego komunikatora – podaje ClickMeeting.
Platforma uważa, że spotkania oraz szkolenia online cieszą się popularnością, co przekłada się na wzrost liczby realnych użytkowników ClickMeeting o 245 tys. z 605 tys. w sierpniu do 850 tys. we wrześniu, to więcej o 40,6 proc. Z danych wynika, również, że w ostatnim z wymienionych miesięcy platforma posiadała 2,86 proc. zasięgu.
Więcej wiadomości na temat szkoleń znajduje się poniżej:
Kategorie, w których najczęściej odbywały się spotkania on-line
W ubiegłym roku wideokonferencje cieszyły się równie wielką popularnością. Użytkownicy ClickMeeting spędzili łącznie na wydarzeniach online 1 086 426 dni. W trakcie jednego ze spotkań padł również rekord dotyczący przychodu z jednego wydarzenia online, który wynosił 95 tys. złotych.
Rok temu spotkania online dotyczyły takich kategorii jak:
- szkolenia i consulting (31 proc.),
- marketing i sprzedaż (24 proc.),
- spotkania biznesowe (16 proc.),
- edukacja (12 proc.),
- medycyna (12 proc.).
- inne (5 proc.).
Platformy oraz komunikatory dają nam dzisiaj szeroki zakres możliwości: od rozrywki aż po nowoczesne formy spotkań online. Dlatego cieszą się tak wielką popularnością i coraz częściej definiują to, w jaki sposób społeczeństwo porozumiewa się, pracuje, spędza czas wolny, czy zdobywa nowe umiejętności. Narzędzia do komunikacji online wpływają obecnie przede wszystkim na edukację oraz rozwój kompetencji, co jest szczególnie ważne w erze dynamicznych zmian i postępującej digitalizacji - komentuje Dominika Paciorkowska Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting.
I dodaje, że wyniki badania Gemius/PBI potwierdzają, że ClickMeeting skutecznie odpowiada na rosnące potrzeby użytkowników. Jako platforma staramy się oferować im nowoczesne rozwiązania zapewniające komunikację online w ramach spotkań, jak i organizację interaktywnych lekcji, szkoleń oraz webinarów w Polsce, jak i na całym świecie.