REKLAMA

Luksusowy hotel na szynach, czyli Orient Expressem z Wenecji na Sycylię. ZDJĘCIA

Orient Express La Dolce Vita to najnowszy projekt sieci hoteli AccorHotels i grupy Arsenale organizującej luksusowe wczasy. To podróż przez włoską historią, kuchnię i kulturę na pokładzie wygodnych, nowoczesnych wagonów. Pasażerowie nie tylko zatrzymają się w hotelach Orient Express, ale również zwiedzą Wenecję, Palermo, Rzym, Milan czy Neapol. Cena? Na tę wycieczkę nie każdy może sobie pozwolić.

Luksusowy hotel na szynach - Orient Expressem przez Włochy
REKLAMA

Projekt ma za zadanie odpowiedzieć na rosnący po pandemii turystyczny popyt. W 2019 r. Włochy odwiedziło 65 mln turystów, co uplasowało ten kraj na piątym miejscu na liście najchętniej odwiedzanych. W 2020 r. liczba odwiedzających spadła drastycznie, bo aż do poziomu 16 mln. W zeszłym roku turystów było zaś ponad 50 mln, co oznacza powrót do wyników sprzed dekady. A to oznacza, że jest potencjał do dalszych wzrostów.

REKLAMA

Drugim trendem, który napędza pomysł luksusowych pociągów, jest troska o klimat. Podróż po torach jest dla niego przyjaźniejsza niż ta samolotem. Włochy są zresztą bardzo dobrze skomunikowane (szczególnie północ kraju), więc pociągami bez problemu można się przemieścić na trasie Wenecja - Rzym - Neapol.

I jeszcze jedno: wyobraźcie sobie, jakie to będą piękne widoki podczas trasy.

 class="wp-image-2208310"

Z Rzymu na Sycylię albo Portofino i Wenecji

Choć pociągi mają zacząć kursować dopiero w przyszłym roku, to już teraz można zarezerwować miejsce na ich pokładzie. Kosztuje to 500 euro za osobę (podkreślmy to wyraźnie: sama rezerwacja). Później trzeba będzie dopłacić do pełnej kwoty biletu i to już nie będą małe kwoty. Będzie to co najmniej 6 tys. euro za raptem trzydniową podróż z Rzymu do Palermo.

Najbardziej luksusowa opcja wymaga jeszcze bardziej zasobnego portfela. Podróż z Wenecji na Sycylię to wydatek rzędu 25 tys. euro - i to tylko za jedną noc.

 class="wp-image-2208313"

Jeśli włoski projekt się powiedzie, to konsorcjum już teraz planuje otworzenie połączeń także na Półwyspie Arabskim, które łączyłyby Abu Dhabi z innymi miastami Arabii Saudyjskiej.

Kolej łącząca Damman i Rijad działa już pełną parą, jednak część łącząca Królestwo z Emiratami wciąż czeka na powstanie. Projekt zakłada jej ukończenie za dwa lata, choć prace jeszcze nie wystartowały.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA