REKLAMA

Biedronka wpadnie w furię. Reklamy poszły w błoto, Lidl jest tańszy

Nie wiem, jak wy, ale ja już nie mogę doczekać się nowego bombardowania reklamami od Biedronki. Choć portugalska sieć stale próbuje udowodnić konsumentom, że jest tańsza od głównego rywala, czyli Lidla, to tym razem jej się nie udało. Niemiecki dyskont wygrał w najnowszym zestawieniu koszyka zakupowego i to nie tylko w kategorii dyskonty, ale również pobił hipermarkety.

Biedronka wpadnie w furię. Reklamy poszły w błoto, Lidl jest tańszy
REKLAMA

Koszyk zakupowy, czyli zestaw najpopularniejszych produktów i artykułów codziennego użytku, w sierpniu 2024 r. okazał się być tańszy o 17 zł w porównaniu z lipcem - wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ASM Sales Force Agency. To doskonałe wieści dla konsumentów, bo generalnie koszt koszyka powinien w skali miesiąca wzrosnąć o 0,1 proc., a w porównaniu z sierpniem 2023 r. nawet i 4,3 proc. - tak przynajmniej kształtowały się ceny towarów i usług w sierpniu 2024 r. według danych GUS. Analitycy wskazują, że inflacja w Polsce powinna do końca roku być względnie stabilna. Natomiast możliwe, że klientów dyskontów czeka miła niespodzianka - bo gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.

REKLAMA

Koszyk zakupowy w sierpniu 2024 r.

W sierpniu średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 284,2 zł. To spadek o 17,02 zł, czyli o 5,65 proc. - wynika z danych ASM Sales Force Agency. Na 13 badanych sieci handlowych ceny spadły w aż ośmiu w porównaniu z cenami w lipcu.

Najnowsze wyniki badania sprawią, że Biedronka z wściekłości straci swoje kropki, bo to właśnie w tej sieci odnotowano w porównaniu do wcześniejszego miesiąca największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego - o 3,57 proc. Pikanterii dodaje fakt, że w Lidlu średnia cena koszyka spadła aż o 42,23 proc. To wręcz przepaść, więc klienci obu sieci mogą zacząć zacierać ręce na myśl o promocjach i rabatach.

 class="wp-image-2567929"

Z kolei w ujęciu rocznym ceny spadły w siedmiu na 13 sieci. Tu również największy spadek cen odnotowano w Lidlu - średnia cena koszyka w sierpniu 2024 r. była niższa aż o 44,88 zł niż w 2023 r. (spadek o 19,65 proc.). Z kolei największy wzrost cen znowu przypadł Biedronce (o 17,78 proc.), następnie w Dino (10,91 proc.), w sieci POLOmarket (8,63 proc.) i Kauflandzie (3,89 proc.). Jak czytamy w wynikach badania, średnia wartość koszyka zakupowego spadła rok do roku o 0,29 proc. z 285,02 zł w sierpniu 2023 r. do 284,20 zł w sierpniu 2024 r.

Koniec wakacji i początek roku szkolnego przywitał klientów stabilizacją cen. Choć oficjalne dane wskazują na lekki wzrost inflacji, to w ostatnich tygodniach w sklepach widzimy wyraźną równowagę, jeśli chodzi o poziom cen - komentuje wnioski z raportu Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM Sales Force Agency.

 class="wp-image-2567932"

I wskazuje, że tylko w pięciu badanych sieciach handlowych za zestaw najpopularniejszych artykułów codziennego użytku trzeba było zapłacić w sierpniu powyżej 300 zł.

Oznacza to, że handlowcy wciąż prowadzą bardzo aktywną politykę, jeśli chodzi o kontrolowanie poziomu cen. U progu jesieni możemy się spodziewać utrzymania tego trendu. Jego zatrzymanie może być związane z rosnącymi kosztami energii i presją płacową ze strony pracowników – dodaje ekspert.

Lidl tańszy od Biedronki o prawie 90 zł

W sierpniu nieoczkiwanym liderem rankingu został Lidl. Średni koszt koszyka zakupowego w niemieckim dyskoncie wyniósł 183,55 zł. To mniej aż o 69,18 zł, czyli o 27,37 proc. niż najtańszy koszyk zakupowy w lipcu, którym miesiąc temu mógł chwalić się Auchan.

Na drugim miejscu znalazł się Auchan z droższym koszykiem w sierpniu od lidera o 13,65 zł, a na trzecim Biedronka z koszykiem droższym o 89,3 zł.

Najdroższy koszyk zakupowy w sierpniu należy do POLOmarket, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 330,00 zł.

Jeśli chodzi o rodzaje sieci handlowych, to najtańsze zakupy w sierpniu można było zrobić w dyskontach (średnia cena to 265,01 zł), a najdroższe w kanale e-grocery - 359,67 zł.

Więcej o zakupach przeczytasz na Bizblog.pl:

 class="wp-image-2567935"

Ceny poszczególnych produktów również z dużą zmiennością

W sierpniu podrożało sześć na dziesięć analizowanych kategorii produktów: mrożonki, napoje, nabiał, słodycze, produkty sypkie oraz używki i piwo. W porównaniu do sierpnia ubiegłego roku spadły ceny: produktów tłuszczowych (12,90 proc.), chemii domowej i kosmetyków (5,55 proc.), dodatków (1,48 proc.), oraz mięsa, wędlin i ryb (0,4 proc.).

Jeśli chodzi o minimalne ceny produktów, to w sierpniu najwięcej oferował ich Auchan (26 produktów), następnie Lidl (12 produktów) i Biedronka (2 produkty).

 class="wp-image-2567938"
REKLAMA

Natomiast najwięcej najdroższych produktów można było kupić w sieci Netto (28 produktów), sporo było w sieci POLOmarket (8), w Aldim, Dino i Intermarchė (po 6 produktów).

 class="wp-image-2567941"
REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA