Kombinat Konopny nie zwalania i po trzech emisjach akcji na platformie Crowdway (razem udało się zebrać ponad 13 mln zł) przygotowuje kolejną niespodziankę dla inwestorów: mikołajkową emisję udziałów opartą o nowy limit w finansowaniu społecznościowym. Mają bardzo konkretny cel: zebrane w ten sposób pieniądze chcą przeznaczyć na uruchomienie produkcji własnej odzieży z konopi.
Początki były bardzo skromne. W 2019 r. Kombinat Konopny, stworzony przez Maćka Kowalskiego, miał raptem 14 ha zasiewów. Pierwsze oferty sprzedażowe dotyczyły głównie olejków CBD. Dzisiaj Kombinat Konopny to już przedsiębiorstwo pełną gębą, które ma za sobą ma trzy crowdfundingowe emisje, z których udało się zebrać ponad 13 mln zł. W firmowym sklepie, oprócz produktów z CBD (olejków, ziół, herbat, maści, kule do kąpieli, peeling), znajdziemy preparaty dla zwierząt, konopną matę do ściółkowania, białko i włókno konopne. W ostatnim czasie doszły też kolejne nowości: kołdra konopna, sweter konopny, czy sznurek konopny pleciony. Bo szeroko rozumiane tekstylia to nowy kierunek biznesowy Kombinatu.
Mamy sporo zapytań od małych polskich firm odzieżowych, co utwierdza nas w przekonaniu słuszności obranej drogi - przekonuje Maciek Kowalski.
Tym razem Kombinat Konopny celuje w sumie aż 16,5 mln zł, czyli znacznie więcej niż z trzech poprzednich emisji razem wziętych. W puli ma być łącznie 5 mln akcji po 3,30 zł każda.
Kombinat Konopny znowu emituje akcje
Kombinat twierdzi, że umacnia pozycję lidera na rynku produktów zielarskich, o czym świadczą kolejne premiery produktowe, Złoty Medal w plebiscycie Konsumenckiego Lidera Jakości, a także powiększające się grono klientów. 6 grudnia planowana jest kolejna emisja akcji Kombinatu Konopnego, tym razem na platformie Emiteo.
Więcej o Kombinacie Konopnym przeczytasz na Spider’s Web:
W ciągu tych kilku krótkich lat zrobiliśmy coś z niczego - od podstaw stworzyliśmy zakład wydobycia włókna ze słomy konopnej, uszlachetniania włókna oraz konopną przędzalnie - a wszystko to obok naszej fabryki Dobrego Nastroju, czyli produkcji naturalnych, konopnych suplementów diety. Teraz chcemy pójść o krok dalej i uruchomić produkcję własnej odzieży z naszej konopnej przędzy - zdradza w rozmowie z Bizblog.pl Maciek Kowalski.
Pieniądze w ten sposób uzyskane w pierwszej kolejności mają posłużyć rozbudowie parku maszynowego. Swoje ma też pochłonąć marketing i dotarcie do nowej grupy klientów.
Konsumenci jednoznacznie wskazują, że są zainteresowani produktami Made in Poland, opartymi o naturalne surowce, powstające z poszanowaniem środowiska i pracowników - nie ma wątpliwości Kowalski.
Wszystko zaczęło się od przędzy konopnej
Wejście Kombinatu w rynek tekstylny jest możliwy dzięki uruchomieniu w połowie tego roku produkcji przędzy z konopi. Ludzie z branży zareagowali bardzo pozytywnie. Przędza jest znakomita gatunkowo i w dodatku bardzo wytrzymała. Najpierw były prototypowe produkty, które wykorzystano głównie do badania rynku i sprawdzania możliwości zastosowania u podwykonawców do robienia dzianin i tkanin do wyrobów gotowych. Teraz już pojawiła się kołdra konopna i sweter z konopi. Z biegiem czasu mają dochodzić kolejne ubrania: t-shirty, skarpety, bluzy, spodnie.