REKLAMA

Klęska lotniska w Radomiu. Podobno to i tak sukces

Spółka Polskie Porty Lotnicze poinformowała, że w 2023 r. lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło trochę ponad 103 tys. pasażerów. Wynik byłby wyraźnie lepszy, gdyby nie to, że lotnisko funkcjonowało tylko przez osiem miesięcy zeszłego roku, ale i tak trudno uznać to za sukces. Lotnisko Chopina tylu pasażerów obsługuje w dwa dni, a Kraków Airport w cztery. Spółka PPL nie traci jednak dobrego humoru i ocenia, że wynik około 100 tys. pasażerów świadczy o potencjale rozwoju lotniska.

Klęska lotniska w Radomiu. Podobno to i tak sukces
REKLAMA

Spółka Polskie Porty Lotnicze poinformowała w poniedziałek, że od oficjalnego uruchomienia portu w Radomiu 27 kwietnia 2023 r. do końca grudnia obsłużonych zostało dokładnie 103 418 pasażerów. Jest to znacznie mniej, niż ta sama spółka prognozowała w maju, gdy mowa była o obsłużeniu od 150 do 180 tys. pasażerów. Nie wyszło, ale i tak podobno jest sukces.

REKLAMA

Ruch pasażerski w Radomiu

To ponad pięć razy więcej niż w okresie swojego poprzedniego funkcjonowania w latach 2015-2017, kiedy to łącznie w ciągu dwóch lat według danych ULC ówczesny port odprawił 19 538 podróżnych. W samym grudniu 2023 r. z usług lotniska skorzystało 6 089 tys. osób – napisała spółka w komunikacie.

Porównywanie obecnego ruchu pasażerskiego do lat 2015-2017, gdy radomskie lotnisko było niemal nieaktywne, to dobry sposób na imponujące statystyki, ale gdy spojrzymy na wyniki liczących się portów lotniczych w Polsce, to wygląda to nieco inaczej. Tylko w pierwszym półroczu lotnisko Chopina w Warszawie obsłużyło 8,3 mln pasażerów, czyli ponad 45 tys. dziennie.

Polskie Porty Lotnicze przejęły lotnisko w Radomiu w październiku 2018 r. z założeniem przeprowadzenia całkowitego remontu tego obiektu kosztem ok. 800 mln zł i przygotowania go do obsługi ruchu czarterowego i niskokosztowego. Aby przekonać linie lotnicze i pasażerów, że tym razem nie będzie to kolejne niepotrzebne lotnisko regionalne, do jego nazwy włączono stolicę i tym sposobem powstał dumny port Warszawa-Radom.

Więcej o lotnisku w Radomiu przeczytacie w tych tekstach:

Ryanair nie chce do Radomia

REKLAMA

Wprost komunikowanym celem zarządcy lotniska było ściągnięcie do Radomia tanich linii lotniczych z Ryanairem na czele, ale irlandzki przewoźnik nie dał się przekonać do porzucenia Modlina, a Wizz Air od niedawna obsługuje tu tylko jedno połączenie. Do Radomia został skierowany państwowy LOT, ale sam nie jest w stanie nabić statystyk. Jeśli linie lotnicze masowo nie zlecą się do Radomia, to zakładany ruch na poziomie miliona pasażerów w 2025 r. może się okazać niemal tak przestrzelony jak słynny milion aut elektrycznych w tym samym roku.

Polskie Porty Lotnicze przekonują, że wszystko na razie idzie zgodnie z planem i lotnisko się rozwija. PPL wskazuje, że obecnie z radomskiego lotniska dostępne są połączenia: do Rzymu wykonywane przez Polskie Linie Lotnicze LOT, do Szarm el-Szejk z biurem podróży Anex Tour na pokładzie linii lotniczych Skyline Express oraz do Larnaki na Cyprze obsługiwane od grudnia przez Wizz Air.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA