REKLAMA

PKP Intercity chce zalać swoimi biletami całą Polskę. Będzie można kupić je wszędzie

PKP Intercity sypie z rękawa coraz to nowymi pomysłami na możliwości sprzedaży biletów kolejowych. Tym razem zaprosiło do współpracy czeski Infobus oraz eTravel. Dwie nowe platformy w znacznym stopniu mają ułatwić zakup biletów, które będą dostępne u tych partnerów już za mniej niż trzy miesiące. Dodatkowo bilety będzie można kupić nawet na spacerze z czworonogiem, bo przewoźnik chce również rozszerzyć sprzedaż o kioski, stacje benzynowe i saloniki prasowe.

CPK-kolej-światłowody
REKLAMA

Rozwój kanałów sprzedaży ułatwia podróżującym zakup biletów podróżnym. Ale PKP Intercity również się cieszy i przyznaje, że od ponad roku przynosi to spółce wymierne zyski.

REKLAMA

Nowi partnerzy handlowi PKP Intercity

Po sukcesie, jaki przyniosło wprowadzenie biletów PKP Intercity na platformy takie jak m.in. Koleo, SkyCash czy e-podróżnik.pl, przyszedł czas na rozszerzenie sieci o kolejnych partnerów. Narodowy przewoźnik podjął współpracę z platformami Infobus oraz eTravel.

W naszą strategię wpisany jest rozwój i podnoszenie dostępności naszych usług. Chcemy, żeby zakup biletów kolejowych był łatwy i prosty dla każdego pasażera bez względu na wiek i miejsce zamieszkania. Dlatego bardzo się cieszę, że do sieci sprzedaży dołączają kolejni partnerzy - powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.

Infobus to czeska firma z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, która pośredniczy w sprzedaży biletów kolejowych, lotniczych i autobusowych. Posiada dwie własne platformy: stronę internetową oraz aplikację mobilną (dostępną na urządzeniach mobilnych z systemem IOS oraz Android). Z rozszerzenia sieci sprzedaży o czeską spółkę skorzystają nie tylko polscy pasażerowie, ale również obywatele Ukrainy, którzy jeszcze łatwiej będą mogli zakupić bilety na przejazdy po Polsce. W niedalekiej przyszłości za bilety na przejazd z PKP Intercity na platformach Infobus będzie można płacić również w zagranicznych walutach.

Kolejnym partnerem, z którym PKP Intercity nawiązało współpracę, jest eTravel, specjalizujący się w kompleksowej obsłudze podróży służbowych. W ramach platform spółki możliwy jest zakup biletów na transport kolejowy i lotniczy oraz rezerwacja miejsc w hotelach. Dzięki współpracy eTravel z PKP Intercity pasażerowie będą mogli trzymać swoje bilety i rezerwacje w jednym miejscu, co znacznie ułatwi podróże zarówno prywatne, jak i służbowe. Bilety na przejazd taborem będą dostępne na stronach lataj.pl oraz hotele.pl.

Współprace partnerskie i nowe punkty sprzedaży dają kolei milionowe zyski

PKP Intercity we wrześniu 2021 r. wprowadził ujednolicone warunki handlowe (UWH). Od tego czasu spółka nawiązała współpracę z serwisami sprzedającymi bilety, takimi jak: mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash czy KOLEO. W kwietniu PKP Intercity rozpoczęła także współpracę z platformą Jakdojade, która w intuicyjny sposób przenosi użytkowników do strony e-IC, na której można zakupić bilet na przejazd koleją. W ramach współpracy z zewnętrznymi partnerami sprzedanych zostało już ponad 4,3 miliona biletów!

PKP Intercity planuje rozszerzyć swoją sieć sprzedaży również o punkty stacjonarne. Przewoźnik skierował ofertę m.in. do sieci kiosków i saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, a także sieci dystrybuujących usługi hotelowe, bilety na eventy czy usługi transportowe (z wyłączeniem kolejowych kas biletowych), czyli wszystkich firm zainteresowanych sprzedażą usług dodatkowych w postaci biletów na pociągi PKP Intercity oraz spełniających określone wymagania.

REKLAMA

Rozszerzenie sieci sprzedaży o punkty stacjonarne umożliwi nabycie biletów osobom, które z różnych powodów nie korzystają ze zdalnych kanałów. Dzięki takiemu rozwiązaniu brak dworca z kasą biletową w najbliższej miejscowości nie będzie stanowić problemu - informuje przewoźnik.

Bilety na wszystkich nowych platformach mają być dostępne za mniej niż trzy miesiące.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA