E-learning to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów. ClickMeting prognozuje, że do 2029 roku liczba użytkowników chcących korzystać z edukacji online osiągnie 1,1 mld. Największe przychody generują webinary z rachunkowości i medycyny, a średni przychód z pojedynczego wydarzenia wyniósł 4 tys. zł.

Współczesna edukacja przechodzi rewolucję, której centrum stanowi cyfrowa transformacja. E-learning z lokalnej niszy stał się globalnym gigantem, będąc obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki. Ten gwałtowny wzrost napędzany jest zarówno dostępnością technologii, jak i rosnącą potrzebą elastycznego zdobywania specjalistycznej wiedzy.
Kluczową rolę odgrywają tu webinary – narzędzie, które pozwala edukatorom na dotarcie do szerokiej publiczności i monetyzację ich wiedzy. Analiza rynku pokazuje, że uczestnicy są coraz bardziej skłonni inwestować w wysokiej jakości, specjalistyczne treści.
Rynek webinarów jest wart miliardy
Światowy rynek edukacji online rośnie w tempie 8,2 proc. rocznie, a według prognoz do 2029 roku liczba jego użytkowników wyniesie 1,1 mld. Również w Polsce w ostatnich latach odnotowano znaczący wzrost tego rynku, który ma być kontynuowany w najbliższych latach.
Według najnowszych danych ClickMeeting w minionych trzech kwartałach 2025 roku na webinary odbywające się na tej platformie sprzedano 27,1 tys. biletów za łączną kwotę ponad 3 mln zł – to niemal 400 tys. zł więcej niż w całym 2024 roku.
Już 35,4 proc. Polaków edukuje się online, a webinary stanowią współcześnie podstawowe narzędzie edukatorów i szkoleniowców. Od kilku lat to właśnie sektor szkoleniowo-edukacyjny odpowiada za ponad połowę wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting – mówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting.
Więcej wiadomości na temat webinarów można przeczytać poniżej:
Najpopularniejsze i najbardziej dochodowe webinary
Pod względem wartości sprzedanych biletów rekordowy był webinar:
- z dziedziny rachunkowości (85,6 tys. zł), w którym uczestniczyło prawie 700 osób,
- konferencja dla pracowników branży medycznej (68,7 tys. zł),
- wydarzenie o tematyce rachunkowości (50,2 tys. zł).
Z kolei najwięcej uczestników zgromadziła:
- konferencja medyczna – ponad 500 osób,
- wydarzenie edukacyjne dla młodzieży (ponad 400 osób),
- webinar o tematyce ekonomicznej (również ponad 400 osób).
Średni przychód z jednego webinaru w tym roku to w minionych dziewięciu miesiącach 2025 roku wyniósł 4 tys. zł.
W tym roku odnotowaliśmy wyraźny wzrost zainteresowania płatnymi webinarami – tylko w pierwszym kwartale tego roku liczba twórców organizujących tego typu wydarzenia wzrosła o 48,5 proc. – zapewnia Martyna Grzegorczyk.
I dodaje, że webinary dają dostęp do naprawdę różnorodnej, specjalistycznej wiedzy, a odbiorcy są coraz chętniej płacą za dostęp do treści, które ich interesują – zarówno kupując bilety, jak i dobrowolnie przekazując twórcom wybrane kwoty.







































