PKP Intercity co rusz rozszerza ofertę dla podróżujących. Teraz przyszła pora na zdalne kanały sprzedaży. Podróżujący poza granice naszego kraju, do tej pory mogli kupować bilety tylko w kasach biletowych, zdalnie w ramach oferty SuperPromo International lub jako bilety IRT do wybranych krajów. Obecnie klienci będą mieli duże ułatwienie, bo powstanie możliwość zakupów w aplikacji mobilnej.
PKP Intercity, aby zwiększyć dostęp podróżujących do biletów, postanowił rozszerzyć ofertę o przejazdy międzynarodowe w aplikacji mobilnej. W apce zostaną udostępnione:
- Bilety SuperPromo International dostępne na kierunkach oferowanych przez przewoźnika tj. Czechy, Słowacja, Węgry, Austria, Niemcy;
- Bilety IRT dla dorosłych i dzieci do Niemiec i na Litwę oraz na pociągi nocne do Austrii na miejsca do siedzenia;
- Bilety eNRT (bilet w komunikacji międzynarodowej według taryfy NRT połączony z rezerwacją miejsca) do lub z Austrii, Czech i Słowacji, w tym bilety dla dorosłych, młodzieży oraz dzieci.
Wiele opcji zakupu biletów eNRT, w tym możliwość zwrotu
Jak podaje przewoźnik, w najnowszej aktualizacji aplikacji na ten moment nie będzie dostępna opcja zakupu biletu eNRT na pociągi do Węgier. Wynika to z dotychczasowego niezintegrowania węgierskiego przewoźnika do ogólnoeuropejskich systemowych rozwiązań dotyczących dokonywania kontroli biletów.
Wraz z wprowadzeniem zmian w procesie zakupu biletu eNRT można będzie dodać bilet na przewóz psa i roweru. A co warto podkreślić, bilety eNRT będą podlegać zwrotowi, jak również wymianie, która początkowo będzie dostępna w drodze reklamacji. Docelowo pasażerowie będą mogli dokonać jej bezpośrednio w systemie przewoźnika. Do tej pory podróżni mogli kupować bilety do Czech i na Słowację tylko w opcji bezzwrotnej.
Bilety na przejazdy międzynarodowe dostępne w aplikacji mobilnej to odpowiedź na potrzeby naszych podróżnych. Rozumiemy, jak istotną rolę w sprzedaży pełnią kanały zdalne, dlatego nieustannie będziemy je rozwijać. Wprowadzenie międzynarodowych biletów do aplikacji było dla nas niemałym wyzwaniem logistycznym, ze względu na umowy z zagranicznymi przewoźnikami. Mimo to z sukcesem udało nam się rozszerzyć ofertę, co bardzo mnie cieszy – mówi Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity.
I przypomina, że bilety międzynarodowe w ramach oferty SuperPromo International, jak również bilety IRT na Litwę i do Austrii, są także dostępne w systemie sprzedaży internetowej e-IC.
SuperPromo International i aplikacja z dodatkowymi funkcjami
Wprowadzona w styczniu 2022 r. oferta SuperPromo International cieszy się dużą popularnością wśród podróżnych. Tylko w zeszłym roku, przez stronę e-IC, bilety w promocyjnej cenie zakupiło 256 tysięcy pasażerów. W pierwszej połowie 2023 r. z tej opcji skorzystało już ponad 150 tys. podróżnych. Oferta SuperPromo International opiera się na dynamicznym systemie sprzedaży. Dane wskazują, że wybierając się w podróż, warto rozważyć zakup biletu na przejazd w mniej popularnych godzinach, by zdobyć go w jak najniższej cenie.
Dodatkowo cyfryzacja to kierunek, który jest ważną perspektywą rozwojową kolei, dlatego narodowy przewoźnik stawia na sprzedaż w aplikacji mobilnej, dodając do niej kolejne funkcjonalności.
Bilety na przejazd PKP Intercity można już pobrać w formie pdf oraz dodać go do kalendarza. Za przejazd można także zapłacić za pomocą Apple Pay, Google Pay, karty płatniczej oraz systemu BLIK. Kolejnym pomocnym narzędziem jest wyszukiwanie celu podróży z funkcją metastacji, dzięki której w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać nazwę miejsca, w którym rozpoczyna się i kończy podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości - informuje zarząd PKP Intercity.
Co warto podkreślić, funkcja metastacji działa także podczas zagranicznych podróży. Podróżni zyskali również możliwość graficznej rezerwacji miejsc dla połączeń krajowych w aplikacji mobilnej, co pozwala wybrać im siedzenie, w którym chcą spędzić swoją podróż. Aplikacja cieszy się rosnącą popularnością wśród podróżnych. Od stycznia 2023 r. kupiono w niej już blisko 950 tys. biletów!
Powstanie nowy system sprzedaży internetowej
W grudniu ubiegłego roku PKP Intercity podpisało trzy umowy, dzięki którym już w 2023 r. podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej w wersji beta, a z pełnej funkcjonalności nowego systemu będą mogli korzystać w ostatnim kwartale 2024 r.
Nowy system e-IC 2.0 zaoferuje podróżnym nową szatę graficzną i ścieżkę zakupową. Pojawią się przydatne funkcjonalności takie jak:
- wyszukiwanie połączenia umożliwiającego planowanie podróży „tam i z powrotem”,
- tworzenie profili zakupowych (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje),
- dodanie biletu do kalendarza.
System e-IC 2.0 sam podpowie i wybierze dla podróżnych najlepszą ofertę. Po określeniu wieku pasażera platforma zasugeruje też ulgi najkorzystniejsze dla danego przedziału wiekowego. Jest to szczególnie przydatne przy zamawianiu biletów międzynarodowych na przejazdy z najmłodszymi, ze względu na złożone zasady zniżek dla dzieci i młodzieży.
Wprowadzenie systemu e-IC 2.0 to nie jedyna nowość, jaką w najbliższym czasie planuje uruchomić przewoźnik. W drugiej połowie 2024 r. zostanie uruchomiony nowy Centralny System Sprzedaży - technologia dużo bardziej elastyczna w stosunku do obecnie eksploatowanej.