Sieć sklepów Aldi już od 3 lat świętuje tzw. ciche godziny, które wspierają osoby neuroatypowe, umożliwiając im zakupy w ciszy. W tym roku akcja rozpoczęła się 1 lipca, lecz z bardziej dopasowanym harmonogramem. A wszystko to dla osiągnięcia ich lepszego funkcjonowania w społeczeństwie.
W tym roku kierownictwo Aldiego zdecydowało od 1 lipca zwiększyć częstotliwość oraz uruchomić tzw. ciche godziny w późniejszych porach. To odpowiedź na wyniki badania preferencji zakupowych osób w spektrum autyzmu i ich rodzin, które sieć przeprowadziła w marcu (br.) razem z Fundacją JiM, inicjatorem akcji „Ciche godziny”.
Harmonogram bardziej dopasowany do potrzebujących
Po analizie odpowiedzi blisko 1900 respondentów i rekomendacjach Fundacji JiM,w sklepach Aldi od 1 lipca ciche godziny obowiązywać będą zgodnie z nowym, bardziej dopasowanym do potrzeb harmonogramem:
- w poniedziałki od 19.00 do 21.00,
- w czwartki od 17.00 do 19.00,
- w soboty od 18.00 do 20.00.
Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji Aldi Polska zauważa, że jak dotąd w Aldi ciche godziny były dostępne dwa razy w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego z Fundacją JiM, klienci neuroatypowi ich rodziny chętniej robiliby zakupy w naszej sieci w innych, bardziej dopasowanych godzinach oraz dniach tygodnia.
Odpowiadamy na te potrzeby i wydłużamy czas trwania cichych godzin oraz dodajemy o jeden dzień więcej - dzięki temu klienci, którzy cenią sobie zakupy w ciszy, od teraz będą mogli dokonywać zakupów w takiej atmosferze częściej i dłużej - podkreśla Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji Aldi Polska.
Więcej wiadomości na temat zakupów można przeczytać poniżej:
Inne udogodnienia dla osób neuroatypowych
Oprócz wspomnianej akcji sieć Aldi zapewnia, że wyróżnia się szerokimi alejkami oraz ustandaryzowanym i uporządkowanym planem sklepu, co jak zgłaszają osoby neuroatypowe, pozytywnie wpływa na doświadczenia zakupowe osób, które na co dzień unikają dodatkowych bodźców i rozpraszaczy.
Zrozumienie potrzeb osób neuroatypowych jest kluczowe dla osiągnięcia ich lepszego funkcjonowania w społeczeństwie. Cieszymy się, że razem z AldiI udało przeprowadzić nam się pierwsze badanie ich potrzeb zakupowych w Polsce na taką skalę. Dla nas jako Fundacji ważne jest przede wszystkim zapewnienie osobom neuroatypowym dogodnych dla nich warunków do wykonywania codziennych czynności, takich jak zakupy – mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.
Tomasz Michałowicz twierdzi, że celem, który także przyświecał im, przy planowaniu i przeprowadzaniu tego badania było to, żeby pokazać światu, że potrzeby osób, czy to w spektrum autyzmu, czy ADHD, nie tylko nie odbiegają od potrzeb osób neurotypowych, ale wręcz się z nimi pokrywają.
Dostosowując przestrzenie publiczne, sklepy czy miejsca kultury do potrzeb zgłaszanych nam przez neuroróżnorodną społeczność tak naprawdę sprawimy, że będą bardziej przystępne dla nas wszystkich - podsumowuje Tomasz Michałowicz.
Ciche Godziny w Aldi obowiązują w ponad 315 sklepach w całej Polsce. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.aldi.pl.