REKLAMA

W Lidlu i Aldim będzie ciszej. To ważna akcja

Każdego dnia mierzymy się z licznymi bodźcami napływającymi do nas z otaczającego świata. Dla większości z nas nie wiele one znaczą. W przypadku osób ze spektrum autyzmu, u których nawet kilkuminutowe przebywanie w hałasie, dużym natężeniu oświetlenia czy skupisku ludzi może wywołać silny stres, niepokój i rozdrażnienie. Lidl Polska i Aldi mają na to pomysł. Wprowadzają we wszystkich swoich sklepach tzw. „ciche godziny”.

W Lidlu i Aldim będzie ciszej. To ważna akcja
REKLAMA

2 kwietnia przypada Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Dwie sieci sklepów Lidl i Aldi pokazują swoją otwartością, że klient dotknięty autyzmem jest jak każdy inny. Inicjatorem akcji w polskich sklepach jest Fundacją JiM.

REKLAMA

W Lidlu od czterech lat wspierają chorych

Oprócz 2 kwietnia, Lidl od czterech lat angażuje się również na co dzień w tzw. „ciche godziny”. Wówczas sklep we wszystkich swoich punktach na terenie Polski pomaga zwiększyć komfort osób ze spektrum autyzmu oraz ich rodzin i opiekunów. A jak to wygląda?

W każde piątki w godz. 8-10 oraz w soboty w godz. 19-21 we wszystkich sklepach sieci Lidla jest wyciszona muzyka oraz komunikaty głosowe. Dodatkowo klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, są obsługiwani poza kolejnością w kasach pierwszeństwa.

Aldi też pomaga

W Aldim sprawa wygląda podobnie jak w Lidlu. Od lutego 2021 r. we wszystkich sklepach Aldi „ciche godziny” obowiązują w każdy wtorek w godz. 8-10 oraz w soboty w godz. 18-20.

Natomiast 2 kwietnia w trosce o tych, którzy są wrażliwi na bodźce zewnętrzne, w sklepach Aldi zostanie wyłączona muzyka i komunikaty głosowe. Sieć zadbała o optymalne natężenie światła oraz udostępnia kasy pierwszeństwa dla osób w spektrum autyzmu i ich opiekunów.

„Ciche godziny” to ich sprawka

Inicjatorem „cichych godzin” w Polsce jest Fundacji JiM, która na co dzień zajmuje się problemami ludzi autystycznych.

Inne sieciówki też przyłączają się do akcji

Nie tylko te dwa dyskonty zadbają o spokój i ciszę osób z autyzmem. M.in. Carrefour, Auchan i Empik również przyłączyły się do całej akcji.

„Ciche godziny" w sklepach sieci Carrefour polegają na wdrożeniu kilku dodatkowych warunków do codziennego funkcjonowania sklepu w godz. 9-10:

  • zredukowanie oświetlenia,
  • brak nadawania ogłoszeń i komunikatów głosowych,
  • brak emitowania muzyki,
  • wprowadzenie pierwszeństwa obsługi dla klientów z autyzmem,
  • obniżenie dźwięku przy kasach, które mają taką opcję,
  • zwolnienie tempa przy kasie, mając na uwadze komfort osób z nadwrażliwością sensoryczną.

Z kolei sieć sklepów Auchan wprowadza przyjazne sensorycznie warunki zakupów w każdy wtorek w godz. 15-17, wówczas klienci mogą liczyć na:

REKLAMA
  • zredukowanie natężenia hałasu poprzez wyłączenie komunikatów, muzyki i telewizorów,
  • przyciemnienie oświetlenia,
  • otwarcie uprzywilejowanej kasy oznaczonej specjalnym plakatem.

Empik natomiast wprowadził „ciche godziny" na stałe 1,5 roku temu. Obowiązują one bezterminowo w każdy wtorek w godz. 11-13 oraz w każdy czwartek w godz. 19-21. A 2 kwietnia przez cały dzień w Empiku nie usłyszymy muzyki ani żadnych komunikatów głosowych. Osoby w spektrum autyzmu będą mogły skorzystać z pierwszeństwa obsługi po zgłoszeniu się do doradcy.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA