REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Jak przyoszczędzić na zakupach? Kolejny dyskont walczy o klientów promocjami

Klienci robiący zakupy często porównują ceny i jakość produktów proponowanych przez sklepy. Trzeba przyznać, że towaru na półkach jest cała masa. Aldi, chcąc przyciągnąć klientów do swoich dyskontów, chce nauczyć ich oszczędzania. Sklep stawia na marki własne, które według danych dyskontera pozwoliły w ubiegłym roku zaoszczędzić klientom na zakupach średnio 27 proc. W sumie to ponad 100 mln zł.

17.03.2023
17:39
Jak przyoszczędzić na zakupach? Kolejny dyskont walczy o klientów promocjami
REKLAMA

W nowej kampanii Aldi podpowiada klientom również przepis na szybki, prosty i tani obiad oraz orientacyjny koszt posiłku dla czteroosobowej rodziny. W przygotowaniu posiłków mają pomóc produkty w promocyjnych cenach, a - jak wskazuje dyskonter - w każdym tygodniu sieć ma ich aż 237.

REKLAMA

Pozwala to ułatwić klientom wybór produktów podczas codziennych zakupów. Chcemy w ramach tej inicjatywy pokazać, że tanie zakupy są możliwe i dzięki produktom dostępnym w naszych sklepach klienci mogą przyrządzić za niewielką kwotę smaczny obiad dla całej rodziny, co w dobie inflacji jest to szczególnie ważne – mówi Agata Biernacka, kierownik działu komunikacji i PR Aldi w Polsce.

Marki własne, czyli tańszy odpowiednik droższych produktów

Jak wynika z badań własnych sieciówki, klienci coraz chętniej sięgają po marki własne stworzone dla Aldi. Wystarczy spojrzeć na wybrane dane: średnio 36 proc. klientów wybiera masło marki własnej Mleczna Rzeka, a 14 proc. masło brandowe. Z mlekiem sytuacja wygląda podobnie, bo 30 proc. klientów wybiera Mleko 3,2% Mleczna Rzeka, a 12 proc. mleko 3,2% innej marki.

Aktualnie udział marek własnych w Aldi wynosi około 60 proc., największy występuje w produktach podstawowych. Realizując projekty Ekspert Aldi Poleca, COŚ tylko w Aldi i Plan na oszczędzanie z Aldi chcieliśmy wzmocnić ten trend i uświadamiać klientów, że marki własne są często bardzo dobrą alternatywną dla popularnych, niejednokrotnie droższych zamienników –dodaje Agata Biernacka.

 class="wp-image-2078344"
Tak m.in. sieć porównuje ceny podobnych produktów (fot. materiały prasowe/Aldi)

Cena gra rolę

W ramach najnowszej kampanii Aldi chce pokazać klientom, że produkty marki własnej są równie dobre, jak te markowe.

Naszym celem jest pokazanie pełnego asortymentu, z którego mogą korzystać klienci. W dobie inflacji chcemy zwrócić ich uwagę, że mają wybór i niejednokrotnie kupując produkty marek własnych, mogą sporo zaoszczędzić, nie tracąc przy tym na jakości czy gramaturze produktu – objaśnia Agata Biernacka.

REKLAMA

Warto zaznaczyć, że to nie pierwsza taka akcja wśród dyskontów. Już wcześniej w dobie wysokiej inflacji na podobny pomysł wpadł Lidl, który w swoich promocyjnych gazetkach porównywał cenowo podobne produkty - brandowy oraz ten marki własnej sieci.

Aldi w Polsce posiada 253 sklepy i zatrudnia ponad 4000 pracowników.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA