REKLAMA

98 proc. Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje. A przynajmniej tak twierdzą

Sezon wakacyjny w pełni dlatego Klarna opublikowała badania „Sports&Travel”, które ujawniają trendy dotyczące wakacyjnych podróży Polaków. Zobaczcie, ile przeciętny rodak spędza czasu na wakacjach, gdzie najchętniej wyjeżdża i skąd bierze na to kasę na podróże.

98 proc. Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje. A przynajmniej tak twierdzą
REKLAMA

Niemal 98 proc. respondentów zadeklarowało, że tego lata wyjadą na wakacje. Co ciekawe, najwyższym odsetkiem osób chętnych do podróżowania odznacza się pokolenie Baby Boomers (58-78 lat), gdzie aż 99,6 proc. z nich wybiera się na letnie wyjazdy. Wśród młodszych grup wiekowych takie spędzenie urlopu zadeklarowało, 97 proc. respondentów.

REKLAMA

Ponad połowa Polaków spędzi na wakacjach od 8 do 14 dni. Z dwutygodniowego  odpoczynku najchętniej skorzystają Millenialsi (26-41 lat) – aż 62 proc. z nich  przeznaczy tyle czasu na urlop. Niektórzy respondenci nie boją się także dłuższych wyjazdów, 4 proc. ankietowanych mówi, że tego lata na wakacjach spędzi ponad miesiąc.

Ile Polacy wydadzą na wakacje i jakie są ich inspiracje?

Wzrost kosztów życia wpływa na wakacyjne podróże Polaków, ale nie oznacza to rezygnacji z nich. Nasze badania pokazują, że ponad jedna trzecia respondentów (35 proc.) poszukuje tańszych opcji zakwaterowania, a 25 proc. decyduje się na korzystniejsze finansowo rozwiązania transportowe - mówi Łukasz Dwulit, Head of Klarna na rynku CEE.

I tłumaczy, że dlatego przy dokonywaniu zakupów związanych z podróżami warto skorzystać z możliwości, jakie oferuje Klarna. Korzystanie z usług tj. zapłać za 30 dni, nie tylko daje możliwość odroczenia swoich płatności, ale także pomaga w zarządzaniu budżetem.

Jak pokazuje raport, do zmniejszenia kosztów podróży dąży głównie najmłodsza grupa badanych. Wśród Gen Z (18-25 lat), blisko połowa osób (46 proc.) poszukuje tańszych noclegów, a ponad 33 proc. decyduje się na atrakcyjniejszy cenowo sposób dojazdu do miejsca docelowego. Jednak to Millenialsi, w porównaniu do innych grup wiekowych, najczęściej postanawiają podróżować bliżej domu. Takie rozwiązanie podjęło ponad 20 proc. respondentów w wieku 25-41 lat.

Duża grupa respondentów deklaruje, że na podróże przeznaczy ponad 3000 zł. Jedyną grupą wiekową, w której większość badanych zadeklarowała niższą kwotą, jest Pokolenie Z. W tym przypadku jest to niewiele mniejsza suma – przedział 2500-3000 zł, którą planuje wydać 25 proc. badanych — podaje Klarna.

Polacy czerpią inspiracje na swoje podróże z przeróżnych źródeł. Najczęściej są to:

  • Polecenia od rodziny oraz przyjaciół (54 proc.).
  • Blogi podróżnicze (51 proc.).
  • Media społecznościowe (46 proc.) urlopowiczom, w tym aż 66 proc. przedstawicieli Pokolenia Z.

Więcej wiadomości na temat urlopów można przeczytać poniżej:

Co wpływa na wybór miejsca wakacji?

Na wybór wakacyjnych kierunków głównie wpływają kwestie finansowe oraz klimatyczne. Oba te czynniki są ważne dla ponad połowy respondentów (54 proc.). Pogoda jest szczególnie istotna dla najstarszej grupy badanych (58-78 lat) – wspomina o niej 62 proc. respondentów. Z kolei troskę o budżet deklaruje aż 57 proc. przedstawicieli najmłodszej grupy wiekowej (26-41 lat).

REKLAMA

Polacy mają zróżnicowane preferencje dotyczące kierunków ich podróży. 51 proc. z nich decyduje się na wakacje za granicą w jednym z europejskich krajów. Niewiele mniej, bo 44 proc. badanych zamierza podróżować po Polsce. Najwięcej krajowych wycieczek odbędą Baby Boomers (49 proc.). Zgoła inne plany ma pokolenie Z, bo aż 88,5 proc. z nich organizuje wyjazdy za granicę​​.

Badania konsumenckie Sports & Travel Report 2024 Klarny zostały przeprowadzone we współpracy z agencją badawczą Dynata w 10 krajach (Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania i USA). Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu 2024 r. i objęło co najmniej 1000 respondentów w każdym kraju, 2000 w przypadku USA. Łącznie w badaniu wzięło udział 11 231 konsumentów. Wielkość próby jest reprezentatywna dla całego kraju i została wybrana przez agencję badawczą Dynata.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA