REKLAMA

Rozwinął biznes od zera i sprzedał go Amerykanom. Teraz z polskiej firmy chce zrobić lidera

Thulium, polska firma od zaawansowanych systemów contact center, ma nowego prezesa. Został nim Ross Knap, który wcześniej od zera rozwinął startup CallPage. Następnie sprzedał go Amerykanom, aby teraz znów podjąć biznesową rękawicę. Tym razem nie startuje od zera.

Rozwinął biznes od zera i sprzedał go Amerykanom. Teraz z polskiej firmy chce zrobić lidera
REKLAMA

Ross Knap od 2015 r. rozwijał nad Wisłą CallPage. Przez kolejnych sześć lat startup przyciągnął uwagę kilku inwestorów, którzy wyłożyli 20 mln zł na rozwój produktu. W 2021 r. CallPage zaczął zarabiać i wyszedł na rynek europejski. Rok później został przejęty przez SaaS Labs. Knap trafił wówczas do struktur amerykańskiej spółki, gdzie odpowiadał za ekspansję na rynkach zagranicznych.

REKLAMA

Przez ostatni rok mojej działalności dużo sprzedaży generowały produkty AI, w wdrożeniach których, brałem operacyjnie udział. Jeśli chodzi o CallPage to razem z obecnym zarządem robiliśmy M&A (Mergers and acquisitions, Fuzje -przyp. red.) dla konsolidacji rynku callbacków w regionie - wyjaśnia Knap w rozmowie z Bizblogiem.

Przedsiębiorca pracował w spółkach grupy na całym świecie m.in dla Atolii we Francji, Helpwise w New Delhi oraz JustCall w San Francisco. SaaS Labs jest bowiem parasolem dla kilku marek SaaS, które posiadają własne zespoły.

W tak dużych strukturach są potrzebne osoby, które rozumieją priorytety inwestorów i globalnego CEO i mogą pomóc zarządowi, nawet operacyjnie, zrealizować cele w oparciu o strategię całej grupy. Dla przykładu, jeśli “global CEO” podjął decyzję o przyspieszeniu wdrożenia AI w produktach, moim zadaniem było spotkać się z zarządem, zmienić bieżące priorytety i dowieść AI w jak najszybszym terminie.  Dodatkowo, moją pracą było chronienie zarządów przed powtarzalnymi błędami, które popełniły wcześniej inne spółki - dodaje Knap, który teraz podjął decyzję o zmianie pracy.

Knap będzie szefem Thulium

Dla mnie Thulium to przyszły regionalny Zendesk - ocenia przedsiębiorca.

Thulium rozwija platformy obsługi klienta. Pozwala na zarządzanie kanałem telefonicznym (ruchem przychodzącym i wychodzącym), e-mailami oraz czatem, a także oferuje analitykę. Ta polska firma obsługuje już 10 mln rozmów telefonicznych i 5 mln e-maili miesięcznie. Może integrować się z wiodącymi produktami na rynku m.in. w branżach e-commerce. Przekłada się to na ponad 10 tys. użytkowników każdego dnia.

Wśród klientów Thulium są takie marki jak: Morele.net, W.Kruk, DOZ, Tui Poland. Firma może się pochwalić wzrostami przychodów na poziomie 40 proc. r/r.

Czytaj więcej o startupach:

Knap ma pomóc Thulium w staniu się numerem jeden w Polsce wśród platform obsługi klienta

Obok wzrostu przychodów Knap skupi się również na wdrożeniu AI oraz automatyzacji dla klientów w samym produkcie, a także na ekspansji zagranicznej.

REKLAMA

Znamy się z Rossem od wielu lat. Jego dołączenie do Thulium to wzmocnienie spółki w obszarze nie tylko marketingowo-sprzedażowym, ale również ekspansji zagranicznej oraz fuzji i przejęć. Nie mogłem wyobrazić sobie lepszej osoby, której bym oddał stery Thulium - mówi Marek Bartnikowski, założyciel Thulium, który przechodzi do rady nadzorczej, gdzie będzie wraz z funduszem Spire Capital wspierać spółkę na poziomie strategicznym.

Thulium pozyskał inwestora przed dwoma laty. Sam Spire Capital Partners specjalizuje się w inwestycjach w większościowe pakiety spółek software, e-commerce oraz tech-enabled services. Na jego celowniku są sektory z dużym potencjałem wzrostu, konsolidacji lub ekspansji międzynarodowej.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA