Amerykanie przejmują krakowskiego CallPage’a. Zabrali 50 mln dol. i rozpychają się w Europie
W zeszłym roku CallPage zaczął zarabiać i wyszedł na rynek europejski. Dzięki pozyskaniu mocnego partnera startup zyskał szansę na szybką ekspansję.
CallPage powstał w 2015 roku z inicjatywy Rossa Knapa, Sergey’a Butko i Andriy’a Tkachiva. Przez 6 lat startup przyciągnął uwagę kilku inwestorów, którzy wyłożyli 20 milionów zł na rozwój produktu.
- 2017 - 4 mln zł od funduszu bValue, założonego przez znanych biznesmenów: Rafała Brzoskę (InPost), Mariana Owerkę (Bakalland) i Tomasza Misiaka (Work Service).
- 2018 - 17 mln zł wyłożyły fundusze Innovation Nest, Market One Capital i TDJ Pitango Ventures.
Dziś z CallPage korzysta tysiąc klientów. Są wśród nich takie marki, jak UPC, Docplanner, Inpost czy Medicover. Widget startupu pozwala na oddzwanianie do osób odwiedzających stronę internetową firmy, w ciągu zaledwie 28 sekund od rozpoczęcia wizyty przez potencjalnego klienta. Gdyby nie ta opcja użytkownik prawdopodobnie opuściłby stronę, a tak wciąż można go przekonać do oferty.
W 2021 roku zostaliśmy dochodową spółką, a dzisiaj pozyskujemy mocnego partnera dla dalszej ekspansji zagranicznej. Bardzo się cieszę z takiej współpracy
– mówi Ross Knap prezes i współtwórca CallPage (na zdjęciu powyżej najbardziej na lewo)
Nowy właściciel CallPage jest graczem cięższej wagi
SaaS Labs to amerykańsko-indyjski startup założony w 2016 r. przez Gaurava Sharma. Z jego produktów korzysta obecnie 6 tys. klientów na całym świecie. Flagową aplikacją w portfolio firmy jest JustCall, które pozwala na automatyzację zarządzania komunikacją telefoniczną z klientem. Firma celuje w rynek małych i średnich przedsiębiorstw, których sprzedawcy i pracownicy obsługi klienta muszą spędzać mnóstwo czasu na powtarzalnych czynnościach, do których można zaprząc AI.
Amerykanie nabyli 100 proc akcji CallPage
Pieniądze na przejęcia pochodzą zaś z kieszeni jednych z najbardziej znanych inwestorów na świecie - Base10, Eight Roads Ventures i Sequoia. Tego samego dnia, co kupno CallPage, SaaS Labs ogłosił bowiem rundę inwestycyjną na 42 mln dolarów.
Pieniądze zostały wykorzystane również do przejęcia francuskiej platformy Atolia, która dostarcza narzędzia do produktywności, komunikacji i współpracy, czyli wszystkiego, czego potrzebujemy w czasach pracy zdalnej.
SaaS Labs zaznacza przy tym, że to jeszcze nie koniec akwizycji. Startup nakreślił bowiem plany w kierunku oferty publicznej. Celuje również w stanie się unicornem, czyli firmą o wartości przekraczającej miliard dolarów.
Dzięki tej inwestycji CallPage będzie kontynuować swoją ekspansję zagraniczną i zatrudniać specjalistów IT w Krakowie, natomiast SaaS Labs wzmocni swoją pozycję na rynku europejskim.