REKLAMA

Rosjanie wykpili się od sankcji. Szejkowie wyciągnęli pomocną dłoń i uratowali ich przed kanibalizacją

Rosyjskie lotnictwo jest w opłakanym stanie. Linie lotnicze wdrażają absurdalne oszczędności, a samoloty wyprodukowane za granicą są w coraz gorszej kondycji. I gdy wydawało się, że trzeba się będzie z nimi pożegnać na dobre, pomocną dłoń wyciągnęła spółka Global Jet Technic ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Rosjanie wykpili się od sankcji. Szejkowie wyciągnęli pomocną dłoń i uratowali ich przed kanibalizacją
REKLAMA

Mija już prawie rok odkąd Airbus i Boeing zapowiedziały, że przestaną serwisować maszyny znajdujące się we flocie rosyjskich przewoźników. Ta decyzja od początku pachniała kłopotami. Rosyjska awiacja, delikatnie mówiąc, nie dorobiła jest zbyt wielu autorskich projektów. Opracowywany z ogromną pompą Superjet okazał się być kompletną klapą.

REKLAMA

Linie lotnicze uznały, że oleją procedury bezpieczeństwa

Nic innego w zasadzie im nie pozostało. Przewoźnicy, którzy mieli wiele samolotów wyprodukowanych przez Boeinga bądź Airbusa zaczęli rozbierać część maszyn, by pozyskać części do naprawy innych.

Temat procedur związanych z bezpieczeństwem z miesiąca na miesiąc staje się coraz bardziej umowny. Doszło w końcu do tego, że rosyjskie linie poprosiły nadzór lotniczy o wydłużenie okresów między przeglądami samolotów. Wszystko dlatego, że mechanikom coraz dłużej schodzi się przy naprawach. Dyrektor Aerofłotu mówił, że naprawa urządzenia, które steruje dopływem paliwa w Airbusie A320 potrafi zająć nawet cztery miesiące. Przed nałożeniem sankcji trwało to ok. 3 tygodni.

REKLAMA

Rozwiązanie kłopotów z samolotami leży na Bliskim Wschodzie

A dokładniej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Serwis „Aerotime” informował, że w lutym rosyjski regulator rynku lotniczego dogadał się z Global Jet Technic. Spółka ma posiadać doświadczenie w naprawie boeingów z rodziny 737, a także airbusów A30, A321, A330, A318 i A319.

Wśród klientów GJT już teraz znajdują się rosyjskie linie: S7, Nordwind Airlines i Azur Air. Wcześniej serwisu rosyjskim samolotom odmówiła turecka firma Havas.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-10T16:17:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T12:29:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T10:43:11+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T08:42:41+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T05:34:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T22:03:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T18:14:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T16:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T13:52:37+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T12:03:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T11:26:45+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T10:18:24+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T06:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T05:12:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T21:42:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T19:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T17:11:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T12:01:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T08:44:35+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T07:36:23+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA