#B69AFF
REKLAMA

Rosjanie wykpili się od sankcji. Szejkowie wyciągnęli pomocną dłoń i uratowali ich przed kanibalizacją

Rosyjskie lotnictwo jest w opłakanym stanie. Linie lotnicze wdrażają absurdalne oszczędności, a samoloty wyprodukowane za granicą są w coraz gorszej kondycji. I gdy wydawało się, że trzeba się będzie z nimi pożegnać na dobre, pomocną dłoń wyciągnęła spółka Global Jet Technic ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Rosjanie wykpili się od sankcji. Szejkowie wyciągnęli pomocną dłoń i uratowali ich przed kanibalizacją
REKLAMA

Mija już prawie rok odkąd Airbus i Boeing zapowiedziały, że przestaną serwisować maszyny znajdujące się we flocie rosyjskich przewoźników. Ta decyzja od początku pachniała kłopotami. Rosyjska awiacja, delikatnie mówiąc, nie dorobiła jest zbyt wielu autorskich projektów. Opracowywany z ogromną pompą Superjet okazał się być kompletną klapą.

REKLAMA

Linie lotnicze uznały, że oleją procedury bezpieczeństwa

Nic innego w zasadzie im nie pozostało. Przewoźnicy, którzy mieli wiele samolotów wyprodukowanych przez Boeinga bądź Airbusa zaczęli rozbierać część maszyn, by pozyskać części do naprawy innych.

Temat procedur związanych z bezpieczeństwem z miesiąca na miesiąc staje się coraz bardziej umowny. Doszło w końcu do tego, że rosyjskie linie poprosiły nadzór lotniczy o wydłużenie okresów między przeglądami samolotów. Wszystko dlatego, że mechanikom coraz dłużej schodzi się przy naprawach. Dyrektor Aerofłotu mówił, że naprawa urządzenia, które steruje dopływem paliwa w Airbusie A320 potrafi zająć nawet cztery miesiące. Przed nałożeniem sankcji trwało to ok. 3 tygodni.

REKLAMA

Rozwiązanie kłopotów z samolotami leży na Bliskim Wschodzie

A dokładniej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Serwis „Aerotime” informował, że w lutym rosyjski regulator rynku lotniczego dogadał się z Global Jet Technic. Spółka ma posiadać doświadczenie w naprawie boeingów z rodziny 737, a także airbusów A30, A321, A330, A318 i A319.

Wśród klientów GJT już teraz znajdują się rosyjskie linie: S7, Nordwind Airlines i Azur Air. Wcześniej serwisu rosyjskim samolotom odmówiła turecka firma Havas.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-16T21:53:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-16T20:27:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-16T16:18:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-16T14:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-16T13:36:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-16T11:07:16+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T22:07:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T18:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T12:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T10:43:20+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T09:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T08:22:33+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T06:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T21:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T19:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T16:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T14:03:15+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T11:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T07:39:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA