Niemal 90 proc. Polek i Polaków uważa, że w ogłoszeniach o pracę powinna znajdować się informacja o oferowanej pensji. No Fluff Jobs rozszerza działalność i umożliwia publikację ofert również z innych branż, m.in. marketingu, sprzedaży, finansów, HR i obsługi klienta. Do końca października w wybranych kategoriach pracodawcy mogą publikować ogłoszenia bezpłatnie, ale trzeba pamiętać, że portal wymaga publikacji zakresu wynagrodzenia w każdym ogłoszeniu.
Podawanie w ogłoszeniach informacji o widełkach płacowych do tej pory stanowiło domenę głównie nowoczesnych branż takich jak IT, gdzie z powodu niedoborów kadrowych pracodawcy muszą konkurować o najlepsze talenty i liczyć się z potrzebami kandydatów i kandydatek. Dzięki obowiązującej od czerwca unijnej dyrektywie o transparentności płac, która zobowiązuje kraje członkowskie do uporządkowania polityki wynagrodzeń w firmach do 7 czerwca 2026 r., wkrótce staną się one standardem.
Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie No Fluff Jobs, polskiego portalu z ofertami pracy, aż 89 proc. Polek i Polaków uważa, że każda branża powinna publikować widełki płacowe w ogłoszeniach. Co więcej, 91 proc. osób w wieku produkcyjnym woli aplikować na oferty z podaną stawką. W przypadku tylko najmłodszych respondentów i respondentek, w wieku od 18 do 24 lat, dopiero wchodzących na rynek pracy, ten ostatni wskaźnik sięga 97 proc.
Więcej o zarobkach w IT
Nowe kategorie ogłoszeń o pracę i nowa akcja
No Fluff Jobs od początku promuje wśród pracodawców zwyczaj podawania widełek płacowych. W ubiegłym roku firma zorganizowała kampanię Szanuj Siebie, która miała za zadanie wywołanie publicznej dyskusji na rzecz podawania widełek wynagrodzeń w ogłoszeniach, pokazującej, że nie tylko pozwala to łatwiej znaleźć osobę dopasowaną do stanowiska pracy, lecz także przeciwdziałać nierównościom płac. Kampania zdobyła nagrodę w konkursie Employer Branding Excellence Awards.
Nasza akcja Szanuj siebie – nie aplikuj bez widełek, trafiła do 6 mln ludzi w Polsce. Do nas za to trafiły słowa wsparcia i głośno wyrażana potrzeba pojawienia się portalu z widełkami w innych branżach – komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs.
Jak dodaje, te dwie rzeczy zostały złożone w całość i tym sposobem otworzyli się na kilkanaście nowych kategorii np. marketing, sprzedaż, finanse, HR, obsługa klienta.
Obecnie mamy około 5 tys. ofert pracy spoza sektora IT, a dziś jesteśmy już nr 1 w liczbie ofert pracy w Marketingu z widełkami płacowymi. To pokazuje, że rynek wciąż potrzebuje więcej transparentności - wyjaśnia Tomasz Bujok.
Teraz No Fluff Jobs rozpoczyna akcję edukacyjną Widełki wszędzie. Ma ona na celu wyposażenie firm w niezbędną wiedzę na temat tego, jak przygotowywać poziomy wynagrodzeń w firmie i jak je komunikować wewnętrznie i w ogłoszeniach. Brak opracowanych siatek płac jest jednym z istotnych problemów polskich przedsiębiorstw - wynika z badania No Fluff Jobs. W teoretycznie słynącej z nowoczesności branży IT jedynie 30 proc. firm ma siatki płac, które są znane pracownikom. Akcja zwraca przede wszystkim uwagę na fakt, że jawność wynagrodzeń to realna potrzeba kandydatów. Według wspomnianego, najnowszego badania, tylko 12 proc. osób ma zaufanie do pracodawców, którzy nie podają zakresów wynagrodzeń, informując, że jest u nich praca.
Transparentność wynagrodzeń pozwoli znaleźć odpowiedniego kandydata
Aby ułatwić pracodawcom przyjęcie nowych zasad, uwzględniających podawanie wynagrodzeń w każdej publikowanej ofercie pracy, No Fluff Jobs umożliwia do końca października bezpłatne wystawienie ogłoszeń z podanymi widełkami.
Chcemy przygotować pracodawców i pracodawczynie w Polsce na zmiany w prawie, dlatego nasza kampania skupia się na edukowaniu i pokazywaniu dobrych praktyk – tłumaczy Magdalena Gawłowska-Bujok.
Jak tłumaczy, No Fluff Jobs od lat jest ambasadorem transparentnych wynagrodzeń w Polsce i Europie. Jako jedyny z dużych portali ogłoszeniowych na rynku umożliwia publikowanie ogłoszeń tylko ze podanym wynagrodzeniem. Działa tak od samego początku i jak zapewnia Gawłowska-Bujok, to najlepsze wyjście, by zdobyć przychylność kandydujących i trafić na odpowiednią osobę w procesie rekrutacyjnym.