Fani popularnego urządzenia muszą głębiej sięgnąć do kieszeni. Producent Thermomiksa zapowiedział, że na koniec lipca zwiększy cenę subskrypcji swojej platformy z przepisami. Więcej zapłacą nowi użytkownicy, ale i ci, którzy decydują się na ponowny zakup abonamentu po przerwie w korzystaniu z niego.
Minęło zaledwie kilka miesięcy od kiedy cena Thermomiksa wzrosła o niemal 500 zł (za nowe urządzenie płacimy od początku roku już 6455 zł), a jego producent, firma Vorwerk, zapowiada kolejne podwyżki. Tym razem chodzi o Cookidoo – powiązany z Thermomiksem internetowy serwis, dający dostęp do ponad 80 tys. przepisów z całego świata. Od 29 lipca cena abonamentu wzrośnie do 259 zł rocznie. Dziś użytkownicy płacą – w zależności od abonamentu, który posiadają - 139 zł lub 199 zł. Podwyżka wyniesie więc od 30 do 86 proc.
Nieunikniona podwyżka, ale są wyjątki
Jak firma uzasadnia podwyżkę ?
Biorąc pod uwagę ogólny wzrost kosztów spowodowany inflacją, wyższe koszty hostingu platformy oraz inne wydatki, na które jako firma nie mamy wpływu, podwyżka ceny abonamentu Cookidoo stała się nieunikniona – podaje.
Więcej wiadomości Bizblog.pl o zakupach przeczytasz w artykułach:
Producent najwyraźniej chce skłonić do zakupu abonamentu jak największą liczbę tych klientów, którzy mają urządzenie, ale nie korzystają z płatnego Cookidoo. Wzrost cen dotyczy bowiem nowych użytkowników, ale i starych – którzy decydują się na ponowny zakup abonamentu po przerwie w korzystaniu z niego. Mówiąc wprost: albo namyślisz się teraz, albo za chwilę zapłacisz więcej.
Doceniamy lojalność naszych obecnych abonentów, dlatego klienci posiadający aktywny, płatny abonament Cookidoo nie są objęci podwyżką – podaje Vorwerk.
Na posiadaczy urządzenia czyha jeszcze jeden haczyk: jeżeli po podwyżce zrezygnują z Cookidoo, to przy kolejnym wznowieniu subskrypcji już nie zapłacą starej ceny, tylko tę nową, wyższą.
Przebój na rynku AGD
Urządzenie firmy Vorwerk to w Polsce swoisty fenomen, więcej urządzeń niż nad Wisłą firma sprzedaje tylko w macierzystych Niemczech. W poprzednim roku wartość sprzedaży towarów i usług w dywizji Thermomix wyniosła u nas 287 mln euro (co daje wzrost o 9,4 proc. w porównaniu do roku 2022). Natomiast przychody całej Grupy Vorwerk wzrosły do 3,2 mld euro, a ponad połowa (54 proc.) przypadła na dział produkujący i sprzedający Thermomiksy.