Warter Fuels rozszerza europejską sieć sprzedaży. Dzięki współpracy z niemieckim Ex Fis polskie paliwa trafią mogą trafić między innymi do szkolnych samolotów i niektórych typów śmigłowców Paktu Północnoatlantyckiego. Spółka pracuje również nad nową benzyną bezołowiową i przyjazną dla środowiska.
Warter Fuels to polski producent specjalistycznych benzyn, które trafiają do 120 krajów na całym świecie, w tym do samochodów rajdowych czy łodzi wyścigowych.
Beczki z paliwem dostarczamy w najodleglejsze zakątki globu. Poza Polską zajmujemy się również dużymi przedsięwzięciami, jak organizowanie stref tankowania i rozlew paliw rajdowych z cysterny podczas wyścigów samochodowych. Nigdy nie zostawiamy niczego przypadkowi. Nieważne, czy jest to Porsche Carrera Cup, czy wyścigi rozgrywane w ramach DTM, czyli Deutsche Tourenwagen Masters – zapewnia Tomasz Kowal, dyrektor ds. sprzedaży paliw rajdowych spółki Warter Fuels.
Warter Aviation wzmacnia obecność w Niemczech
Polacy koncentrują się również na rynku lotniczym. Zaspokajają około połowy europejskiego zapotrzebowania na paliwa lotnicze do samolotów z silnikami tłokowymi. Warter Aviation już wcześniej sprzedawał paliwa w Niemczech, ale „teraz przyszedł czas na wzmocnienie obecności”, jak w rozmowie z Bizblogiem mówi Christophe Lenglain odpowiadający za sprzedaż na rynku europejskim.
Więcej wiadomości na temat rynku paliw
EX Fis w ubiegłym roku podpisał umowę o partnerstwie z portem lotniczym w Poczdamie i systematycznie chce sięgać dalej. Zależało nam na partnerze wraz z którym, będziemy mogli rozwijać koncept sieci stacji paliw również poza granicami kraju - wyjaśnia Lenglain.
Dzięki umowie z Ex Fis polska firma będzie mogła łatwiej docierać do klientów za Odrą. Niemcy działają na rynku lotniczym już od ponad 30 lat. Paliwa dostarczają jednak w całej Europie. Dystrybutor działa na Bałkanach. Polska firma naturalnie liczy więc na współpracę także na tym kierunku.
Niemiecka eskadra NATO poleci na polskim paliwie
Benzyny Warter Aviation są certyfikowane przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych z Warszawy i produkowane zgodnie z międzynarodowymi normami ASTM oraz Def Stan. Już teraz korzysta z nich Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lotniczych w Dęblinie. Na tej samej benzynie polecą teraz również niemieckie maszyny Sojuszu. Ex Fis to bowiem partner NATO.
Polacy pracują również nad nową, przyjaźniejszą środowisku benzyną:
Nowe paliwo nie zawiera etanolu, natomiast zawartość związków organicznych zawierających tlen, stosowanych jako dodatki do paliw zmniejszające zawartość CO w spalinach nie przekracza 1 procenta. W odróżnieniu od benzyn silnikowych do samochodów, benzyna bezołowiowa AKI 93 nie ma w składzie związków tlenowych - wyjaśnia Lenglain.
Paliwo zostało opracowane w polskim laboratorium w odpowiedzi na stopniowe wycofywanie benzyn ołowiowych, tak aby przemysł stawał się bardziej zrównoważony.