REKLAMA

Rajdówki na całym świecie jeżdżą na paliwie od polskiej firmy. I to nie jest Orlen

Polska spółka Warter Fuels sprzedaje paliwa na całym świecie, do 120 krajów od Tajwanu po USA. I cieszy się niezwykle szerokim portfolio. Znajdziemy w nim paliwa lotnicze i rajdowe, ale także te do skuterów, quadów i maszyn ogrodniczych. Najważniejsze są jednak wywodzące się z USA paliwa Gulf.

Wyścigówki na całym świecie jeżdżą na paliwie od Warter Fuels
REKLAMA

Historia marki paliw Gulf sięga 120 lat w przeszłość, jednak w Europie pojawiły się one dopiero w latach 60. XX wieku. Ich debiut związany był z wyścigiem Le Mans, w którym startowały zespoły Gulf Racing. W ostatnich latach kwestie logistyczne sprawiły, że Amerykanie zaczęli rozglądać się za lokalnym dystrybutorem. W 2020 roku stała się nim polska spółka Warter Fuels specjalizująca się w paliwach. Teraz jest ona nie tylko wyłącznym dystrybutorem na rynku europejskim, ale i producentem amerykańskich paliw.

REKLAMA

Beczki z paliwem dostarczamy w najodleglejsze zakątki globu. Zajmujemy się również dużymi przedsięwzięciami, jak organizowanie stref tankowania i rozlew paliw rajdowych z cysterny podczas wyścigów samochodowych. Nigdy nie zostawiamy niczego przypadkowi. Nieważne, czy jest to Porsche Carrera Cup, czy wyścigi rozgrywane w ramach DTM, czyli Deutsche Tourenwagen Masters – zapewnia Tomasz Kowal, dyrektor ds. sprzedaży paliw rajdowych spółki Warter Fuels.

Teraz polska spółka, posiadająca rafinerię w Płocku, wprowadza na rynek świeżo opracowaną formułę Gulf Rally EVO, która zapewnia rajdówkom maksymalny wzrost osiągów dla silników z turbodoładowaniem.

Polacy produkują specjalne wersje tego paliwa dla samochodów Fiesta Rally, Skoda Motorsport i Hyundai Motorsport.

Więcej o innowacyjnych polskich firmach przeczytasz na Spider’s Web:

Paliwa rajdowe pozwalają na uzyskanie większej mocy samochodów

Paliwa rajdowe różnią od tych, które sami tankujemy na stacjach. Oprócz możliwości osiągania wyższej mocy, wyróżniają się wyższą liczbą oktanową, odpornością na wysokie temperatury i stabilnością. Tomasz Kowal podkreśla, że paliwa jego firmy są dziś wykorzystywane najpewniej we wszystkich rajdach. W Polsce to m.in. 79. Orlen Rajd Polski, który był trzecią rundą Rajdowych Mistrzostw Europy w roku 2023.

Zawieramy umowy z największymi organizatorami rajdów i wyścigów w Europie. Produkujemy i dostarczamy benzynę cysternami. Testujemy paliwa w różnych warunkach przed ich wypuszczeniem na rynek, co gwarantuje powtarzalność każdej nowej partii - dodaje Kowal.

To ostatnie jest kluczowe, gdyż dobór paliw w rajdach i wyścigach samochodowych, motocyklowych czy tych na wodzie jest ściśle regulowany przez organizacje jak Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA).

REKLAMA

Do Warter Fuels należy też marka paliw lotniczych Warter Aviation i paliw rajdowych Warter Racing. Warter PRO przeznaczona jest zaś do silników skuterów czy quadów, jak również tych montowanych w maszynach ogrodniczych, używanych w leśnictwie czy też budownictwie. Polacy produkują również benzynę alkilatową do wykorzystania w zamkniętych pomieszczeniach, choćby w agregatach prądotwórczych. Oczywiście wtedy należy zadbać o odpowiednie wentylowanie pomieszczenia.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA