Wyszła rzeźnia, a nie promocja. Wystarczyło, że Biedronka ogłosiła niewinną obniżkę cen, a Lidl popłynął
Lidl zaczął w tym tygodniu reklamować w Polsce niejedzenie mięsa. Taki był początek. No to Biedronka ogłosiła promocję na karkówkę. I nawet jeśli nie była to zaplanowana akcja, to wyszedł jej trolling level hard. Bo w odpowiedzi niemiecka sieć dokonała efektownego zaorania, wprowadzając promocję na mięso mielone marki Rzeźnik.
Niejedzenie mięsa to gorący temat i są firmy, które chcą na tym zarobić tudzież ocieplić wizerunek i wyróżnić się na tle konkurencji. Na podobny pomysł wpadł właśnie Lidl, który zaangażował się właśnie we wspólną akcję z WWF Polska.
Argumenty na rzecz niejedzenia mięsa od lat są znane. Katarzyna Karpa-Świderek, rzecznik prasowy WWF Polska, przekonuje, że dzięki zmniejszeniu spożycia produktów zwierzęcych albo całkowitemu wyrzeczeniu się ich – zmniejszymy wpływ produkcji żywności na środowisko naturalne i możemy ułożyć nasz jadłospis tak, by był przyjazny dla naszej planety.
Dzięki współpracy z Lidl Polska dotrzemy z naszą wspólną kampanią edukacyjną do milionów Polaków
– wskazuje Katarzyna Karpa-Świderek.
WWF Polska zaznacza, że sposób odżywiania, jaki wybieramy, ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale również na planetę. I już na etapie planowania czy przygotowania posiłku oddziałujemy na środowisko naturalne.
Według raportu WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27 proc. emisji gazów cieplarnianych.
Lidl i WWF Polska tłumaczą co powinno lądować na naszym talerzu
Organizacja przekonuje, że nie będziemy w stanie zapobiec katastrofie klimatycznej bez zmiany jadłospisu. W sytuacji kryzysowej dotyczącej klimatu i przyrody każdy posiłek się liczy. Ograniczenie mięsa to aktualnie najprostsze oraz wymagające najmniej zmian na poziomie zarówno lokalnym jak i globalnym – rozwiązanie.
Wystarczy zacząć od ograniczania ilości spożywanego mięsa przy równoczesnym wprowadzeniu do naszej diety większej liczby porcji warzyw i owoców. Częstsza konsumpcja warzyw i owoców ma również dobry wpływ na zdrowie człowieka.
Według głównych zaleceń Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem należy każdego dnia spożywać co najmniej pięć porcji warzyw i owoców. Powinniśmy ograniczyć także spożycie produktów zawierających tłuszcze zwierzęce.
W sieci reakcje na akcję Lidla i WWF są skrajne. Nie brakuje głosów poparcia, ale też i krytyki.
Nasza cywilizacja robi teraz ukłon i pochylona rozpoczyna bieg na ścianę
– głosi jedna z nich.
Są też tacy, którzy wyśmiewają niemiecką sieć.
Inny internauta dodaje:
Lidl reklamuje niejedzenie mięsa, a Biedronka karkówkę
W takich sytuacjach oczywiście można też zawsze liczyć na największego konkurenta. Tak się składa, że w tym tygodniu w portugalskiej sieci z kartą Moja Biedronka karkówkę wieprzową bez kości kupimy o 46 proc. taniej niż zwykle. Kilogram mięsa kosztuje 7,99 zł.
Przecenione jest też mięso mielone z szynki, które sprzedawane jest o połowę mniej niż standardowo, czyli 4,75 zł za opakowanie 500 g.
I teraz taka sytuacja. Niewykluczone, że w reakcji na krwawą ofensywę Portugalczyków, szczególnie tę drugą przecenę mięsa mielonego, Lidl wysyła we wtorek do klientów następujące powiadomienia push:
Jak widać, niemieckiej sieci zaangażowanie się w akcję w WWF w ogóle nie przeszkadzać reklamować Rzeźnika. I wcale nie ma znaczenia, że dokonuje spektakularnej akcji samozaorania.
Miesiąc WWF Polska w Lidlu
Kampania edukacyjna prowadzona przez Lidl Polska oraz WWF Polska potrwa cztery tygodnie. W tym czasie pojawią się spoty w telewizji, gazetki produktowe oraz wpisy w mediach społecznościowych Lidl Polska i WWF Polska.
WWF jest niezależną organizacją ochrony środowiska wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach funkcjonuje około 11.550 sklepów Lidl, a w Polsce 800.
Lidl informuje też, że na Ryneczku Lidla każdego dnia dostępnych jest 200 rodzajów świeżych warzyw i owoców. Dodatkowo Lidl Polska stale powiększa ofertę o produkty przeznaczone dla wegan, wegetarian oraz fleksitarian.
Z myślą o nich, Lidl Polska zaprasza do wzięcia udziału w miesiącu wegetariańskim i skorzystania z najnowszej oferty na produkty roślinne marki Vemondo. Z tej okazji w styczniu cyklicznie pojawiają się specjalne promocje czasowe na produkty pochodzenia roślinnego.
Obecnie dostępna jest oferta na takie produkty jak np. burger roślinny.
Ponadto sieć uruchomiła specjalną zakładkę na stronie internetowej Kuchni Lidla, gdzie konsumenci mogą znaleźć przepisy na dania bezmięsne (Link) i tym samym mogą spróbować diety roślinnej.