Już niebawem PKP Intercity przekaże do dyspozycji podróżujących kolejne wyremontowane wagony. Właśnie podpisano trzy kolejne kontrakty na modernizację 150 wagonów na łączną kwotę prawie 1,5 mld zł. Wykonawcą jest Spółka Remtrak z Opoczna. Po podpisaniu tej umowy wartość kontraktów PKP Intercity wzrosła do blisko 16,5 mld zł.
PKP Intercity podpisało umowy z Remtrakiem na kwotę prawie 1,5 mld zł. W ramach nowych kontraktów blisko 1,1 mld zł będzie wydatkowanych w ramach inwestycji, a 400 mln zł przeznaczonych jest na utrzymanie pojazdów. PKP Intercity informuje, że w ramach podpisanej umowy zostanie zmodernizowanych 150 wagonów, gdzie 133 z nich będzie wagonami bez przedziałowymi pierwszej i drugiej klasy.
Co zapewni przewoźnik w zmodernizowanych wagonach?
Wagony zostaną one wyposażone w:
- nowe wnętrze i nowe fotele dla pasażerów,
- system klimatyzacji,
- nowe okna, wózki, zapewniające wygodną jazdę z prędkością 160 km/h, urządzenia elektryczne,
- automatyczne drzwi wejściowe,
- nowe toalety,
- gniazdka do ładowania laptopów i telefonów,
- bezprzewodowy internet.
Dodatkowo we wnętrzu pojazdów zostanie zainstalowany system informujący o kolejnych stacjach. Bezpieczeństwo zapewni system przeciwpożarowy i monitoring.
W ramach zamówienia wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzania przeglądów i napraw rewizyjnych aż do kolejnej modernizacji. Dzięki podpisanym umowom zakłady Remtrak zajmą się też modernizacją kolejnych 17 wielofunkcyjnych wagonów Combo - podaje narodowy przewoźnik.
Dokładnie na 2 517 -taka liczba wagonów do remontu i modernizacji jest zakontraktowana w ramach umów między PKP Intercity a zakładami w Opocznie. Wagony systematycznie są przekazywane do eksploatacji.
Więcej wiadomości na temat PKP Intercity można przeczytać poniżej:
Milionowy kontrakt pozwoli na rozbudowanie oferty przewozowej PKP Intercity
Zawarty dziś kontrakt to kolejne, warte blisko 1,5 mld zł zamówienie w polskim przemyśle, które pozwoli zapewnić 150 zmodernizowanych wagonów. Posłużą one dalszej rozbudowie oferty przewozowej PKP Intercity. Ten kontrakt to nie tylko modernizacja. To przede wszystkim pierwsza taka umowa w historii spółki, która dla wagonów zapewnia utrzymanie na poziomie P3 i P4 przez następne 23 lata – wskazuje Adam Wawrzyniak, Członek Zarządu PKP Intercity.
Wawrzyniak wspomina, że to nowa filozofia i kierunek kontraktowania utrzymania wagonów, która zapewni stabilizację dostępności taboru do realizacji rozkładu jazdy po stronie przewoźnika oraz stabilizację planowania procesów produkcyjnych i łańcuchów dostaw po stronie wykonawcy tj. Remtrak. Taka umowa w długim horyzoncie to obustronna korzyść i że dotychczas takie kontrakty dotyczyły wyłącznie nowych zespołów trakcyjnych.
Podpisanie dzisiejszych kontraktów to dla PKP Intercity Remtrak bardzo ważny moment dla rozwoju i funkcjonowania Spółki. Dajemy naszym inżynierom bardzo duże wyzwanie, aby opracować najlepszy możliwy produkt, który będzie jeździł po Polsce oraz dyrektorom produkcji, którzy będą fizycznie razem z naszymi pracownikami wykonywać te naprawy i modernizacje. Ten kontrakt to zaangażowanie także naszych planistów, działu kontraktacji czy serwisu – zapewnia Tomasz Zelwowiec, Prezes PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o.
I dodaje, że tak duży kontrakt na modernizację 150 wagonów wraz z utrzymaniem będą realizować przez wiele lat w ich Zakładach Produkcyjnych w Libiszowie koło Opoczna, w Opolu oraz w Warszawie, gdzie będą bazować głównie na polskich komponentach.
Dziękuję za to wyzwanie i zapewniam, że jesteśmy w stanie mu sprostać. Czekamy na kolejne kontrakty, które będziemy realizować wspólnie z PKP Intercity S.A. – mówi Tomasz Zelwowiec.
Obecnie PKP Intercity realizuje umowy taborowe o wartości 16,5 mld zł zakontraktowanych w polskim przemyśle. Zamówienia te są realizowane przez podmioty tj. poznańska Fabryka Pojazdów H. Cegielski, bydgoska fabryka Pesa, Pesa Mińsk Mazowiecki i PKP Intercity Remtrak.
Obejmują one budowę nowoczesnych lokomotyw, wagonów i pociągów hybrydowych. Niedawno przewoźnik zyskał ponad 2 mld zł dofinansowania UE na lokomotywy i wagony. Kontrakty objęte wsparciem są realizowane wyłącznie w polskich fabrykach taboru.